Gå til innhold

Betalte røykepauser i arbeidslivet


Anbefalte innlegg

Skal du klage på de som lider av sykdom og? De som har en kontor jobb med rygg problemer, mange av de må bevege seg ganske masse i løpet av arb. dagen også.....!

 

 

Spar meg for dette grine snakket og aksepter det.

8290734[/snapback]

Den dagen ryggproblemer (eller en annen sykdom for den saks skyld) blir sammenlignet med det å røyke, da er det bare å gi opp. Greit nok at folk som er rundt 50 (og som har røyket "hele livet") er avhengig av røyk, man visste ikke om avhengigheten og faren ved røyk på den tiden. De mer moderne røykerne vet godt om disse problemene (i mine øyne) ved røyking.

 

Og jeg har ikke en eneste god grunn for å røyke, og innerst inne har ikke røykere det heller. Røyking er nærmest en sykdom. Røyk er ikke nødvendigvis godt, men man MÅ ha det (såkalte suget). Så igjen, skal vi synes synd på røykerne eller er dette noe de har påført seg selv? For røyking kan nesten kvalifiseres som en sykdom i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyker selv og må si jeg sympatiserer begge parter her. Både røyker og ikke røyker. Å ta en røykepause er vel noe alle fortjener, å ta en puste pause likeså.

 

Jeg skjønner at folk må ta seg pauser for å røyke, 30-45 minutter er derimot meget drøy. Slik jeg ser det har alle krav på like mye pause, røyker eller ikke røyker, ingen forskjell.

 

Nå, gi meg en god grunn til at røykere skal ha rett til lengre/flere pauser enn en ikke røyker? Og uvanen vi har, det er vel vår skyld og vi bør vel ikke la den gå utover andre?

Lenke til kommentar

Ïngen sier at røykerne har rett på mer pause en ikke-røykerne,

og jeg tror ikke at sjefen hadde sagt et eneste ord hvis dere også gikk ut for å ta dere 5 minutt en gang i timen.

 

At røyking har blitt et så stort tabu i det norske samfunn er trist.

Jeg er fullt klar over at det er farlig, og det er alle sammen.

Hvis røykerne vil røyke, så skader de ingen utenom seg selv.

 

Men i morgen når du går på jobb,

si til sjefen at du går ut og lufter deg i 5 min.

Se hva han sier... :thumbup:

Lenke til kommentar
At røyking har blitt et så stort tabu i det norske samfunn er trist.

Jeg er fullt klar over at det er farlig, og det er alle sammen.

Hvis røykerne vil røyke, så skader de ingen utenom seg selv.

8298556[/snapback]

 

Nå er jo dette kanskje å sette det litt på spissen, men passiv røyking er også skadelig. Greit nok at man ikke trenger å være ved siden av den/de som røyker, men det er ikke alltid man har noe valg.

 

Dessuten, så setter røykelukten seg i klærene dine (greit nok at det ikke er et stort problem, men er irriterende). Der hvor jeg jobber har vi felles datamaskiner, og jeg kan ikke si at det lukter direkte godt av tastaturene etter at enkelte av mine kollegaer har vært og tatt seg en røyk for deretter å gå rett på pcen. Bare det å sitte på bussen i nærheten av en som stinker røyk er også noe vi kunne unngått dersom folk ikke røykte.

 

Sikkert mange som syns dette er bagateller, men som ikke-røyker med en veldig sensitiv nese ( :ph34r: ) så hadde jeg vært meget glad for å slippe unna all denne røykelukten.

Lenke til kommentar
Jeg og mine nærmeste kolleger har lenge irritert oss over at enkelte som jobber i samme firma som oss tar 4-5 lange røykepauser i tillegg til 30 minutters lunch i løpet av en 7,5 timers dag. Enkelte bruker opp mot fem timer i løpet av en 37,5 timers uke til å røyke. Med andre ord betaler vår arbeidsgiver opp over 1000 kroner i lønnskostnader i løpet av uka for at en enkelt person skal ta røykepauser. Vi, som ikke røyker har stort sett ikke mer enn 30 minutters lunch i løpet av en dag.

 

Vi har derfor tenkt å kreve en fridag til julegaveshopping i desember med full betaling, uten at dette går ut over opparbeidet ferie etc. Dette for å veie opp for at våre røykende kolleger får 30-40 minutter mer betalt pause enn hva vi får i løpet av en dag.

