Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min nye bil - Audi A4 1.9 TDI - oppd.. 13.07.07


underground

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja denne helga hadde jeg nok et mislykka forsøk på å bytte til sommerdekk. Hadde bilen inne for og få satt på nye vinterdekk for ca 3 uker siden, men de har skrudd på hjula med et moment utav helvete. Har ikke nubbesjans til og få de av verken med muttertrekker eller hjulkryss med metallrør. Er mildt sagt forbanna.

 

Testa bilen igår på en kjøretur på 20 mil. Målte forbruket til utrolige 0,375 l per mil. Fyllte full tank på statoil på brokelandsheia og fyllte 7,5 liter 20.2 mil senere.

Skjønner nesten ikke at det er mulig. Kjørte selvsagt veldig pent og fulgte fartsgrensene hele veien inn.

Lenke til kommentar

Skal ha bilen på 90.000 service på fredag. tenkte og be de om å løsne hjulboltene og skru de til med normalt moment. Skal spør om de kan sjekke gjengene også. Om det er noen skader på de så skal jeg sendte regningen til de som satt på hjula. Vet ikke hvor kraftige saker de har og skru til med. men kjøpte muttertrekker på biltema med 750 nm og har sterk nok kompressor med nok luft. Kunne like gjerne brukt fingra, så godt henger di.

 

Pokkers amatører, alle vet vel at alufelger ikke skal skrues til sånn.

Lenke til kommentar

Har du sett BBS CH felgene? De passer meget bra på A4! Vurderer de selv på min A4, men prisen holder meg igjen.

 

Pen A4 du har fått deg. Synes ikke treimitasjonen er så gal jeg. Har det i min også. Har vurdert å bytte til alu, men har vel funnet ut at det ser heilt greit ut med tre også. Iallefall når det er den mørke tre-utgaven. Den lyse, matte synes jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar
Har du sett BBS CH felgene? De passer meget bra på A4! Vurderer de selv på min A4, men prisen holder meg igjen.

 

Pen A4 du har fått deg. Synes ikke treimitasjonen er så gal jeg. Har det i min også. Har vurdert å bytte til alu, men har vel funnet ut at det ser heilt greit ut med tre også. Iallefall når det er den mørke tre-utgaven. Den lyse, matte synes jeg ikke noe om..

8192224[/snapback]

 

Har sett de felgene ja. Veldig fine, men hva ligger de på i pris?

 

Ifølge pålitelig kilde skal hjulboltene på din draes til med 120 nm.

Dog er det som oftest godt nok å bare bruke håndmakt og ikke så veldig stor nøkkel når du skrur til.

 

Enktelte bruker lang nøkkel og hopper på denne :thumbdown:

8196433[/snapback]

 

Har hørt 120 nm selv så regner med at det er ganske riktig.

Lenke til kommentar
Ifølge pålitelig kilde skal hjulboltene på din draes til med 120 nm.

Dog er det som oftest godt nok å bare bruke håndmakt og ikke så veldig stor nøkkel når du skrur til.

 

Enktelte bruker lang nøkkel og hopper på denne :thumbdown:

8196433[/snapback]

 

Jeg er en sånn som har brukt lang nøkkel og hoppet på den. Gikk greit flere ganger men en hjulbolt har jeg ødelagt.

 

Men for oss som ikke er helt inne i nm. Hvor mye er 120 nm i kilo? Og hvordan regner man hvor man hvordan man får det.

 

Vet det er noe kraft x arm. Og en lengre arm gjør at man må bruke mindre kraft.

Lenke til kommentar
Noen update snart? :dribble:

 

En så utrolig pen bil trenger updates :!:

8198555[/snapback]

 

Takk for det. Kommer updates til fredag eller lørdag neste helg da er det vasking og polering av bilen samt nye 18 toms RS4 felger settes på. Bilen var på 90000 service igår. Så den er i toppform med oljeskift/filter, bremsevæske og et nytt batteri.

 

 

Ok. Så når jeg da veier 70 kg så blir det ca 700 nm? Faen, da må de dekkene mine sitte godt.

8221101[/snapback]

 

Ikke å anbefale det, fikk de på audi til og løsne mine bolter og sjekke gjengene, heldigvis var det ikke noe ødelagt.

Lenke til kommentar
Noen update snart? :dribble:

 

En så utrolig pen bil trenger updates :!:

8198555[/snapback]

 

Takk for det. Kommer updates til fredag eller lørdag neste helg da er det vasking og polering av bilen samt nye 18 toms RS4 felger settes på. Bilen var på 90000 service igår. Så den er i toppform med oljeskift/filter, bremsevæske og et nytt batteri.

 

 

Ok. Så når jeg da veier 70 kg så blir det ca 700 nm? Faen, da må de dekkene mine sitte godt.

8221101[/snapback]

 

Ikke å anbefale det, fikk de på audi til og løsne mine bolter og sjekke gjengene, heldigvis var det ikke noe ødelagt.

8224998[/snapback]

 

skal bli kult å se den med de nye felgene.

du spurte om bilder av min her er de:

Litt møkkete men sånn er det

post-6676-1174924598_thumb.jpg

post-6676-1174924647_thumb.jpg

post-6676-1174991407_thumb.jpg

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Hei, Jeg har og en Audi A4 2003 , 1,8T S-Line. Da jeg kjøpte bilen sto det på 19" felger, men dekkene var grundig slitt på høyre side så bilen dro kraftig til høyre.

 

Så nå nå når jeg skal ha sommerdekk på bilen igjen står jeg med spørsmålet, skal jeg kjøpe ny gummi til 19" felgene, eller selge 19" felgene og kjøpe 18" med tanke på sporing og kjøre egenskaper??

 

Vet du noe om dette du som akkurat har kjøpt 18" ??

 

Er så usikker at jeg blir grønn:P 19" felgene ser dritbra ut på bilen. :whistle:

 

Dritfin bil du har forresten! :)

Lenke til kommentar
Hei, Jeg har og en Audi A4 2003 , 1,8T S-Line. Da jeg kjøpte bilen sto det på 19" felger, men dekkene var grundig slitt på høyre side så bilen dro kraftig til høyre.

 

Så nå nå når jeg skal ha sommerdekk på bilen igjen står jeg med spørsmålet, skal jeg kjøpe ny gummi til 19" felgene, eller selge 19" felgene og kjøpe 18" med tanke på sporing og kjøre egenskaper??

 

Vet du noe om dette du som akkurat har kjøpt 18" ??

 

Er så usikker at jeg blir grønn:P 19" felgene ser dritbra ut på bilen. :whistle:

 

Dritfin bil du har forresten!  :)

8278846[/snapback]

 

Etter å ha kjørt noen mil med 18 tommere så må jeg si at de er utrolig behagelige og kjøre på. mindre støy i svinger er det også i forhold til vinterdekka. Er også utrolig mye mer stabil i svinger. Sporer ikke i det hele tatt. har 225-40/18 foran og bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...