Gå til innhold

"insert" - kun til irritasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp dratt knappen "insert" opp av hullet sitt på keyboardet og tapet over med en fin tape, etter for hundrede gang å komme borti den før jeg skriver noe i Word (og selvfølgelig da skrevet over de etterfølgende tegnene.

 

Har jeg gjort noe dumt? Brukes insert til noe annet enn å plage vettet av uskyldige mennesker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan brukes som en kopierings- og innsettingsknapp.

Ctrl + Insert = Copy

Shift + Insert = Paste

Jeg antar at det originalt var en paste-knapp (på grunnlag av navnet dens).

 

Men ser du ikke på skjermen mens du skriver? Siden du angivelig har skrevet over så vannvittig mange tegn etter å ha kommet borti insert.

 

Edit: Etter å ha sjekket Wikipedia, ser jeg at dens originale funksjon var å bytte mellom vanlig skrivemodus og overskrivingsmodus.

Overskrivingsmodus var vel hyppig brukt i terminaltiden.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Var da litt ekstremt å rive den løs... Med dette lille programmet, disables både capslock og insert funksjonaliteten:

 

http://www.brainsystems.com/capsunlock/

 

MEN knappene fungerer fortsatt, så du kan bruke de til andre ting. Jeg foreksempel bruker Capslock til diverse taleprogrammer, og før jeg fant dette programmet var det sinnsykt irriterende å prate på ventrilo, for så å skrive "hVORDAN GÅR DET ELLERS DA?".

Lenke til kommentar

Haha, har nå blitt nødt til å sette den på plass igjen. Fant ut at jeg faktisk bruker knappen i 3D-programmet Maya uten å tenke over det.(HVORDAN ER DET MULIG Å VÆRE SÅ DUM!?)

 

Tipper jeg så passe smart ut da jeg for litt siden automatisk prøvde å trykke der den pleier å sitte, og bare treffe en tapebit. For så å bryte ut i et anfall av gråt og latter på en gang mens jeg rotet rundt i søppelkurven ved maskinen. Den var heldigvis ikke tømt. Livet er hardt folkens...

 

Kanskje programmet ditt hjelper, shabador? I så fall vil jeg være takknemlig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...