Gå til innhold

Boot disk til Windows 2000


JaRu

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Windows 2000 Server som har krasjet. Hadde strømbrudd og det virker som at boot harddisken er problemet.

 

Har prøvd med litt forskjellig programvare (Ultimate Boot CD) for å rette opp i feilene på harddisken, men det ser ut til at disse programmene kun virker i "read only" modus.

 

Er det noen som har tips om programvare som kan hjelpe meg i å rydde opp/redde disken? Da maskinen ikke starter i noen slags modus, så er jeg avhengig av å ha programvare som booter fra enten diskett eller cd. Har et håp om at chkdsk /f skal redde meg!

 

På forhånd takk.

 

mvh

 

JaRu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kunne prøve å fixe MBR. her er en oppskrift:

1) Du starter maskinen med en innstalasjons-cd til w2k og lar den laste til du får opp skjermen "Velkommen til innstallasjonsprogrammet".

2) Der tryker du E (valg nummer to) for å reparere Windows.

3) Du får da opp hvilken Windows innstalasjon du vil reparere. da du normal skal kun ha en Windows trykker du her 1 og enter.

4) Skriv inn adminpassordet på innstalasjonen. Hvis du har blank passord kan du lese denne artikkele om hvordan du kan omgå det problemet.

5) Du skal nå stå i DOS promt. Skriv "fixmbr" (uten gåsetegnene).

6) Det kommer opp en advarsel som spør om du er sikke rpå at du vil overskrive MBR.

7) Skriv "j" for ja hvis du vil overskrive. programmet gjør underverker og reparerer MBR.

8) ta ut Cd'n og start maskinen på nytt.

 

(dette gjelder den norske utgaven av w2k men jeg regner du klarer å gjette deg til hvordan det skal gjøres med den engelske utgaven)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...