Gå til innhold

Betanews: Has Xbox 360 Already Won the War?


lektroluv

Anbefalte innlegg

Konsollkrigen? Wii selger vell sikkert 6 millioner første måneden.

 

Additionally, Microsoft was helped out by weaker than expected sales of both the Wii and PS3 during the same period

 

Hva mener de med svakere salg. Wii og Ps3 selger unda alt de klarer å levere.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD Vs. Blue-ray har jo knapt startet på konsollene, og Microsoft sin add-on virker ikke akkurat som en vinner ...

7455001[/snapback]

 

Microsofts add-on har jo fått meget gode kritikker. Skjønner ikke hva du snakker om.

7455136[/snapback]

 

HD-DVD drevet er ikke kompatibelt med HDMI (for best bilde og lyd) og kan heller ikke kjøre 1080p

 

oppfordrer enhver seriøs film-entusiast til å heller kjøpe en stand alone spiller

Lenke til kommentar

HD Vs. Blue-ray har jo knapt startet på konsollene, og Microsoft sin add-on virker ikke akkurat som en vinner ...

7455001[/snapback]

 

Microsofts add-on har jo fått meget gode kritikker. Skjønner ikke hva du snakker om.

7455136[/snapback]

 

HD-DVD drevet er ikke kompatibelt med HDMI (for best bilde og lyd) og kan heller ikke kjøre 1080p

 

oppfordrer enhver seriøs film-entusiast til å heller kjøpe en stand alone spiller

7460534[/snapback]

 

De fleste hardcore film-entusiaster kjøper nok etter hvert en separat avspiller ja, men da en HD DVD-spiller fordi utvalget av HD DVD så langt er størst.

 

Men for massemarkedet er problemstillingen temmelig uinteressant.

Lenke til kommentar

HD Vs. Blue-ray har jo knapt startet på konsollene, og Microsoft sin add-on virker ikke akkurat som en vinner ...

7455001[/snapback]

 

Microsofts add-on har jo fått meget gode kritikker. Skjønner ikke hva du snakker om.

7455136[/snapback]

 

HD-DVD drevet er ikke kompatibelt med HDMI (for best bilde og lyd) og kan heller ikke kjøre 1080p

 

oppfordrer enhver seriøs film-entusiast til å heller kjøpe en stand alone spiller

7460534[/snapback]

 

De fleste hardcore film-entusiaster kjøper nok etter hvert en separat avspiller ja, men da en HD DVD-spiller fordi utvalget av HD DVD så langt er størst.

 

Men for massemarkedet er problemstillingen temmelig uinteressant.

7460577[/snapback]

 

hvis man er hardcore film entusiast så kjøper man BRD oxo ^^

hevm vil vel gå glipp av spiderman 3?

 

du kan se langt etter filmer fra sony,MGM og lionsgate på HD-DVD, det vil aldri skje..

Lenke til kommentar

HD Vs. Blue-ray har jo knapt startet på konsollene, og Microsoft sin add-on virker ikke akkurat som en vinner ...

7455001[/snapback]

 

Microsofts add-on har jo fått meget gode kritikker. Skjønner ikke hva du snakker om.

7455136[/snapback]

 

HD-DVD drevet er ikke kompatibelt med HDMI (for best bilde og lyd) og kan heller ikke kjøre 1080p

 

oppfordrer enhver seriøs film-entusiast til å heller kjøpe en stand alone spiller

7460534[/snapback]

 

HD DVD drevet forer bare 360'n via USB kabel, og det er 360 som mangler HDMI ut. Skulle det komme HDMI kabel til 360 så vil man kunne bruke den med HD DVD addon.

 

Videre, mange kjører HD DVD add on i dag i 1080p via VGA kabel. 360 greier 1080p ut for de som absolutt vil ha det og svelger myten.

 

For: Ingen HD DVD spillere i dag eller av de som kommer i vinter kjører 1080p rett ut. Må nok vente en stund før det du kommer.

 

Vit følgende: Alle HD DVD og Blu-ray spillere i dag leser av filmene som er i 1080p/24fps på plata. For å lage et 60hz signal lages det faktisk først et 1080i/60 signal. Interlaced. Jepp. Et 1080i signal må gjøres om til progresivt bilde før det kan vises på våre digitale (plasma/lcd/dlp/sxrd) tv'er og projektorer som ikke kan gjøre noe annet enn å vise progresive bilder. Når et slikt apparat mottar dette 1080i signalet så flettes linjene sammen og lager et 1080p signal som vi så ser på skjermen.

