FunkyMonk Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Story: - 2 hunters raider i en raidgruppe (gruppen er den samme som før). - Før patchen ligger disse 2 hunters som regel helt i toppen på Damage Meter, med ~8% (+/- 2%, avhengig av hvem man "konkurrerer" mot). - De pleier også å ligge helt i toppen på KTM. - Etter patch 2.0 ligger de samme hunters fortsatt helt i toppen på KTM, og må begrense seg/FD for å ikke stjele aggro. - Nye talentbuild og en boost i agi/crit forholdet, gjør at de begge føler og forventer at de gjør minst like god dps som før, i forhold til andre. - Når Damage Meter presenteres, blir begge hunters like overrasket over at de er plassert veldig langt nede. Feks så blir de knust av alle tanks. Deres bidrag til kveldens totale damage ligger rundt ynkelige 4-5%... Spesielt undrer de på hvordan de kan ligge like under tanks på KTM, men laaaangt under de andre dps'erne på Damage Meter. Hva er årsaken til dette? 1) Hunters er blitt nerfed i patchen, og duger bare til å pulle grupper eller stjele aggro? De er nå verdiløse i raids... 2) Begge hunters hadde en elendig dag på jobben, men klarte likevel å presse seg til topps på KTM... 3) Damage Meter har en bug som ikke registrerer hunter-damage riktig... Om pkt 1 er tilfelle, blir min hunter øyeblikkelig degradert til bankfigur... Dette kommer han til å passe bra til, siden han har 180 slots han kan plassere items i! Om pkt 2 skulle være tilfellet, så kommer det ikke til å skje igjen... Dermed kan jeg skjemmes over dagens innsats men fortsatt se lyst på tilværelsen som hunter i TBC (siden jeg anser hunters for å være en av de som kommer veldig godt ut av endringene i teorien). Pkt 3... kan virke som en tåpelig sak å skylde på! Men, jeg leste følgende på curse-gaming.com, kommentarer under Damage Meters: Hunters damage appears to be split between Auto Shot and Ability shots =X Dette er det eneste stedet jeg finner noe om dette, men samtidig er det et pussig sammentreff, siden tanken om at Damage Meter ikke viste riktig resultat for hunters var en av de første som slo meg... Så, er det noen av dere som har opplevd lignende etter patchen, elle hørt noe om dette? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Sikkert ekstremt dårlig specc på hunterne Lenke til kommentar
Energi Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Hunters og rogues kan ikke stole på threatmeter i det hele tatt p.g.a. deres mulighet for å resette threat/aggro. Hunters kan kjøre fullt ut, feign death hver gang det er mulig? Evt. ligg rett under verste lock/mage på KTM - edit - har ikke raidet ennå etter 2.01 patch.... Endret 9. desember 2006 av Energi Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Ktm = tull og fanteri. Raidgruppa mi og insisterer på å bruke driten. Har ikke fått raidet etter patchen pga den stygge servern har ikke fungert i 2 timer samenhengende enda, så skal ikke utale meg om damagen til hunters har blitt nerfa, men de jeg har snakket med mener den har gått opp... Lenke til kommentar
FunkyMonk Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Sikkert ekstremt dårlig specc på hunterne 7460414[/snapback] http://www.wow-europe.com/en/info/underdev...000000000000000 Hunters og rogues kan ikke stole på threatmeter i det hele tatt p.g.a. deres mulighet for å resette threat/aggro. Hunters kan kjøre fullt ut, feign death hver gang det er mulig? Evt. ligg rett under verste lock/mage på KTM 7460439[/snapback] Vel, KTM resetter jo også aggro for hunters ved FD, skjønner ikke helt hvordan hunters da ikke kan stole på KTM? Poenget var uansett at når man ligger i toppen på KTM bør dette til en viss grad gjenspeile seg på den totale damage også? Det er forholdet mellom threat og dps som bekymrer meg, er hunters blitt threat-magneter med leketøypistoler? Lenke til kommentar
Namek Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Hunter på toppen av dmg meter? hvor er det du har raidet? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Sikkert ekstremt dårlig specc på hunterne 7460414[/snapback] http://www.wow-europe.com/en/info/underdev...000000000000000 Hunters og rogues kan ikke stole på threatmeter i det hele tatt p.g.a. deres mulighet for å resette threat/aggro. Hunters kan kjøre fullt ut, feign death hver gang det er mulig? Evt. ligg rett under verste lock/mage på KTM 7460439[/snapback] Vel, KTM resetter jo også aggro for hunters ved FD, skjønner ikke helt hvordan hunters da ikke kan stole på KTM? Poenget var uansett at når man ligger i toppen på KTM bør dette til en viss grad gjenspeile seg på den totale damage også? Det er forholdet mellom threat og dps som bekymrer meg, er hunters blitt threat-magneter med leketøypistoler? 