Gå til innhold

Wii en hype?


pompen75

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mulig jeg ikke har oversikt over de fremtidlige utgivelsene, men er det noen som vet om flere thirdparty spill som ser lovende ut?

7472423[/snapback]

 

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal bearers

Dragon Quest Swords

Resident Evil: Umbrella corporation

Elebits

Trauma Center: Second Opinion

Mortal Kombat: Armageddon

Sadness

Prince of Persia

Diseaster: Day of Crisis

Batallion Wars 2

Medal of Honor: Airborne

Sword of Legendia

The Godfather

Forever Blue

Bomberman Land

The Last Ninja

Bachindaa

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg ikke har oversikt over de fremtidlige utgivelsene, men er det noen som vet om flere thirdparty spill som ser lovende ut?

7472423[/snapback]

 

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal bearers

Dragon Quest Swords

Resident Evil: Umbrella corporation

Elebits

Trauma Center: Second Opinion

Mortal Kombat: Armageddon

Sadness

Prince of Persia

Diseaster: Day of Crisis

Batallion Wars 2

Medal of Honor: Airborne

Sword of Legendia

The Godfather

Forever Blue

Bomberman Land

The Last Ninja

Bachindaa

7472804[/snapback]

 

My Mistake :blush:

Men er det ikke Nintendo Som lager Forever Blue, Disaster: Day of Crisis og Batallion Wars 2?

 

Menmen... spiller vel ikke noen stor rolle hvem som lager spillene, bare de er gode!

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke selv prøvd wii, men den kan jo egentlig ikke sammenlignes med andre konsoller. Den lager jo et nytt gameplay som er helt nytt. Vurderer å gå til anskaffelse av en selv, men har også lyst på en "tradisjonell" konsoll. Som jeg har skrevet før så er jo det å benke seg ned i sofaen men litt action eller fotball noe av sjarmen med en konsoll, og ikke stå å veive med armene som en idiot. Men samtidig så ser det utrolig kult ut..Har rett og slett ikke budsjettet til to nye konsoller..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Nå har jeg ikke selv prøvd wii, men den kan jo egentlig ikke sammenlignes med andre konsoller. Den lager jo et nytt gameplay som er helt nytt. Vurderer å gå til anskaffelse av en selv, men har også lyst på en "tradisjonell" konsoll. Som jeg har skrevet før så er jo det å benke seg ned i sofaen men litt action eller fotball noe av sjarmen med en konsoll, og ikke stå å veive med armene som en idiot. Men samtidig så ser det utrolig kult ut..Har rett og slett ikke budsjettet til to nye konsoller..

7473607[/snapback]

 

Husk at videoene av Wii er overdrevet for å vise fram konsollen, man veiver ikke så mye med armene i feks. Zelda og slikt, dog man antakeligvis gjør det i tennis-spillet :p

Lenke til kommentar

Kjøpte Wiièn på fredag og har hatt folk opp her hele helgen.. Folk fra 19 til 28.. Bare fredag og lørdag ble maskinen spilt på i 21 timer..

 

Har vært skam tidi :D

 

Skulle jo videre til ett annet vorsspield på lørdag men greide ikke rive oss fra wii`en :D

Så hele gjengen sittende her til 0530 hehe

 

Wii sports og play kicker:P

Og monkey ball hadde noen tidige små spill! holdt på å le oss i hel med fugle spillet :D

 

Men eg greide å knuse glasset foran på ene kontrollen da.. spilte tennis og holdt pilsen i venstre hånden og kontrollen i høyre..

 

Og så kom det en ball for venstre siden av meg.. så knuste eg kontrollen rett i flasken:P

 

hehe

 

men den funker like fint:P

Lenke til kommentar
Husk at videoene av Wii er overdrevet for å vise fram konsollen, man veiver ikke så mye med armene i feks. Zelda og slikt, dog man antakeligvis gjør det i tennis-spillet :p

7473749[/snapback]

 

Haha, da skulle du sett meg ikveld på bossen på tredje tempel. :!:

 

Gud, for et hærlig spill. :love:

 

Wii har mange tredjeparts utviklere, men dei har kasta seg på bølgen i det seinaste laget. Men mange tredjepartsspel er under veg

 

Yep. Regner med vi får en bølge med kvalitets-spill i slutten av 2007, begynnelsen av 2008.

Lenke til kommentar

For meg er egentlig valget helt klart. Wii støtter kanskje ikke den beste grafikken i verden, men så er jo ikke det meningen heller. Jeg f.eks har planer om å kjøpe ny PC til våren og da tar den seg av alt det grafiske. Wii er jo ikke akkurat dyr at den ikke kan kjøpes i tillegg til mye annet snadder.

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar
Wii er nok genialt. MEN!

 

Sitter du på HD ready flatskjerm eller projektor tror jeg du får en skuffende opplevelse. Dessverre.

7472368[/snapback]

Niks. Sitter på 2,5m prosjektorbilde her med kompositt og syns allikevel at det er helt strålende. Savner voldsomt komponent slik at vi får ordentlige farger, men størrelsen er ikke noe problem. Kan tenke meg det er annerledes dersom du må ha god grafikk på alt du spiller, men for rent spillglede holder Wii lenge.

Lenke til kommentar

Wii er artig, men skal du bare kjøpe EN konsoll i år, ville jeg plukket opp en 360. Hadde det ikke vært for at jeg har et lettere religiøst forhold til Zelda, hadde jeg selv definitivt ventet med å gå til innkjøp.

 

Zelda er gøy, men jeg skulle gitt jævlig mye for å bytte ut Wii-styringa med 360-grafikk. Wiimote-fektinga gjør at du lever deg mer inn i spillet, men til gjengjeld er fektinga mindre presis enn før. Det er et lite delay fra du begynner å bevege på kontrolleren, og til det registreres som et sverdhugg, og denslags lagg går meg litt på nervene. Savner også kamerakontroll utover Z-knappen. Kontrollene går to steg fram med økt innlevelse, og ett steg tilbake med mindre presisjon. Og da skulle jeg egentlig ønske de lot kontrollene være som de var og beefa opp grafikken isteden. Jeg tør ikke tenke på hvor stemningsfullt det hadde vært å stå på toppen av Kakariko Village og speide utover Hyrule hvis Zelda hadde hatt samme oppløsning, texturekvalitet, shaders, etc., som fks. GeOW.

 

Wii Sports er morro akkurat nå, men jeg lover, du kommer til å være jævlig lei i løpet av et par uker. Wii Play lukter tech-demo lang vei.

 

Jeg tror det går med Wii som med NDS. Relativt tørke med verdige spill i ett års tid (med noen hederlige unntak; Zelda, Mario), og så begynner det nye styrekonseptet å slå rot, og perlene kommer på løpende bånd :).

 

360 på sin side er veletabert og koster ikke stort mer enn Wii, spesielt med tanke på at det følger med komponentkabler. Plukk opp en slik nå og kos deg med GeOW, Viva Pinata, GRAW, Splinter Cell, Rainbow Six, Dead Rising, PGR3 med ff-ratt, DoA4, og solid onlinestøtte, mens du venter på at Wii skal komme skikkelig igang. For potensiale, det har den definitivt. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med Laze iallefall.

Grafikken spiller null rolle, så lenge det er morsomt og lettfattelig.

Hadde besøk av noen folk på lørdag, og de ville ikke ha spillkonsoller ihus.

Han ble helt hekta på Wii Sports, så ble det me SKAL ha denne i hus.

Dama : Ikke faen! Selv om hu syntes det var gøy også var det tiden de kom til å bruke som bekymra.

Og de nærmer seg 30.

 

Typen derimot som er 40 er helt forgapt i Bowling, han lever seg helt inn det.

 

 

Zelda er det jeg som spiller, og jeg er fantastisk imponert, flott grafikk, uvante kontrollere, men de kommer seg temmelig fort.

 

Online-greia er jeg jævla skuffa av, men jeg regner med at det kommer rimelig snart.

Kan nå huske at X360 folka ikke var så fornøyd med det til å begynne med heller.

 

Gi nå folka litt tid heller..

Ser er det er du sier også, men synes alikevel du er litt for kritisk.

Den har tross alt bare vært her i 4 dager.

 

Forøvrig til Laze: PS2 er veletablert, hold deg til den da.

Ånei, livet fungerer ikke sånn.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

Med Zelda på Wii har jeg fått tilbake en spillglede ingen konsoll har greit å skape på mange mange år. Det er rett og slett mye mer innlevelse og mye gøyere å spille, og bryr meg fiiiiint lite at grafikken er dårligere enn de andre. Angrer ikke en millimeter på at jeg kjøpte Wii, og bare gleder meg til utviklere virkelig tar i et tak og laget spill som virkelig utnytter kontrollen.

