Gå til innhold

Innkjøp av ny gaming PC - Kompletts oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei! Etter mange utsettelser har jeg endelig bestemt meg for at min radeo9800pro, p4 2ghz system skal byttes ut. :)

 

Bruksområder: BF2, CSS og generelt gaming, surfing og litt filmseing.

 

Har en viewsonic 19" fra før, så det trenger jeg ikke, selv om 20" frister :D

 

Prisklasse: er da ca 10000, der av fant jeg komplett jubileums pcen

 

Komplett pc

 

Syntes denne ser greit ut, men har lagt på 512mb ram og oppgrader til Samsung 133 (400gb, 16mb cache) og minus skjerm, høyttalere og mus blir dette 9024 kroner.

 

Hva synes dere? Får jo med vista og alt, men vært greit med 6400/6600 da, og holder PSU? Utelukker ikke overklokking. :hmm:

 

Takker for hjelp :yes:

 

Edit: leif.

Endret av trulsta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Etter mange utsettelser har jeg endelig bestemt meg for at min radeo9800pro, p4 2ghz system skal byttes ut.  :)

 

Bruksområder: BF2, CSS og generelt gaming, surfing og litt filmseing.

 

Har en viewsonic 19" fra før, så det trenger jeg ikke, selv om 20" frister :D

 

Prisklasse: er da ca 10000, der av fant jeg komplett jubileums pcen

 

Komplett pc

 

Syntes denne ser greit ut, men har lagt på 512mb ram og oppgrader til Samsung 133 (400gb, 16mb cache) og minus skjerm, høyttalere og mus blir dette 9024 kroner.

 

Hva synes dere? Får jo med vista og alt, men vært greit med 6400/6600 da, og holder PSU? Utelukker ikke overklokking.  :hmm:

 

Takker for hjelp  :yes:

 

Edit: leif.

7454534[/snapback]

 

Syntes det så bra ut jeg ;) men kanskje du skulle tatt 2 gb minne, ikke 1,5 Gb.

Lenke til kommentar

Morten K, det der virket jo i bunn og grunn som et bedre tilbud! 6600 og 2048 mb ram, men noe svakere skjermkort da, vet ikke hvor stor forskjell det er på 7900 GS og 7950 men..og 400W - holder det?

 

For øvrig noen som er så bortskjemte at de har gått over fra 19" LCD til 20" her? :) frister med den høye oppløsninga ;)

Lenke til kommentar
Hold deg unna Netshop ..Servicen dems er på trynet

7454768[/snapback]

Du må være en av få som har sagt det. Netshop er kjent for glimrende (best?) service.

Bare søk litt rundt i forumet,så får du se.

 

trulsta: Vikingkabinettet er greit nok,men jeg ville nok byttet. Spesiellt siden du har tenk til å klokke.

Lian-Li PC7 og en Mist 500 watt for eksempel.

Lenke til kommentar

uansett bør du nok også bytte psu i komplett sitt tilbud?

legg på 1200 kr i netshop sin, og få et thermaltake soprano :thumbup: og hiper type r 580 watt.

for å spare litt penger går du ned til e6400 fjerner skjerm, og kanskje OS?

hvis du skal klokke, ta bedre minne..

ta og et bedre skjermkort, 8800 gts`? kanskje? men da strekkes budsjettet litt...

 

edit: trukke du trenger bedre minne, hvis du ikke skal ha veldig oc.

havner på 13 500 ;) ca da...

fjernet en liten leif

 

edit2: du burde nok vurdere et av hovedkortene med p965 brikkesett...

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar

tobbesen: hva er fordelene med 965 brikkesettet? verd 500kroner? Er Kingston bedre enn OCZ?

 

Andre innspill på dette ang. PSU på oppsettene? Er dete noe absolutt bør investere i, eller er det brukbart slik det er laget av nettbutikkene? Frister jo litt da, skifte kabinnet også, kjipt å få ny PC og ha et mye styggere kabinett enn mitt 5 år gamle Chieftec Sølv liksom :) Føles ikke helt riktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...