Gå til innhold

SHG gir topp service


Anbefalte innlegg

WOW her var det service! Sendte en mail på ei linje da jeg fikk det brukte tastaturet , med spørsmål om hva gjør jeg så.

I dag lå det ett nytt tastatur på postkontoret.

Det var topp service !

 

 

Gammel melding:

 

Bestilte noen varer fra SHG som jeg fikk i dag.Deriblant ett G15 tastatur.

Det var faktisk godt synlig brukt ,fingeravtrykk,elendig innpakking opprevet CD litt stygg eske.F... hvor skuffet man blir !! Skulle gi det bort som gave , men kan da ikke gi bort noe som ser tydelig brukt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja her er det snusk. de prøver å selge slike varer og håper at kunden ser seg fornøyd med det, noe de fleste vil. en "returnert" vare skal legges inn på lageret igjen som en demovare/returvare og dette skal oppgis. samt prisen justeres ned.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jeg tror de gjør det bevisst ettersom jeg har hørt om flere tilfeller. Enten det eller så har de et håpløst dårlig system. Noe som ikke er et seriøst firma verdig.

 

Saken er at ikke mange bryr seg om de får demovarer så lenge de ser pene ut. De tar seg ikke tiden til å klage, og mange er nervøse/liker ikke å klage. Når noen få da sier ifra, så ordner de opp. Alt i alt blir bedrift kvitt et problem.. nemlig demovarer. I denne bransjen er demoprodukter en styggdom, da de er vanskelige å få solgt. Når man knapt tjener penger på en vare hvordan da sette den ned i pris uten å gå i minus?

 

Uansett, jeg har blitt mer skeptisk til å handle på SHG. Har bestemt meg for at enten så må varen vært mye rimeligere enn konkurrentene, eller så må de være at ingen andre har varen. Dette selv om de i min sak ordnet opp med utbytte av kort, retur av fraktkostnader og litt rabatt på et annet produkt.

 

Edit: Det skal nevnes at grafikkortet var defekt, og at jeg fikk nytt. Kom til å huske det nå. Ble ikke happy da jeg betalte for ett nytt kort og fikk en som var demo og senere viste seg å være defekt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Tja, er vel ikke helt enig at demovarer er så ille.

 

Tenkt dere en situasjon hvor man allerede har bestillt mer varer enn det man planla og så oppdager man et "billig" demoprodukt hos nettbutikken.

 

Tror dere ikke at man vil få bedre samvittighet når man kan argumentere for resten av kjøpet ved å si at ihvertfall vare nr. X var billig ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Ok, da prøver jeg en gang til.

 

Nettbutikker ser kanskje ikke på demovarer som et problem, men som en del av det vareutvalget. En som ikke hadde kjøpt et nytt kort til f.eks. 1000, er villig til å kjøpe det samme kortet "demobrukt" for 800,-

 

Siden nettbutikkene operer med fraktkostnader er det samtidig lurt å kjøpe flere ting samtidig istedenfor å dele det opp i flere forsendelser. Altså kan demovarer lokke til seg flere kjøpere og dermed et større totalsalg.

 

Går det bedre å forstå meg denne gangen ?

Lenke til kommentar
Vi vet alle hva demovarer er godt for, men hva er poenget ditt, Spartan? At nettbutikker prøver å pushe brukte varer som nye/"demo"? Det er uansett feil å selge et brukt produkt som nytt...

7466280[/snapback]

 

Nei, egentlig det motsatte. SHG gjør noe her som ikke er bra og bør være unødvendig dersom nettbutikkene istedenfor kunne bruke demovarer som prisgunstige varer for å lokke til seg flere kjøp.

Lenke til kommentar
Vi vet alle hva demovarer er godt for, men hva er poenget ditt, Spartan? At nettbutikker prøver å pushe brukte varer som nye/"demo"? Det er uansett feil å selge et brukt produkt som nytt...

7466280[/snapback]

 

Nei, egentlig det motsatte. SHG gjør noe her som ikke er bra og bør være unødvendig dersom nettbutikkene istedenfor kunne bruke demovarer som prisgunstige varer for å lokke til seg flere kjøp.

7466317[/snapback]

Er vi enige, eller? Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. "Alle" vet at visse butikker selger brukte/demo-varer som nye, men det er SELVSAGT feil - og grunnen sier seg selv...
Lenke til kommentar

Tror det Spartan prøver å si er at det er bra med demovarer da det tiltrekker seg kjøpere, samt gjør varer lettere tilgjengelig for potensielle kjøpere. Det kom nok bare litt ut av konteksten her. Det vi snakker om er at det ikke er lovlig å selge demovarer uten å informere at det er demo. Spartan prøver bare å si at det er bra med demovarer. Noe vi alle sikkert kan være enige om.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt poenget til Spartan, så det er nok heller de andre som bør legge seg :)

Og jeg er enig i de fleste postene her; at shg pusher ut demovarer til kunder er nok en bevisst strategi, da de vet at:

 

1. Kun en lav prosentandel av demovarene er veldig synlig brukte

2. Av denne lille prosentandelen, er det en enda mindre del av kundene som faktisk klager på at de har mottatt varene. Så shg tjener jo selvsagt på det, når de kan selge en "skadet" demovare til full pris og i de aller fleste tilfeller slippe unna det uten ekstrakostnader.

 

Hederlig virksomhet? Nei, men det er ikke så mye man kan gjøre med det, annet enn å klage i enkeltsakene man oppdager, da loven ikke pålegger selskapet å gjøre noe annet enn å sende en ny vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...