Gå til innhold

Vil denne prosessoren bremse 8800gts?


TomE

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre?

7441033[/snapback]

 

Cpu'en vil bli en flaskehals ja, faktisk finnes det ikke cpuer i dag som ikke er det :) for disse 8800gts kortene... endel klokking er vel å anbefale...

 

Sjekk også Seasonic og corsair psu'er de går for å være endel stillere og bedre på effektivitet enn mist, men de er da også noe dyrere:)

 

Har du planer om å kjøre grafikk i SLI og skal klokke voldsomt så kan ett 680i kort være verdt det....

Ellers så ville jeg valgt ett godt 975x kort fra intel som kan fåes til halve prisen snart...

 

web76

Lenke til kommentar
Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre?

7441033[/snapback]

 

 

Vel, på stock vil den prossesoren bli en liten flaskehals ja...

Lenke til kommentar
Hva med e6400 da ?

7441930[/snapback]

 

 

Skal du kun kjøre stock så må du over 2.6 ghz for å få mest mulig ut av skjermkortet. Jeg har ikke tallene i hodet med med min X2 på 2.6 ghz så får eg rundt 9500 i 3dmark 06, på 2.9 får eg 9900. Tror jeg har enda mer å hente i det kortet, men igjen jeg har et GTX krot, vet ikke forsjellen.

 

Men du, du kan jo bare overklokke litt :)

Lenke til kommentar
Om du kjøper et slikt panzerhovedkort, så er det nesten kriminelt å ikke overklokke CPU.  ;)

7443202[/snapback]

 

Hehe ja mulig det men de 975x hovedkortene som er nevnt, er de bra til klokking? Noen anbefalinger av kort? Har hatt amd siden jeg kunne gå så er ikke så stø på intel plattformen, er det minne med høg hastighet som er best her og ikke stram timings som på amd cpuer? Noen tips til minne som er bra her?

Lenke til kommentar

Ser ut som et helt ok hovedkort for meg ja, takker. Så dere anbefaler seasonic over mist strømforsyning? Så litt på det nå, er vel M serien som man bør satse på? Var ikke så gale pris, bare et par lapper mer en mist, så blir vel en seasonic da :D

 

Oij kom på en ting til, kjøler til cpuen? Noen som funker bra til klokking og er så stille som mulig?

Endret av TomE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...