Gå til innhold

Hvem "eier" det engelske språket?


Kim_90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg hadde svart at våre vikingforfedre har en stor innflytelse på det engelske språk, da mange av ordene de brukte er vanelige i det engelske språket.

 

Jaha, jeg vet at ord som Steak, rughsack, fjord og selvsagt jordvik kommer fra vikingene, men det er da ikke særlig mange. Har du flere eksempler? Trodde egentlig ikke vikingene hadde så stor innflytelse på det engelske språk

7609726[/snapback]

 

Leste for en tid siden at ordet "bag"(veske) også kom fra gammelnorsk. Morsomt, for da har jo ordet først gått fra Norsk, så til Engelsk for deretter å bli et engelsk låneord i Norsk. haha!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vi fikk den samme oppgaven på vår engelsktentamen. Makan til drittoppgave. Selv leverte jeg et typisk samlebåndssvar ("I think that everyone that speaks English owns a share of it, and that all people should be happy etc. etc.")

7656183[/snapback]

 

Oioi. Et solidarisk svar. Sånne slår som regel godt an. :p

7656660[/snapback]

 

Absolutt. :p

 

Fikk en 6'er på oppgaven. Men, det irriterer meg hvordan oppgaven er så lagt opp til at alle skal svare det samme. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke ofret karakteren for å være litt mer kreativ og uortodoks, men whatever.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi fikk den samme oppgaven på vår engelsktentamen. Makan til drittoppgave. Selv leverte jeg et typisk samlebåndssvar ("I think that everyone that speaks English owns a share of it, and that all people should be happy etc. etc.")

7656183[/snapback]

 

Oioi. Et solidarisk svar. Sånne slår som regel godt an. :p

7656660[/snapback]

 

Jeg kom ut av det med en pen 1'er har sunket fra 4.7 i snittkarakter til 3.1 i snitt på et halvt år :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...