jorgenhm Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Fant ingen tråd om dette så opprettet et emne... I opera er det langt inn en del forhåndsinnstillte søkemakroer. En kan skrive g "etellerannet" (i adresselinja) for å søke i google osv. Men jeg ønsker å lage mine egne, og hvis du entrer preferences --> search er det mulig å legge til din egne søkemotorer. Jeg ønsker f.eks å søke på norsk google og norsk wikipedia. Hvordan fikser jeg dette? Forstår jo at det skal se slik ut: Name: Google norge Keyword: gn Address: ?? Aner ikke hva en skal skrive på adresse. Man må ha en spesiell string og ikke bare adressen til motoren e.l. Noen som vet hva jeg skal bruke?
Torbjørn T. Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 (endret) I Opera 9: Høgreklikk i eit søkefelt og velg Legg til søk. Vil du ha norsk Google i staden for engelsk, berre rediger den som er der frå før og byt ut .com med .no. Elles, so er det å søke etter eit ord, kopiere adressa, og byte ut søkeordet med %s. Eller berre søke etter %s. Redigert: For fleire tips om Opera, sjå denne tråden. Endret 9. desember 2006 av incanus
qualbeen Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) slik endrer du default engelsk google til å bli norks: alt+p -> søk -> dobbeltklikk på google -> detaljer -> endre url'en fra google.com til google.no. eventuelt: gå til www.google.no, høyreklikk på søkefeltet og velg "legg til søk". dette fungerer også i wikipedia, som incanus nevner eidt: selv har jeg bl.a. lagt inn valutasøk, hvor jeg bruker adressen "http://www.google.no/search?q=%s in nok" (alt+p -> søk -> legg til). Dermed kan jeg dobbelklikke på et beløp, velge "søk med valutasøk" Test selv: €123 Endret 10. desember 2006 av qualbeen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå