Gå til innhold

Hva er den feteste sang-introen noensinne?


Arnt555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Er det ingen som har nevnt Eye of the tiger her? Synes den er dødskul. Digger introen, synd at resten av sangen ikke er like bra. En intro som får deg til å få lyst til å bokse :) (kanskje på grunn av tele2reklamen?)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town, skjønner ikke hva det er med akkurat den introen, men du verden jeg digger den.

7471092[/snapback]

Synes forsåvidt "Cowboy Song" har en bedre intro. Har det med å like de langsomme, melodiske introene som tilslutt knuser glassruta og starter sangen. Phil Lynotts fantastiske lyrikk og hele den "bålstemningen" du får av den introen gir en prikk over i-en.

 

Og Deep Purple's "Lazy" og Rainbows "Catch the Rainbow" må absolutt nevnes. Førstnevnte er jo en dritlang intro som bygger seg opp, opp og opp, og ender i en gitarsolo, før vokalen kommer inn etter fire minutter eller noe.

 

Sistnevnte er ikke like lang, men genialt gitarspill nevertheless av Ritchie Blackmore. Innledelsen kommer i form av en slags kassegitarsolo, bare på elektrisk gitar. Det går sakte, men stemningen øker ikke før ut i refrenget en plass.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

om man vil eller ei, smoke on the water rocker!! old school riffing på sitt beste!

 

ellers så har vi blietzkrieg til malmsteen som er en god intro. kanskje han runker mye, men det er umulig å ikke si at den ikke er tøff. det er måten sangen bygges opp etter introen som er kul.

Lenke til kommentar

Kan vel nevne i fleng her, men må vel korte ned noe.

 

Min "favoritt" må vel være KoRn - Twist. Sangen i seg selv er jo litt mer enn ganske spesiell, og måten den starter på, eksplosivt, aggressivt... Bare genialt!

Live-link(sugen lyd): Twist

 

Ellers er jo introen på Rage against the Machine - Bullet in the head (klassiker!) pen. Stabilt og groovy bassgitar :love: Enkelt, men smidig.

Live-link: Bullet in the Head

 

Vel, kan nevne mange flere, men orker ikke å begynne å finne fram flere.

Lenke til kommentar

Queen Of The Stoneage - Give The Mule What He Wants

 

Første 9 sekunda med bass er den tøffeste introen med bass lagd av det jeg har fått med meg av musikk. Og når han slider ut og alle gir bånn gass får jeg sommerfugler i magen og smiler ett lykkelig smil.

Annslaget er rett og slett perfekt etter min mening.

 

Audioslave - Revelations skal også nevnes. En av di få tøffe på siste plata dems.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...