Gå til innhold

Firefox 3.0 Alpha sluppet


Anbefalte innlegg

PEBKAC er nok skulda til mykje (Windows er jo for eksempel basert på pebkac). Kan vera ein nyttig funksjon det der. :)

 

Til oversetjar: Har nynorsk versjon av FF2. Kan du ordna det slik att det står "lat att fana" istaden for "lat att fane" i høgreklikkmenyen til fana?

Og når ein går til innstillingar så stende der "Nyhendekjeldar", er meiner det skal vera "-kjelder".

Har også lagt merke til at "kode" er bøygd som eit hankjønnsord, noko som stemmer utifrå ordboka. Men eg vil sei at "kode" er eit hokjønnsord :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PEBKAC er nok skulda til mykje (Windows er jo for eksempel basert på pebkac). Kan vera ein nyttig funksjon det der. :)
Hehe.
Til oversetjar: Har nynorsk versjon av FF2. Kan du ordna det slik att det står "lat att fana" istaden for "lat att fane" i høgreklikkmenyen til fana?

Og når ein går til innstillingar så stende der "Nyhendekjeldar", er meiner det skal vera "-kjelder".

Har også lagt merke til at "kode" er bøygd som eit hankjønnsord, noko som stemmer utifrå ordboka. Men eg vil sei at "kode" er eit hokjønnsord :hmm:

7475037[/snapback]

Jeg skal sende dette videre til hovedoversetterne av nynorskutgaven. Men du må nok desverre vente til 3.0 før du (eventuelt) ser noe resultat.

 

For de som måtte lure, Minefield er kodenavnet på nightly builds av Firefox 3.0, mens Grand Paradiso er kodenavnet på releases av Firefox 3.0 (alpha og beta milestones).

Når det gjelder Grand Paradiso så vil den nok ikke klare Acid 2 testen før Alpha 2 utgaven kommer ut, men som vedlagte bilde viser så har siste nightly build støtte for dette (som som sagt kalles Mindfield), jeg har testa denne builden på både Linux og Windows.

 

Forresten meron, kult sitat du har.

post-59598-1165872927_thumb.png

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
Jeg er testbruker av Gran Paradiso og jeg lurer på om det er flere som sliter med å få denne siden til å se normal ut i GP:

 

http://www.zune.net/en-US/

7486518[/snapback]

Det ser nok ut til at det M$ som fucker opp en browsersniffing, jeg prøvde å forandre innstillingen general.useragent.extra.firefox i about:config fra Minefield/3.0a1 til Firefox/2.0 og da funket siden og så lik ut som i Firefox 2.0. Det var stylesheet'en som ikke ble lastet med ukjent user-agent.

(Skulle ønsket at alle de som absolutt skal sniffe user-agent kunne ha sniffet på Gecko istedenfor på Firefox, fordi da ville den tatt alle nettleserne basert på Gecko teknologien)

Lenke til kommentar

Klart den er oversatt. Man trenger ikke starte hele oversettingsarbeidet på nytt for hver versjon som kommer vet du ;)

 

Om du har engelsk versjon så går du til:

Tools -> Options -> Advanced (tab) -> General (tab) -> Languages

 

Så kan du velge Norsk i en drop-down list. - Det er iallefall der den befinner seg i FireFox 2.0 for windows og de sier jo at det ikke er noen forandringer i GUI for FireFox 3.0a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...