7460595[/snapback] Du er klar over at du kan ha opptil 129% av MT's aggro som hunter, sant? Speccen er grei den. Hadde jeg skulle gjort noe hadde det vært å fjernet 3 i thick hide og puttet de 1 i focused fire og 2 i combat experience. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg ville ikke stolt blindt på KTM. Forrige raid lå MT nederst på lista med et par tusen i negativ threat. Priests lå på topp Men, selv om KTM hadde vært helt nøyaktig så vil jo en som critter mye komme høyt på lista selv om han ikke nødvendigvis gjør mest skade. Edit: Damage Meters burde man forsåvidt ikke stole blindt på heller... Endret 9. desember 2006 av Rata101 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Sunder Armor teller negativt på nye KTM. KTM er fucked for tiden. Lenke til kommentar
FunkyMonk Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Siden ingen har kommentert pkt3, får jeg vel konkludere med at forklaringer er en kombinasjon av pkt1 og pkt2... Man kan vel også konkludere med at nevnte talentbuild skal være god nok. Dessuten vil det nye agi/crit forholdet gjøre at en hunter øker sin crit sjanse med 4-6%. Men summen av dette betyr at begge hunters gjør noe fryktelig galt, siden de begge halverer sin totale skade i forhold til resten av raidet (når man sammenligner med erfaringer fra samme raid-gruppe pre patch 2.0). Hvilke endringer bør man gjøre etter patchen når det gjelder å stå å gi skade som hunter? Hvor mye bruker man aimed shot etter patchen (siden den nå resetter autoshot) i tillegg til et åpningsskudd, og hvor ofte fyrer man av et arcane shot? By the way, hva skal man egentlig si om den nye Scorpid Sting? Så lenge den ikke kan brukes på end-game bosser uansett, er den vel minst like verdiløs som tidligere? Hunter på toppen av dmg meter? hvor er det du har raidet? 7460636[/snapback] Siden vi er en relativt liten guild, er det ZG (er på farm) det er snakk om her... I en 20 manns instans er det ikke alt for vanskelig for en hunter å kjempe i toppen. I en liten guild vil det alltid være forskjeller på hvor godt gearet folk er, selv om de er av samme klasse, i et raid (man tager hvad man haver). Derfor holder hunters seg samlet i toppen, sammen med rogues (som regel havner, mages og delvis warlocks. Sånn er det iallefall hos oss! Jeg vet ikke hvordan forholdet mellom hunter-gear og mage/warlock/rogue-gear blir i de større instansene, men på ZG-gear virker det iallefall at stats ikke gir enkelte klasser store fordeler framfor andre når det gjelder å gi damage. Samme mønster på DamageMeters har vi i AQ20 (der vi mangler de 2 siste bossene) og MC (der vi bare har tatt 2 eller 3 bosser, siden vi ikke er større enn at vi klarer å samle 25-30 stk) Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Bruker de fortsatt aimed shot? Autoshot timeren blir jo nå resat for hvert aimed shot. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Det tar tid å finne en effektiv shot-rotation etter patchen. Når det gjelder punkt 3, så er det jo allment kjent at damage meters ikke vil være korrekt hvis ikke all DPS bruker addonen og har den satt opp og syncet riktig. Særlig når det gjelder ranged DPS er dette ekstra viktig fordi de ofte står for langt unna resten av raidet til at skaden de gjør blir registrert av andre. Jeg ville ikke brukt damage meters og KTM som grunnlag for teorier med mindre jeg var brennsikker på at alt fungerer og er satt opp riktig. Spesiellt etter at 2.0 patchen kom ut er egentlig det eneste man kan si med sikkerhet at man ikke kan være sikker på noe som helst. Lenke til kommentar
FunkyMonk Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Bruker de fortsatt aimed shot? Autoshot timeren blir jo nå resat for hvert aimed shot. 7463489[/snapback] Det er jo akkurat det jeg spør om, hvis du leser det forrige innlegget! Forresten har jeg gjort følgende lille eksperiment (om jeg misforstår game mechanics her, så får dere bare si ifra)... Våpen: Dwarven Hand Cannon Damage: 366-443 Damage, snitt: 404.5 Speed: 2.52s Casting time, Aimed Shot: 3.50s auto -> aimed -> auto (reset timer) Total casting time: 2.52s + 3.50s + 2.52s = 8.54s Total damage: 404.5 + (404.5 + 600) + 404.5 = 1813.5 (uten crits) Total dps: 202.35 (uten crits) Total damage: 404.5x1.2 + (404.5 + 600)x1.2 + 404.5x1.2 = 2176.2 (20% crit) Total dps: 254.8 (med 20% crit) auto -> auto -> auto -> auto Total casting time: 2.52s + 2.52s + 2.52s + 2.52s= 10.08s Total damage: 404.5 + 404.5 + 404.5 + 