Gå til innhold

Får ikke lyd i pc'en


Anbefalte innlegg

Etter at jeg måtte formatere dataen har jeg ikke klart og få lyd i pc'en. Jeg har instalert drivere, av instalert drivere og instalert på nytt. Kortet jeg bruker er et Creative X-FI Music kort. Jeg har også et lydkort innebygd på hovedkortet (som jeg aldri har brukt)

 

Vel, jeg har instalert Creative driveren som fulgte med lydkortet, det virker ikke.

Jeg har av instalert denne og instalert driveren til det andre lydkortet. Fremdeles ikke lyd. Dette har jeg gjort noen ganger nå.

 

Jeg får noen "knitre" lyder når jeg kobler til høytalerene mine i digital output, men ikke noe ellers. Noen som kan prøve og hjelpe meg med dette?

 

Når jeg ikke har lyd på noen av kortene går jeg utifra at det er noe med softwaren som er problemet. Jeg oppgaderte derfor direct x (som jeg hadde glemt og oppgradere). Men nå er jeg lei, like før jeg formaterer en gang til :nei:

 

Så vis noen har noen tips tar jeg imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er riktig output ja, har desuten prøvd alle de andre (for sikkerhetsskyld)

 

Har ingen andre høytalere jeg kan få testa så mye på, men jeg har prøvd med headsettet mitt, og det funka ikke. Får desuten spilt av cd'er på høytalerene/cd spilleren. (glemte og skrive det i første post)

 

Det at det er noe feil med driverene er jo logisk, men tror ikke det er noen nyere enn de som fulgte med da jeg kjøpte kortet. Og at det i tilleg skulle være noe feil med driverene på det andre kortet. (jeg har bare instakert en om gangen.

 

Er det mulig at det er et hardware problem? Har fornatert nå, og det virker fremdeles ikke. Er jo også mulig at det er softwaren som det er noe galt med. (finner ut det i mårra, skal teste lydkortet hos han jeg kjøpte det av)

 

Men det er vel kanskje en mulighet for at headsettet og AUX inngangen på cd'spilleren er dårlig og at det er det som er feilen.

 

Uansett, takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for litt seint svar, men jeg har ikke hat så mye tid til å drive med pc'en i det siste.

 

Har deaktivert det andre lydkortet i BIOS, så den saken skal være grei. Idag har jeg formatert pc'en, (fordi det var mere kluss med den) og instalert alt på nytt. Også lyddrivere. Lastet ned den nye driveren fra creative og instalerte den. Det funka ikke, så idag har jeg avinstalert drivere, instaler drivere på nytt, (av)instaler andre drivere. Jeg blir smårar av det her :(

 

Nå er iverfall lydkortet instalert, uten noen ekstra programmer, bare driveren. Kan det ha noe å si for at det ikke funker denne gangen?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

hva gjorde du for å få det til å funke :?:?

har samme problem her... har oppgradert til vista og har hørt på musikk der , men når jeg satt inn hodetelefonen ( icemat siberia hvis noen lurte :)) så funket den ikke ..

satt inn de gamle igjen også , men nå funker ingen ting !!

hva må jeg gjøre??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...