Gå til innhold

Striper over skjermen. Hjelp


curunir

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra pc'en i 5 min i stad mens det sto inne i et spill, og når jeg kom tilbake var det ganske brede, horisontale stiper i forskjellige farger på skjermen(alle stipene er like men endrer seg hele tiden). Er det noen som har opplevd noe liknende? Jeg tok et screenshot av det,, så det må jo være noe galt med skjermkortet eller windows.

 

 

 

ss.PNG

Endret av curunir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vifta på Skjermkortet ditt stoppa?

Du kan få slike striper/lags på skjermen hvis skjemkortet er overklokket eller blir for varmt.

 

Tror kansje sjermkortet ditt sliter med temperatur, du burde sjekke det :)

7465278[/snapback]

... Og blåse rent for støv. Bruk luft på boks. Ikke støvsuger eller andre elektriske artikler (De kan skade systemet med elektromagnetikken).

Lenke til kommentar

Har ikke klokket det, men slik jeg har forstått det er det ikke gpu-temp sensor på radeon 9800. I tillegg nekter maskinen å starte opp nå. ser ut som jeg må kjøpe nytt skjermkort. Men jeg vil helst være ganske sikker på at det er skjermkortet som er ødelagt før jeg bestiller nytt. Noen som har noen andre ideer til hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har det samme kortet (riktignok med Heatpipekjøler) og det hender at det får slike anfall, men da hjelper det med en enkel restart.

Tidligere skjedde dette ofte, men etter en BIOSoppgradering av hovedkortet for et halvt år siden har det bare skjedd en gang. Kanskje en tilfeldighet at det fungete.

Når det gjelder temperaturavlesning fra dette kortet har det bare fungert med Everest, og jeg har ingen indikasjoner på at disse anfallene skyldes for varm GPU.

 

LASR

 

Edit: der var jeg litt sen, og det varikke mye hjelp i det første svaret mitt. I verktøykassen har jeg alltid et pci-skjermkort for feilsøking àla dette. Prøv med et gammelt PCI-kort virker det da har du to sannsynlige feilkilder å begynne med; Skjermkortet og strømforsyningen.

AD temperatursensor: Iht produsent har ikke kortet temperatursensor, allikevel har kortet mitt det av typen National LM63 og den fungerer.

Endret av lasr
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv et slikt kort, som også er ca 3 år gammelt, og jeg sliter me nøyaktig de samme grønne linjene :p Har byttet ut originalkjøleren med en større med kjøling til minne også. Men neida, like mye linjer. Nå kommer de bare av og til hos meg, men jeg har fått fjernet det verste ved å klokke kortet litt ned i RivaTuner :thumbup: Tror dette er et ganske sikkert tegn på at kortet tar kvelden ganske snart...

Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig samme problem med 9700Pro AIW og 9700Pro kortet mitt. De grønnel injene ble malt langs flater i 3D spill. Etterhvert virket ikke 3D spill i det hele tatt. All grafikk strålte ut fra et punkt mitt på skjermen.

 

Etterhvert virket alt helt fint i Windows og 2D spill slik som DiabloII. 3D og slikt ville fremkalle striper i Windows også en stund etter at spillet var slått av. Ingen 3Dapplikasjoner ville virke. Sannsynligvis er det pixelshader brikke eller 3D minnebrikke som er gåen. Det kan jo også hende at det er 2D minnebrikken og at alt virker helt fint i 3D spill. Jeg har hørt om problemer med andre kort som kan tyde på dette også. Uansett er det nok en del som har tatt kvelden, dersom den ikke bare er midlertidig overopphetet, men da skulle det ikke inntruffet ved oppstart av maskinen.

Lenke til kommentar

Right, samme greia til meg også, med at all grafikken kommer strålende ut fra et pungt midt på skjermen. Men etter jeg klokket kortet opp (!), ble det litt bedre :thumbup: Får nå kun disse grønne stripene ved oppstart av windwos, samt litt 3d feil i enkelte spill og 3d mark. Men tror kortet er modent for dynga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...