 

Nå - hvor denne de-interlacingen skjer - er det så viktig for deg? Blu-ray spillerne fikk montert inn en de-interlacer chip (lik den som finnes i mange tv'er!) foran video-utgangene sine som gjør det samme som TV'ene gjør. Men denne chip'n gjorde i starten dårligere jobb enn mange tv'er, så mange foret tv'ene sine med 1080i og lot tv'n gjøre jobben istedet. Den nyeste HD DVD spilleren som kommer i januar gjør akkurat det samme, lager et 1080i signal, sender via en de-interlacer chip før det går ut som 1080p.

 

Hva da i mitt tilfelle som svært sannsynelig sitter på en bedre de-interlacer chip i projektoren enn det både 360 har og de nyeste toshiba'n får? Jo- jeg gir projektoren 1080i signalene og lar projektoren gjenskape 1080p bildet i stedet for spilleren for best mulig kvalitet.

 

1080p argumentet ditt er med andre ord mindre viktg i beste fall. De fleste med 1080p native tv'er og projektorer kan se bort fra det.

 

Men det ser fint ut på esken og i reklamen. Og billigere 1080p tv'er kan jo risikere og gjøre dårligere de-interlacing enn spilleren, men tviler på at entusiastene (som du sikter til) kjøper så dårlig tv uansett.

 

HDMI - javel. For de som vil ha det så.

 

Når det er sagt - jeg kjøper faktisk stand alone spiller :D Men det er av flere andre grunner.

Lenke til kommentar

HD-DVD drevet er ikke kompatibelt med HDMI (for best bilde og lyd) og kan heller ikke kjøre 1080p

 

7460534[/snapback]

 

Hæ? Dette er jo helt feil, selvfølgelig kan det kjøre 1080p, det kom jo til og med en update for en stund siden til 360 for nettopp 1080p støtte. Følg med da! ;) Er heller ikke opplest og vedtatt at HDMI er best, slik jeg har forstått det da.

 

Edit: Hehe, ser at en med litt mer peiling enn meg har vært ute litt før meg, takk til Dr.Peedee.

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar
du kan se langt etter filmer fra sony,MGM og lionsgate på HD-DVD, det vil aldri skje..

7460604[/snapback]

 

Pga distrubisjonsrettigheter (stavet jeg rett?) så vil vi se en del fimer som er Blu-ray only i USA på HD DVD her i Europa! På amerikanske forum diskuterer de allerede sine importkjøp og forhåndsbestillinger på disse. Så. Morsom verden vi lever i.

Lenke til kommentar
HD Vs. Blue-ray har jo knapt startet på konsollene, og Microsoft sin add-on virker ikke akkurat som en vinner ...

 

 

Kom akkurat hjem fra Tyskland. Prøvde å finne den HD-DVD spilleren, men da jeg spurte etter den så de på meg om jeg hadde spurt om de tilfeldigvis hadde en PS3 liggende jeg kunne kjøpe.

Jeg ble iallefall fortalt at det var totalt utsolgt og at de ikke venta inn flere før i februar. Så jeg vil vel si at MS sin addon er en vinner som bare dét jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis Blu-Ray taper kampen om markedet vil selvsagt alle disse også gi ut filmer til HD DVD. Det skjønner du også.

7460682[/snapback]

 

vel med rundt 800k ps3 BRD spillere + (?) standalone solgte spillere så er jo markedspenetreringen på god vei ;)

 

nei, hestene er allerede ut av porten og BRD hesten er snart i mål!

 

husk mine ord: Du vil ALDRI se filmer fra SONY,MGM,Disney og lionsgate på HD-DVD

Lenke til kommentar
Hvis Blu-Ray taper kampen om markedet vil selvsagt alle disse også gi ut filmer til HD DVD. Det skjønner du også.

7460682[/snapback]

husk mine ord: Du vil ALDRI se filmer fra SONY,MGM,Disney og lionsgate på HD-DVD

7519598[/snapback]

 

For å komme med en like bombastisk uttalelse: Du vil ALDRI se et firma som tar sjansen på å fremmedgjøre det som fort kan vise seg å være halve markedet... Eller for å trekke den enda lenger, om Blu-Ray skulle vise seg å komme tapende ut, skulle de da ri på prinsippene og slutte å selge filmer?

 

Regner med du tar bakgrunn i at BR kommer til å vinne formatkrigen når du kommer med sånne uttalelser, men så tidlig i løpet blir det litt for dumt å kåre en vinner. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...