Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med tråløs internett


Anbefalte innlegg

har et følgende problem på bare en av datamaskinene i huset. alle andre funker greit:

 

Beskrivelse av problemet:

når jeg slår på maskinen kobler jeg meg lett til internett, steam, msn, og kan åpne sider i browseren. men etter noem minutter detter msn ut og jeg får "could not locate remote server" på alle sidene jeg prøver å åpne. Er framdeles koblet til det trådløse nettverket fint, men har ikke internett.

 

hva jeg har prøvd for å fixe problemet

 

har prøvd opera, firefox og Iexplorer. har kjørt utallige scanninger etter malware, men finnner ingen ting. har prøvd flere nettverkskort, og re-instalert driverne flere ganger. har prøvd å re-konfigurere nettverksinstillingene i windows på alle mulige måter jeg kan tenke meg. framdeles ingen funk.

 

 

tror problemet ligger i mine windows instillinger for internett, men har ikke funnet problemet.

 

 

så hvis noen har en ide, en anelse, en teori, hava som helst, kom med det og på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har du sjekka et du virkelig har kontakt med LAN'et når dette skjer?

f.eks kopiert ei fil fra en av de andre maskinene.

 

 

Får du igjen forbindelsen etter noen minutter eller er det dødt inntil reboot?

Lenke til kommentar

Har det fungert før?

 

Er det router eller rent aksesspunkt?

Hvis det er router og har i tillegg vanlig LAN plugg, koble deg til denne via kabel og se om de samme tingene skjer der også.

 

Prøv å oppdatere firmware på router/basen.

 

Har du flere maskiner tilkoblet og skjer det samme hos dem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
nei kan ikke koble til de andre maskinene, og slik forblir det til reboot

7474659[/snapback]

 

Oki. Virker som et problem med driveren til det trådløse nettverkskortet i pc'en. Har vært borti mange slike problemer. Trådløse nettverk er praktiske, men dårlige greier (mht. stabilitet og hastighet).

 

Hvilket type (fabrikant og modell) nettverkskort er det i denne maskinen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er det router eller rent aksesspunkt?

Hvis det er router og har i tillegg vanlig LAN plugg, koble deg til denne via kabel og se om de samme tingene skjer der også.

 

Prøv å oppdatere firmware på router/basen.

 

Har du flere maskiner tilkoblet og skjer det samme hos dem?

 

Leste du hva han skreiv i første post?

 

"følgende problem på bare en av datamaskinene i huset. alle andre funker greit"

Lenke til kommentar

har søkt litt og virker som de fleste som har dette problemet har en netgear router. nettverket her heter netgear, så jeg går ut ifra routern her er netgear. men forstår ikke hvorfor det skjer med bare min hvis det er routern.

 

nå er det slik at jeg har internett i noen minutter, så er det borte i noen minutter.

 

 

takk for all hjelpen sålangt

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bare en ting skurrer med at det er routeren;

 

Du sier at "alle andre funker greit" ... Hva er forskjellen mellom disse og den som ikke virker?

Eller, sagt på en annen måte, hvorfor har ikke de andre maskinene samme problemet?

Lenke til kommentar

hade samma problem för länge sen..

 

Löste det men kommer inte ihåg hur riktigt. Kan säga en sak : Det är inte routern eller nätverket det är fel på. Problemet ligger i windows och messenger. Ska ta reda på hur jag gjorde så postar jag det sen.

 

Är det som om messenger slår ut ditt internet ?

Lenke til kommentar

Hei

Slet sjøl med nettverk på en gammel win 98 maskin. Den fant nettverket, men ikke internett. Løsningen?

Ved en tilfeldighet prøvde jeg en trådløs usb sender jeg hadde liggende på jobben.

Voila: rett på nett. Ikke sikkert dette funker for deg, men verdt å prøve hvis du har noe slikt liggende. Den jeg hadde var en D-link 122 et-eller-annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...