Gå til innhold

Damage Meters og hunters...


Anbefalte innlegg

Er hunter selv, og mener at aimed shot er død. På raidet vårt igår kjørte jeg spam på arcane, distracting og multi-shot, der resulterte i at jeg ble nummer 1 på damage meteret. Vi har en rogue i guilden som lå opptid 150% av damagen til nummer 2 på lista (før 2.0.1), han lå under 10ende plass på lista igår.

7476982[/snapback]

 

Distracting, hva i helv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Darkrevan:

Jeg vil stille meg bak ditt innlegg, det er stor forskjell på en god hunter og en middels hunter, og en god hunter har ikke store problemer med å kjempe i toppen når det gjelder damage. Sånn har det vært i de aller fleste raids jeg har deøtatt i. Tror forresten vi spiller på samme realm (Moonglade, am I right?) - jeg husker iallefall at jeg pratet litt med en Darkrevan for leeenge siden, så det var kanske deg!

 

Ellers vil jeg bare si at alt virker for å være ved sitt gamle igjen når det gjelder plassering på damage meter - den nye spellrotasjonen blir stadig forbedret og jeg elsker den nye arcane shot!

:love:

Lenke til kommentar
Er hunter selv, og mener at aimed shot er død. På raidet vårt igår kjørte jeg spam på arcane, distracting og multi-shot, der resulterte i at jeg ble nummer 1 på damage meteret. Vi har en rogue i guilden som lå opptid 150% av damagen til nummer 2 på lista (før 2.0.1), han lå under 10ende plass på lista igår.

7476982[/snapback]

 

Aimed Shot er ikke død, den fungerer flott på måten den var tenkt - som et åpningsskudd. Har du forresten prøvd ut Aimed -> Arcane (-> Multi) -> Auto -> Arcane? Den er flott når du skal gi MYE skade på kort tid, og auto-timeren som resettes etter aimed spiller ikke så stor rolle siden man likevel legger en arcane shot og en multi shot før neste auto-shot!

 

Forøvrig anbefaler jeg å kutte ut distracting shot fra din rotasjon...

Lenke til kommentar
Er hunter selv, og mener at aimed shot er død. På raidet vårt igår kjørte jeg spam på arcane, distracting og multi-shot, der resulterte i at jeg ble nummer 1 på damage meteret. Vi har en rogue i guilden som lå opptid 150% av damagen til nummer 2 på lista (før 2.0.1), han lå under 10ende plass på lista igår.

7476982[/snapback]

Det resulterte vel heller i at du ble nummer en på threat-meteret.

Lenke til kommentar
Darkrevan:

Jeg vil stille meg bak ditt innlegg, det er stor forskjell på en god hunter og en middels hunter, og en god hunter har ikke store problemer med å kjempe i toppen når det gjelder damage. Sånn har det vært i de aller fleste raids jeg har deøtatt i. Tror forresten vi spiller på samme realm (Moonglade, am I right?) - jeg husker iallefall at jeg pratet litt med en Darkrevan for leeenge siden, så det var kanske deg!

 

Ellers vil jeg bare si at alt virker for å være ved sitt gamle igjen når det gjelder plassering på damage meter - den nye spellrotasjonen blir stadig forbedret og jeg elsker den nye arcane shot! 

:love:

7477865[/snapback]

 

Ja, stemmer det. Er presten min det.

Husker at jeg pratet med en fra forumet her. Er nok deg det.

Spiller lite på den charen nå, er for det meste i BG med magen som heter Reevan.

Ser du meg så kan vi slå av en prat. :)

Lenke til kommentar
Uansett om det var ZG, AQ 20 eller MC.

 

men så er disse de eneste instancene huntere virkelig briljerer på damage også... Prøv å konkurrer med godt geara warriors/rogues som kan å spille klassen sin fra BWL og Utover, du faller lenger og lenger ned på lista jo lenger dere kommer.

 

men det skal visst være bedre etter patchen selv om jeg tviler på at hunter vil toppe.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar

 

Eh, dette speccet er latterlig for ren PvE damage. Har jo stort sett hoppet over alt av som booster PvE damage.

 

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev...000000000000000

 

Dette er det gjeldene for huntere som vil gjøre damage nå til dags. Improved arcane shot er en must. En av problemene er også at det tar tid for de fleste og venne seg til nye talent-builds, spesielt huntere som har fått skiftet ut hele sin shot-rotation.

Lenke til kommentar

 

Eh, dette speccet er latterlig for ren PvE damage. Har jo stort sett hoppet over alt av som booster PvE damage.

 

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev...000000000000000

 

Dette er det gjeldene for huntere som vil gjøre damage nå til dags. Improved arcane shot er en must. En av problemene er også at det tar tid for de fleste og venne seg til nye talent-builds, spesielt huntere som har fått skiftet ut hele sin shot-rotation.

7482185[/snapback]

 

Så du anser ikke +15% crit på multishot for å være en viktig talent-egenskap? Mens silence-shot istedet skal booste hunterens damage? Er ikke det samme sak som å si at Improved Concussive Shot også booster hunter-damage? Og akkurat DET er vi vel alle enige om at er latterlig prioritering av talent points.

 

Nå skal jeg innrømme at jeg veldig sjelden benytter Rapid Fire, og da er jo også Rapid Killing helt verdiløs (er det vanlig å slenge Rapid Fire med en gang cooldown er nede?)! Etter TBC derimot, når man begynner å få xp for kills igjen, da blir den verdifull!

 

2 poeng i Combat Experience utgjør ikke mer enn +8 agi dersom man fra før har 400 agi... Dette synes jeg ikke det er verdt ved lvl 60, og plir derfor ikke prioritert før builden skal fintunes (når de siste poengene skal plasseres).

 

Jeg kan være enig i at det er bedre å legge poengene i Improved AS enn Improved HM, årsaken til at dette ikke ble gjort er at jeg ikke hadde nok kjenskap til Arcane Shots nye hverdag da jeg skulle sette sammen ny build etter patch, jeg tok utgangspunkt i dets tidligere rolle. Med dens nye rolle i rotasjonen og kraftige reduksjon i cooldown er det nok bedre å legge poeng her enn i Improved Hunters Mark.

 

Forøvrig er builden gjort som den er ved lvl 60 for å sikre allsidighet, uten at det går ut over hunterens rolle i raids alt for mye. Det betyr at i tillegg til å gjøre høy skade i raids, også er mulig å fungere solo eller i 5 manns instanser. De 5 neste poengene vil selvsagt havne i Focused Fire, Rapid Killing og Combat Experience...

 

Jeg ville nok gått litt stille i gangene dersom jeg hadde kalt en hunterbuild latterlig, og samtidig ofret Improved Barrage for Silencing Shot i min egen damage build :cool:

Lenke til kommentar

Beklager om det jeg skrev virket som ett angrep av noen sort på din spillestil, men kombinasjonen av de talente er ikke alt for nyttig på nåverende tidspunkt.

 

Grunnet høy manakostnad har multishot også mistet mye av sin tidligere nytte og er dermed mye mindre brukbar enn den før var. Ei ser jeg heller 15% mer crit på multishot som ett veldig viktig bruk av talent points. Som oftest bryter multishot crowdcontroll og kan dermed skape ganske så mange unødvendige situasjoner.

Multishot har gått fra noe man spammet konstant til en ability som bare burde brukes under kun single targets eller når det er AoE på gang.

 

Rapid Fire burde ha vært din beste venn selv før dette talentet ble innført, jeg bruker den stort sett hver gang cooldownen har blitt ferdig, selv om i instancer som MC er den ikke like nyttig, men MC er en saga blott når TBC kommer ut. Uansett, dette talentet er verdt det med at det øker auto-shoot damagen til huntere betrakterlig mye, som stort sett er det eneste vi har akkurat nå.

 

Man tar ikke to poeng i combat experience kun for agility, men intelligence det også gir. Mer mana = mer damage, så lett er det. Tar man også careful aim er det litt sløsing og hoppe over combat experience, siden har man tatt det talenet får man også AP fra intelligence. Som igjen, høyere mana/attack power = mulighet til og bruke flere arance shots/arance shots gjør høyere damage.

 

Improved HM er en ganske grei ability i MC, 110 AP til alle melee brukere, samt ditt eget pet, dermed er den langt nyttigere enn den var før da den kun ga 16 mer AP for fem talent points. Men dette stoppet ikke folk fra og bruke points i den før 2.0.1.

 

Greit nok, silencing shot er ikke helt i toppskalaen om man vil gjøre maks damage på nåverende tidspunkt, dermed er den utrolig nyttig til pulling av mobs og helt syk når det kommer til pvp.

 

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev...000000000000000

 

Da er kanskje dette buildet litt mer nyttig, den gir range og maks dps bortsett fra på steder man kan bruke multishot ofte, som det ikke finnes mye igjen av lenger.

 

Men uansett hva man gjør, kommer ikke huntere til og gjøre mye damage i MC på nåverende tidspunkt pågrunn av at vi mangler skillen som skulle ta over for aimedshot. Men når vi endelig får steady shot da skal nok ting gå litt i vår favør igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...