 

Vi er såpass jordnære at vi regner med at vi ikke får noe betalt fridag i desember, men ønsker med dette kravet å sette søkelyset på denne urettferdige behandlingen. Mellomledelsen har ikke baller nok til å ta tak i dette "problemet", noe som irriterer oss.

 

Noen andre som opplever liknende behandling? Altså privilegier i form av betalte pauser til folk som har uvanen at de røyker?

7458584[/snapback]

Et velment råd til Peterman: Fokusér på deg selv og jobben din, og ikke alt mulig annet som ligger utenfor din arbeidsinstruks, som f.eks. å holde daglig regnskap over hvor mange ganger dine kolleger røyker, å ta tiden på andres røykepauser og regne ut akkumulert tid, og å regne ut hva dette koster din arbeidsgiver.

 

For det vi vet, kan det hende at de som røyker gjør en mye bedre jobb enn dere ikke-røykere selv med røykepauser, hvor mange timer man sitter i kontorstolen betyr ikke alt. Vet av egen erfaring at ledere irriterer seg mer over krevende, selvrettferdige masekopper enn over folk som tar seg en blås og ellers står på.

 

Så glem dette tøyset, konsentrer deg om jobben din og vis hvor viktig du er for firmaet, det kommer du lengst med.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Problemet mitt er ikke i bunn og grunn at røykerne får mer fri enn meg i løpet av enn dag. Selv om dette er irriterende. Det som er irriterende er jo at når det gjelder pauser på min arbeidsplass så blir røykerne alltid prioritert først i køen, ofte når de allerede har fått 3-4 pauser allerede. Dessuten er det ofte slik at jeg alltid blir stående aleine i kassen med 4-5 køer fordi han eller hun som røyker bare måååte ha seg en pause der og da eller de har hatt pause mye lengre enn de burde. Røykepauser er en sosial ting også og det er lett å glemme tiden sikkert. Men det gir utrolig mye ekstra arbeid for meg og siden du vet at 5 minutter pause kan gjøre dagen så mye bedre, burde det da ikke være likt for røykere og ikke røykere? Har du en sjef som røyker så vil det alltid være urettferdig, og det er ikke bra.

8290744[/snapback]

Blir helt oppgitt av folk som piper når noen har en "gode" de selv ikke har.

Vi er blitt sånn i dette landet at vi skriker ut så fort noen har noe mer eller får noe bedre. misunnelse kalles det.

 

Hva så om de tar pauser? Ta pauser selv da vel!!

Alle som jobber har krav på 5 min i timen. Dette er også viktig for folk som sitter på en stol hele dagen.

Jeg røyker ikke selv, men på jobben min går vi ut sammen med de som røyker for å ta en pust i bakken.

Jeg har heller ingen problemer med at noen får flere pauser enn meg selv. Hva så? Jeg tar pauser når jeg trenger det. Trenger noen flere enn meg, ja vel....

 

Av det jeg ser du skriver så syntes jeg du virker feig. Gå til sjefen din og si "du, jeg røyker ikke, men har også behov for noen pauser i løpet av dagen. er det ok at vi rulerer på pausene så alle får slappet av litt?" Skal banne på at han/hun ikke sier nei.

 

Slutt å syt og gjør noe med det. Ikke plasser skyld på de som har en ok arbeidsdag!

Lenke til kommentar

Dette er så grusomt at jeg synes du skal forlange at vedkommende må bære en gul stjerne på venstre siden av jakken, på den skal det stå "RØYKER". Videre synes jeg du skal opprettholde kravet om en fridag, samt at du bør ha rett til å hetse vedkommende ved enhver passende og upassende anlendning.

 

Et lite tips- føler til tider du rykninger i høyre hånd, sånn til å strekke den rett ut, forsøk å undertrykk det når andre ser på.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du begynner å røyke selv - slik kan du ta del i "godene" og "fordelene" som dine røykende kollegaer velter seg i.

 

 

Forøvrig så mener jeg du legger deg oppi noe du egentlig ikke har noe med og forsøker å lage en konflikt av noe som egentlig ikke er noe å grine over.

 

Finnes en slik en på enhver arbeidsplass desverre.. :(

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at man kan plukke ut hvilken som helst ansatt på en arbeidsplass, og si:

 

"Vedkommende har for vane å gjøre sånn eller lik. Det gjør ikke vi andre. Det er urettferdig, han/hun kaster bort x antall minutter i løpet av dagen. Derfor skal vi andre.."

