Gå til innhold

Reklame kommer til CS 1.6!


Anbefalte innlegg

Leste akkurat et intervju med Doug Lombardi fra valve på CS-Nation om at de skal begynne med ingame reklame i CS 1.6.

Dem har også bestemt at servereiere ikke skal kunne velge dette bort, og at reklamen vil havne på vegger, på score-vinduet og når du er død (specator).

 

Personlig synes jeg dette er forkastelig og en utrolig dårlig idé.

For det første vil dette bli distraherende for spillere.

For det andre tenker dem faktisk ikke på de som har brukt tusener av kroner på å ha servere oppe 24/7 gratis for at folk skal spille.

 

Tenk dere å spille på en server, og se reklame for et annet community, eller en annen serverutleier. Dette blir for idiotisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fortsatt flere hundre tusen (om ikke millioner) som spiller CS 1.6 hver måned.

Du kan finne no statistikk om dette på Steampowered.com. Jeg har ikke tilgang dit pga forsvaret, så du får nesten se selv:)

 

Er vel så og si greit om det er der fra release, og de som kjøper vet det er reklame i spillet. Men uansett. Spillet er 7 år gammelt. Det er tåpelig å begynne med reklame nå.

 

Jeg har ihvertfall i gjennomsnitt ~15.000 (+/-) spillere innom hver måned, fordelt på 4 servere, så det dør nok ikke ut med det første.

Endret av Mow
Lenke til kommentar
Planen er vell at gratis spill skal kunne har reklame i seg :)

7454857[/snapback]

 

Er jo ikke akkurat noe gratis spill da.

7454983[/snapback]

Er vell planer om det da :ph34r:

Gleder meg til hl2 episode 2 kommer, for da kommer theam fortress 2 og det blir gratis til alle med min ett spill på steam :thumbup: (leste det ett sted i allefall :p)

Lenke til kommentar

Det har da vært reklame ei lita stund på cs, når man loader mappet på enkelte servere er det utenlandsk reklame. Publicservere og HLTV er jo ganske fullt av reklame. Men det blir kanskje litt mer synlig når det henger en "plakat" på veggene på nuke.

 

Det med reklame har jo ingen praktisk betydning. Man vil jo ikke bli forstyrra av det under spilling. Men er vel mer et prinsipielt spørsmål. Og jeg syntes ikke det er så rart at det kommer reklame. E-sport har en stor framtid, og utviklingen har bare akkurat startet og jeg tipper det kommer til å ta av mye mer enn det vi ser i dag. Og da kommer reklame inn, sånn det har gjort i all annen sport. Fotball etc.

Endret av dagan
Lenke til kommentar
Det med reklame har jo ingen praktisk betydning. Man vil jo ikke bli forstyrra av det under spilling. Men er vel mer et prinsipielt spørsmål. Og jeg syntes ikke det er så rart at det kommer reklame. E-sport har en stor framtid, og utviklingen har bare akkurat startet og jeg tipper det kommer til å ta av mye mer enn det vi ser i dag. Og da kommer reklame inn, sånn det har gjort i all annen sport. Fotball etc.

7456759[/snapback]

Det blir fortsatt feil da det er Valve som tjener penger på reklamene, ikke de som hoster serverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...