 

Sports er jo utrolig moro, men det er jo mer som en tech-demo, bare for å vise og teste hva den er god for. Men tross i dette, er det nok Sports som kommer til å være det store samtaleemnet blant dem som har prøvd det fremover. Det får rett og slett mange flere til å prøve konsoller, folk som aldri hadde rørt en playstation og xbox, eller noen annen konsoll. Til og med mine foreldre, ca 50 år og har aldri rørt en konsoll, synes Wii virket moro og ville prøve!

 

Så jeg tror Nintendo har skutt gullfuglen her, og jeg håper virkelig Sony og MS tar hintet og fokuserer litt mer på spillbarhet og innovasjon fremover.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig med Laze iallefall.

Grafikken spiller null rolle, så lenge det er morsomt og lettfattelig.

Hadde besøk av noen folk på lørdag, og de ville ikke ha spillkonsoller ihus.

Han ble helt hekta på Wii Sports, så ble det me SKAL ha denne i hus.

Dama : Ikke faen! Selv om hu syntes det var gøy også var det tiden de kom til å bruke som bekymra.

Og de nærmer seg 30.

 

Typen derimot som er 40 er helt forgapt i Bowling, han lever seg helt inn det.

 

For folk som normalt ikke spiller er Wii definitivt det beste valget. I mitt svar tar jeg utgangspunkt i at trådstarter, som jeg, er en relativt erfaren gamer, som ikke har noe i mot å få "spillkonsoller i hus".

 

Zelda er det jeg som spiller, og jeg er fantastisk imponert, flott grafikk, uvante kontrollere, men de kommer seg temmelig fort.

 

Zelda har pent grafisk design, og er utvilsomt et utrolig bra spill, men jeg står på at grafikken rent teknisk ikke er spesielt imponerende. Jeg vil sammenligne det med FFXII; det også er veldig veldig pent, men jeg skulle ønske de laget det til en konsoll som støttet hd.

 

Online-greia er jeg jævla skuffa av, men jeg regner med at det kommer rimelig snart.

Kan nå huske at X360 folka ikke var så fornøyd med det til å begynne med heller.

 

Gi nå folka litt tid heller..

Ser er det er du sier også, men synes alikevel du er litt for kritisk.

Den har tross alt bare vært her i 4 dager.

 

... og nettopp dette er jo poenget med min "veletablert"-kommentar som du harselerer med under. Nettopp fordi 360 har blitt kvitt mye av barnesykdommene, er den et bra valg akkurat nå. Jeg driter i hva 360 var for et år siden, hva Wii og PS3 kan bli om ett år. Jeg ser på hva de forskjellige plattformene kan levere akkurat nå.

 

Forøvrig til Laze: PS2 er veletablert, hold deg til den da.

Ånei, livet fungerer ikke sånn.

 

Vel, det var faktisk et godt poeng. Hvis du bare skal kjøpe en konsoll i år, og ikke har PS2 fra før av, ville jeg faktisk gått for den. Spillutvalget er fantastisk, og jeg har enda ikke prøvd noe på Wii som overgår Guitar Hero og Singstar i party-faktor. Grafikk er som du sier ikke alt ;)

Lenke til kommentar

Av spillene som er ute nå er det vel stort sett Zelda som er virkelig et stort spill. Kanskje Rayman, har hørt endel positivt om det, men ikke testet selv.

 

Men i ukene og månedene fremover kommer det mange flere spill, samt at flere spill slippes til Virtual Console. Wii trenger nok litt tid før den utnyttes til det fulle av utviklere, men er nok å ta seg til i mellomtiden :)

 

Bare Zelda kan man jo spille i ukesvis, noe mange sikkert kommer til å gjøre. Og gamle klassikere i VC har fremdeles stor underholdningsverdi.

 

Har ikke flat-TV selv, men Zelda ser fantastisk ut med den medfølgende kabelen på en 28'' vanlig TV. Tviler på at det ser dårlig ut uansett, men er kanskje ikke helt på sitt beste på en 42'' uten komponent kabel. Har du TV til 10.000+, kan du spytte i et par hundrelapper for en kabel uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...