 

En av tingene man bør innse når man er voksen, er at livet er urettferdig. Bli vant til det. Forøvrig bør du absolutt begynne å røyke, slik at du får all denne fritiden du er misunnelig på. Gjerne store sigarer, hører det tar lang tid å puffe i seg en slik.

Lenke til kommentar

Hehe hadde en lignende sak på en jobb for noen år siden. Irriterte meg grønn over stadige røykepauser. Så jeg satte meg på ræva på kontoret hver gang de andre tok seg en sigg. En dag kom en mellomleder drassende med formannen, reiv opp døra og sa: Se der!! Han sitter bare på rævva hele tiden. Formannen lurte på hva som foregikk. Da svarte jeg: Jeg slutter å ta pause, den dagen du slutter å røyke. Hørte ikke noe mer om den saken da gitt.

 

Alle tar vel en fem minutter i ny å ne. Enten ved kaffemaskina eller andre steder.

 

Nå røyker jeg ikke selv, men hadde jeg sittet og ført regnskap over hvor mye mine ansatte røyker ville jeg følt meg passe sær. Stå på en time, og ta deg en hvil err mitt motto!!

Lenke til kommentar
Problemet mitt er ikke i bunn og grunn at røykerne får mer fri enn meg i løpet av enn dag. Selv om dette er irriterende. Det som er irriterende er jo at når det gjelder pauser på min arbeidsplass så blir røykerne alltid prioritert først i køen, ofte når de allerede har fått 3-4 pauser allerede. Dessuten er det ofte slik at jeg alltid blir stående aleine i kassen med 4-5 køer fordi han eller hun som røyker bare måååte ha seg en pause der og da eller de har hatt pause mye lengre enn de burde. Røykepauser er en sosial ting også og det er lett å glemme tiden sikkert. Men det gir utrolig mye ekstra arbeid for meg og siden du vet at 5 minutter pause kan gjøre dagen så mye bedre, burde det da ikke være likt for røykere og ikke røykere? Har du en sjef som røyker så vil det alltid være urettferdig, og det er ikke bra.

8290744[/snapback]

Blir helt oppgitt av folk som piper når noen har en "gode" de selv ikke har.

Vi er blitt sånn i dette landet at vi skriker ut så fort noen har noe mer eller får noe bedre. misunnelse kalles det.

 

Hva så om de tar pauser? Ta pauser selv da vel!!

Alle som jobber har krav på 5 min i timen. Dette er også viktig for folk som sitter på en stol hele dagen.

Jeg røyker ikke selv, men på jobben min går vi ut sammen med de som røyker for å ta en pust i bakken.

Jeg har heller ingen problemer med at noen får flere pauser enn meg selv. Hva så? Jeg tar pauser når jeg trenger det. Trenger noen flere enn meg, ja vel....

 

Av det jeg ser du skriver så syntes jeg du virker feig. Gå til sjefen din og si "du, jeg røyker ikke, men har også behov for noen pauser i løpet av dagen. er det ok at vi rulerer på pausene så alle får slappet av litt?" Skal banne på at han/hun ikke sier nei.

 

Slutt å syt og gjør noe med det. Ikke plasser skyld på de som har en ok arbeidsdag!

8311648[/snapback]

 

Først... går ann å argumentere på en litt mer voksen måte enn du gjør. Det jeg tror CrazyKimmi mener at det å røyke er akseptert som en pause, mens generell pause blir mer lagt merke til. Ser en arbeidsgiver at en røyker så er det greit, mens hvis en ikke-røyker tar seg samme pausen blir han/hun mer eller mindre stemplet som lat hvis dette gjentar seg. Det er stortsett vanskeligere for en ikke-røyker å ta seg like mange pauser uten at dette får ett mer negativt utfall. En sjef som selv røyker vil omtrent alltid se røyking som ok pause, mens en pause fordi du vil ha nettopp en pause vil oppfattes mer negativt.

 

Jeg skjønner godt at CrazyKimmi blir frustrert, for det hadde jeg blitt også. Hvis jeg hadde jobbet i ett yrke hvor sammarbeid stod i fokus og jeg stadig måtte jobbe mer enn andre fordi jeg nettopp ikke røyket, ville jeg også blitt frustrert i lengden.

 

Å gå til sjefen din å kreve pauser på lik linje som røykere vil ofte gå bra, men som sagt er røyk mer akseptert som pause og i mange tilfeller kan det få negativt utfall også.

 

EDIT: Mener ikke at det får negativt utfall der og da, men er lett da for sjefen å tenke tilbake på som "hun som masa om å få mer pauser" når han/hun blir ringt opp som referanse.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Problemet mitt er ikke i bunn og grunn at røykerne får mer fri enn meg i løpet av enn dag. Selv om dette er irriterende. Det som er irriterende er jo at når det gjelder pauser på min arbeidsplass så blir røykerne alltid prioritert først i køen, ofte når de allerede har fått 3-4 pauser allerede. Dessuten er det ofte slik at jeg alltid blir stående aleine i kassen med 4-5 køer fordi han eller hun som røyker bare måååte ha seg en pause der og da eller de har hatt pause mye lengre enn de burde. Røykepauser er en sosial ting også og det er lett å glemme tiden sikkert. Men det gir utrolig mye ekstra arbeid for meg og siden du vet at 5 minutter pause kan gjøre dagen så mye bedre, burde det da ikke være likt for røykere og ikke røykere? Har du en sjef som røyker så vil det alltid være urettferdig, og det er ikke bra.

8290744[/snapback]

Blir helt oppgitt av folk som piper når noen har en "gode" de selv ikke har.

Vi er blitt sånn i dette landet at vi skriker ut så fort noen har noe mer eller får noe bedre. misunnelse kalles det.

 

Hva så om de tar pauser? Ta pauser selv da vel!!

Alle som jobber har krav på 5 min i timen. Dette er også viktig for folk som sitter på en stol hele dagen.

Jeg røyker ikke selv, men på jobben min går vi ut sammen med de som røyker for å ta en pust i bakken.

Jeg har heller ingen problemer med at noen får flere pauser enn meg selv. Hva så? Jeg tar pauser når jeg trenger det. Trenger noen flere enn meg, ja vel....

 

Av det jeg ser du skriver så syntes jeg du virker feig. Gå til sjefen din og si "du, jeg røyker ikke, men har også behov for noen pauser i løpet av dagen. er det ok at vi rulerer på pausene så alle får slappet av litt?" Skal banne på at han/hun ikke sier nei.

 

Slutt å syt og gjør noe med det. Ikke plasser skyld på de som har en ok arbeidsdag!

8311648[/snapback]

 

Først... går ann å argumentere på en litt mer voksen måte enn du gjør. Det jeg tror CrazyKimmi mener at det å røyke er akseptert som en pause, mens generell pause blir mer lagt merke til. Ser en arbeidsgiver at en røyker så er det greit, mens hvis en ikke-røyker tar seg samme pausen blir han/hun mer eller mindre stemplet som lat hvis dette gjentar seg. Det er stortsett vanskeligere for en ikke-røyker å ta seg like mange pauser uten at dette får ett mer negativt utfall. En sjef som selv røyker vil omtrent alltid se røyking som ok pause, mens en pause fordi du vil ha nettopp en pause vil oppfattes mer negativt.

 

Jeg skjønner godt at CrazyKimmi blir frustrert, for det hadde jeg blitt også. Hvis jeg hadde jobbet i ett yrke hvor sammarbeid stod i fokus og jeg stadig måtte jobbe mer enn andre fordi jeg nettopp ikke røyket, ville jeg også blitt frustrert i lengden.

 

Å gå til sjefen din å kreve pauser på lik linje som røykere vil ofte gå bra, men som sagt er røyk mer akseptert som pause og i mange tilfeller kan det få negativt utfall også.

 

EDIT: Mener ikke at det får negativt utfall der og da, men er lett da for sjefen å tenke tilbake på som "hun som masa om å få mer pauser" når han/hun blir ringt opp som referanse.

8348830[/snapback]

 

Ja argumenter som treffer kan man kalle så magt...

 

Det er nok ingen som har problemer med å forstå hva trådstarter vil frem til. Det man derimot ikke forstår er hvorfor han da skylder på røykerne og ikke på sjefen.

Er det ikke der du nå plasserer problemet?

Hvis man i en slik situasjon er voksen nok, så klarer man å få frem poenget sitt uten at dette virker som mas el.l.

Alle har krav på pauser, og røykere tar ofte de pausene de har krav på. Hvis dette blir lange pauser og ofte, så skal det så klart slås ned på, men det skal ikke slås ned på når de tar seg 5 min i timen eller annenhver time.

Jeg vil tørre å påstå at det finnes flere ikke røykende sjefer enn røykende. Dermed burde det i utgangspunktet ikke være den vanskligste sak i verden å få gjennomslag for pauser for ikke røykere også.

Det er ikke de som tar pausene som er problemet slik jeg ser det. De har faktisk denne retten på sin side.

Hvis man så ser en ukultur der ikke røykere ikke får sine pauser, så er det det man skal ta tak i og ikke plassere skyld på andre.

 

Som sakt, jeg røyker ikke selv og mener at alt her i livet blir hva man gjør det til.

Jeg for min del tenker "takk for at jeg ikke er en slave av de illeluktende pinnene" når noen tar seg røykepause. Trenger jeg en pause, så sier jeg det og tar den.

 

Så til trådstarter: ikke la deg kue av disse røykerne. Si du vil ha pauser og at du trenger en pust i bakken. Værre er det som regel ikke. MEN: hvis du hisser deg opp blir alt bare mye værre. Negativ energi skaper ikke mye positivt.

Lenke til kommentar

Ja argumenter som treffer kan man kalle så magt...

 

Det er nok ingen som har problemer med å forstå hva trådstarter vil frem til. Det man derimot ikke forstår er hvorfor han da skylder på røykerne og ikke på sjefen.

Er det ikke der du nå plasserer problemet?

Hvis man i en slik situasjon er voksen nok, så klarer man å få frem poenget sitt uten at dette virker som mas el.l.

Alle har krav på pauser, og røykere tar ofte de pausene de har krav på. Hvis dette blir lange pauser og ofte, så skal det så klart slås ned på, men det skal ikke slås ned på når de tar seg 5 min i timen eller annenhver time.

Jeg vil tørre å påstå at det finnes flere ikke røykende sjefer enn røykende. Dermed burde det i utgangspunktet ikke være den vanskligste sak i verden å få gjennomslag for pauser for ikke røykere også.

Det er ikke de som tar pausene som er problemet slik jeg ser det. De har faktisk denne retten på sin side.

Hvis man så ser en ukultur der ikke røykere ikke får sine pauser, så er det det man skal ta tak i og ikke plassere skyld på andre.

 

Som sakt, jeg røyker ikke selv og mener at alt her i livet blir hva man gjør det til.

Jeg for min del tenker "takk for at jeg ikke er en slave av de illeluktende pinnene" når noen tar seg røykepause. Trenger jeg en pause, så sier jeg det og tar den.

 

Så til trådstarter: ikke la deg kue av disse røykerne. Si du vil ha pauser og at du trenger en pust i bakken. Værre er det som regel ikke. MEN: hvis du hisser deg opp blir alt bare mye værre. Negativ energi skaper ikke mye positivt.

8349533[/snapback]

 

For meg har ikke dette som diskuteres vært noe problem, men nå har ikke jeg jobbet i ett yrke hvor andre merker godt av at noen tar røykepauser. Problemet er holdningen til enkelte som røyker. Enkelte røykere går plutselig i sånn røykemodus hvor de ikke kan gjøre jobben ferdig og forlater arbeidsplassen plutselig mens ting er hektisk slik at andre må jobbe hardere. De fleste viser vel litt hensyn, men kjipt med de som ikke gjør det og plutselig ikke "klarer" å gjøre ett fnugg før røyken er innhalert.

 

Om det er flere ikke røykende sjefer enn ikke røykende i forhold til det generelle gjennomsnittet er vel marginalt. Poenget var vel mer at røykepauser er mer akseptert og blir fort ikke lagt merke til som pause slik som annen pause blir.

 

Men ja som du sier, er bare dumt å hisse seg opp og blir det ett stort problem bør trådstarter gjøre som du sier, altså gå til sjefen. Går man å ergrer seg over det så går denne negative energien utover din egen prestasjon, venner og familie til slutt.

Lenke til kommentar

Ja argumenter som treffer kan man kalle så magt...

 

Det er nok ingen som har problemer med å forstå hva trådstarter vil frem til. Det man derimot ikke forstår er hvorfor han da skylder på røykerne og ikke på sjefen.

Er det ikke der du nå plasserer problemet?

Hvis man i en slik situasjon er voksen nok, så klarer man å få frem poenget sitt uten at dette virker som mas el.l.

Alle har krav på pauser, og røykere tar ofte de pausene de har krav på. Hvis dette blir lange pauser og ofte, så skal det så klart slås ned på, men det skal ikke slås ned på når de tar seg 5 min i timen eller annenhver time.

Jeg vil tørre å påstå at det finnes flere ikke røykende sjefer enn røykende. Dermed burde det i utgangspunktet ikke være den vanskligste sak i verden å få gjennomslag for pauser for ikke røykere også.

Det er ikke de som tar pausene som er problemet slik jeg ser det. De har faktisk denne retten på sin side.