404.5 = 1680 (uten crits) Total dps: 166.7 (uten crits) Total damage: 404.5x1.2 + 404.5x1.2 + 404.5x1.2 + 404.5x1.2 = 1941.6 (20% crit) Total dps: 192.6 (med 20% crit) Sammenligning, uten crit: +21.4% dps (fordel auto->aimed->auto) Sammenligning, med crit: +32.3% dps (fordel auto->aimed->auto) Forskjellen øker jo større critmulighet man har, og 20% er vel ikke all verden. Uten alt for godt gear har jeg selv i underkant av 24%, jeg vet ikke hva det er vanlig å ligge på når man er gearet opp i forhold til instanser som er hardere enn ZG eller AQ20... Selvsagt vil man ikke gjøre 4xautoshots (man fyller antakeligvis på med noe annet imellom), men dette er noen tall å tygge på om man undrer på hvor mye man taper på at aimed shot resetter autoshot-timeren... Endret 9. desember 2006 av FunkyMonk Lenke til kommentar
dalamar80 Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 4) Dmg-meteret du brukte før patchen var bugga. En hunter som topper dmg kan kun forekomme hvis resten av dps`en e AFK. Lenke til kommentar
njuben Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Du glemte arcane shot i dine kalkulasjoner. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 FunkyMonk, derfor jeg spurte. Bruker de aimed shot vil du trolig minke dpsen betraktelig(nå har jeg ikke raidet på en stund så dunno hvor stor effekt det har). Og du er jo trådstarter så jeg spør deg. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) For min egen del merker jeg at det nye arcane shot gjør mer skade enn den gamle aimed rotasjonen. Spesielt mot high armor mobs. (ingen armor mitigation) Legger du inn to arcane shots for 500 i det siste regnestykket vil du finne det riktige tallet. 2680 uten crits, 3376 med crits (mortal shots inkludert), som skulle være mer enn den gamle aimed rotasjonen. Aimed shot rotasjonen er død og begravet. Endret 9. desember 2006 av MailMan13 Lenke til kommentar
FunkyMonk Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2006 Jo, eksemplet var bare for å illustrere at selv om Aimed Shot resetter timeren, vil den likevel gi en høyere damage enn om man lar være å bruke den... Man vil selvsagt fylle på med andre damage-increasing spells istedet for å gjøre white damage hele tiden. Jeg har ikke helt funnet min rotasjon enda, men jeg åpner gjerne med aimed shot, deretter en kombinasjon av auto og arcane, og multi-shot om omgivelsene tillater dette (og stings dersom dette er nødvendig). Jeg er enig i at arcane-rotasjonen virker for å gi høyere skade enn aimed, men jeg synes samtidig at den krever endel mer mana enn tidligere. Jeg kan opprettholde en høyere dps, men over et kortere tidsrom... +AP and mana regen stats is the new hunter candy! Nå skal det forøvrig sies at jeg har satt meg litt inn i Damage Meter nå, og funnet ut at den syncher forskjeller nå enn før patchen. Dette medfører at den gir et mye mer riktig resultat nå enn før (da alle hadde forskjellige verdier i sine meters). "Hendelsen" som fikk meg til å bli så bekymret over hunters nye hverdag var basert på unsynched data... Heldigvis! Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) 4) Dmg-meteret du brukte før patchen var bugga. En hunter som topper dmg kan kun forekomme hvis resten av dps`en e AFK. 7463946[/snapback] Måtte bare slenge inn en kommentar til det her. Tydeligvis har du bare vært i raids med huntere som ikke kan spille klassen sin. Ja, det er masse noobs av hunters, kanskje flere av den klassen enn andre. Jeg har aldri spilt en selv og kan lite om dem. Men jaggu kunne en hunter før 2.0 gjøre damage spilt av den rette personen. En hunter hos oss som har bytta guild nå lå alltid på topp. Uansett om det var ZG, AQ 20 eller MC. Det var snakk om store forskjeller her også. Vi kjørte da 5 stykker med damagemeter spredd rundt i raidet, skikkert 40-50 raids. Alltid var denne huntern på topp. Gear han har er fra ZG og MC. Huntere med tilsvarende gear som han var langt under dps messig. Så spiller du hunter rett og ikke slacker er dem gode dps delaere. Kan ikke uttale meg om det etter 2.0 siden jeg ikke har raida. Endret 11. desember 2006 av Darkrevan Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 11. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2006 Er hunter selv, og mener at aimed shot er død. På raidet vårt igår kjørte jeg spam på arcane, distracting og multi-shot, der resulterte i at jeg ble nummer 1 på damage meteret. Vi har en rogue i guilden som lå opptid 150% av damagen til nummer 2 på lista (før 2.0.1), han lå under 10ende plass på lista igår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå