Gå til innhold

Premiere 7.0 - Filmen blir feil "komprimert"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et spørsmål ang. Adobe Premiere 7.0 (cs 2.0).

 

Jeg har filmet med et digitalkamera ved SD på 720x576. Importerer dette inn i premiere, men UANSETT hva jeg gjør for å eksportere filmen, blir den MYE dårligere enn originalen, se eksempel bildet. Hovedsaklig er problemet kanter som strekker seg ut, se foreksempel personen i bildet.. Slik er ikke originalen. Brukte på den eksporteringen der følgende innstillinger:

Microsoft DV AVI

Compressor: DV PAL

Millions of colors

frame size 720x576

FR: 25fps

Pixel/asp: D1/DV PAL (1.067)

 

Har prøvd med å fjerne "recompress main data rate" og uten. Likevel ingen forandring

 

hjelp.jpg

bildet

Håper på raskt svar, skal brukes i forbindelse med en eksamensfremføring mandag..

 

Anders Langset

Endret av xrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet heiter Adobe Premiere Pro 1.0, og er ikkje ein del av Creative Suite 2 (CS2). [/rant]

 

Til saka:

Er dette filma med eit DV-kamera? Dei stripene du ser t.d. ved personen til venstre kjem truleg av interlacing. Du kan fjerne dei ved avspeling i eit program som VLC, ved å høgreklikke i videoen og velge Deinterlace --> Blend. (Kvifor er biletet i 1025*901 forresten? Ikkje at det har noko å seie...)

 

Trur det vil verte deinterlaca om du i tidslinja i PPro høgreklikker på klippet, vel Field Options, og haker av for Always deinterlace. Elles kan du om du eksporterer med noko anna enn DV AVI (prøv ukomprimert ein gong) under Keyframes and rendering i innstillingane hake av for Deinterlace footage.

 

So, som sagt, prøv å eksporter med ukomprimert AVI ein gong. Vel Microsoft AVI i staden for Microsoft DV AVI, og None blant codecane under Video. Og hak av for deinterlacing.

Lenke til kommentar

Akkurat nå ble du helten min incanus. Har hatt problemer med det der før, men ikke funnet ut hva jeg skulle gjøre. Jeg kunne høyreklikke på klippet på tidslinja og trykke "flicker removal", da fungerte det. Og jeg kunne kjøre den ukomprimert, som du sa, under keyframes and rendering.

 

Men å hake av deinterlace når jeg høyreklikket på klippet fungerte ikke.

 

Men likevel! Akkurat det jeg trengte. Tusen hjertelig takk for et raskt og godt svar.

 

Bildet var i 1025*901 for jeg tok "screenshot" når jeg kjørte videoen i WMP, og redigerte ut den svarte ramma i photoshop. Jeg skal sette meg skikkelig inn i premiere med en videototurial snart. Leste en eller annen plass at 7.0 = cs 2.0, men da tok jeg vel feil.

 

Takk igjen.

Endret av xrr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...