Hvis man så ser en ukultur der ikke røykere ikke får sine pauser, så er det det man skal ta tak i og ikke plassere skyld på andre.

 

Som sakt, jeg røyker ikke selv og mener at alt her i livet blir hva man gjør det til.

Jeg for min del tenker "takk for at jeg ikke er en slave av de illeluktende pinnene" når noen tar seg røykepause. Trenger jeg en pause, så sier jeg det og tar den.

 

Så til trådstarter: ikke la deg kue av disse røykerne. Si du vil ha pauser og at du trenger en pust i bakken. Værre er det som regel ikke. MEN: hvis du hisser deg opp blir alt bare mye værre. Negativ energi skaper ikke mye positivt.

8349533[/snapback]

 

For meg har ikke dette som diskuteres vært noe problem, men nå har ikke jeg jobbet i ett yrke hvor andre merker godt av at noen tar røykepauser. Problemet er holdningen til enkelte som røyker. Enkelte røykere går plutselig i sånn røykemodus hvor de ikke kan gjøre jobben ferdig og forlater arbeidsplassen plutselig mens ting er hektisk slik at andre må jobbe hardere. De fleste viser vel litt hensyn, men kjipt med de som ikke gjør det og plutselig ikke "klarer" å gjøre ett fnugg før røyken er innhalert.

 

Om det er flere ikke røykende sjefer enn ikke røykende i forhold til det generelle gjennomsnittet er vel marginalt. Poenget var vel mer at røykepauser er mer akseptert og blir fort ikke lagt merke til som pause slik som annen pause blir.

 

Men ja som du sier, er bare dumt å hisse seg opp og blir det ett stort problem bør trådstarter gjøre som du sier, altså gå til sjefen. Går man å ergrer seg over det så går denne negative energien utover din egen prestasjon, venner og familie til slutt.

8349775[/snapback]

 

Det som er synn er at man ser på røykere som en gruppe.

At enkelte ikke vet å oppføre seg, eller ikke har arbeidsmoral må og skal ikke gå utover helle gruppen.

Der jeg jobber har vi en grei dialog på dette, da noen har tatt det opp. Det var faktisk en røyker selv som gjore dette.

Ofte er det slik at hvis man har en røyker på jobben som ikke klarer å styre seg, så omtaler man dette som "røykerne". Dette blir jo å stigmatisere en hel gruppe.

Nå det gjelder røykende sjefer, så er det 25% nordmenn som oppgir at de røyker daglig. det er da 2,5 sjefer på 10 som røyker, så det tallet er ikke marginalt.

(ref: http://66.102.9.104/search?q=cache:BESJ_6s...lnk&cd=2&gl=no)

 

Jeg tror dialog er tikkordet her. Alt for mange arbeistakere som går rundt å syter uten å reelt ta tak i det man annser som ett problem.

Det er helt klart ett problem hvis en arbeidstaker i en fart MÅ ta en røyk når det f.eks er lang kø i kassa. Men dette er vel heller ikke heldig for en røykende sjef? Da er det vel igjen hos sjefen som ikke setter rettningslinjer, problemet ligger.

Alt i alt så tror jeg du og jeg er ganske så enige.

Lenke til kommentar
Ofte er det slik at hvis man har en røyker på jobben som ikke klarer å styre seg, så omtaler man dette som "røykerne". Dette blir jo å stigmatisere en hel gruppe.

 

Ja det er sant, og hvis jeg har gjort det så var ikke det intensjonen. Har ingenting imot røykerne som tar hensyn til andre. F.eks hvis jeg har besøk i leiligheten eller i bilen og vedkommende tenner opp en røyk uten å spørre, så får vedkommende høre det.

 

Nå det gjelder røykende sjefer, så er det 25% nordmenn som oppgir at de røyker daglig. det er da 2,5 sjefer på 10 som røyker, så det tallet er ikke marginalt.

(ref: http://66.102.9.104/search?q=cache:BESJ_6s...lnk&cd=2&gl=no)

 

Tror du misforstod meg litt, mente forskjellen mellom forholdet røyk/ikke-røyk generelt og forholdet røyk/ikke-røyk imellom sjefer. Altså at det er omtrent samme prosentantall blant sjefer som generelt når det kommer til røykere. Skjønner du hva jeg mente nå?

 

Alt i alt så tror jeg du og jeg er ganske så enige.

Ja så absolutt. :) Var bare at jeg følte du misforstod CrazyKimmi sin side i ett svar du hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...