Gå til innhold

Hvordan fjerne Ubuntu fra boot menyen?


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det bare er og formatere partisjonen den ligger på. Dett gjorde jeg for 2 uker siden. Når jeg kjørte en restart fikk jeg feilmelding om at GNOME (eller hva det er den bruker til og fikse boot meny med heter) ikke ble funnet, så da ente jeg opp med og reinstalere Ubuntu på de samme partisjonene.

 

Men nå tenkte jeg at jeg kunne jo bare formatere partisjonen og fikse litt i boot.ini. Men så aner jeg ikke hva jeg skal fjerne så da spør jeg om hjelp.

 

Hjelp...

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/me peker på søkefeltet nede på side, og på knappen merket: "Søk"

 

Det er laga mangen tråder om det du spør etter.....

 

 

Edit:

Tråden høyrer egentlig hjemme på windows delen av forumet, siden det du er ute etter er kordan du kan sette opp windows sin oppstartslaster igjenn.

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fanken ikke hvorfor dere sier at han MÅ ha Windows XP cd.

Han kan fint ordne det med både Windows 2000, XP, MCE og Windows 2003 cd plater også.

Men sånn strengt tatt så fjerner jo ikke FIXMBR Grub fra harddisken da. Den fjerner den jo bare fra å vises som bootloader.

Lenke til kommentar

er det virkelig ikke mulig å opp "recovery console" uten cd? F8 under oppstart eller noe? du kan jo spørre en nabo om å få låne en cd i noen sekunder - du trenger jo tross alt ikke cd'keyen!

hvis du har en annen windows-cd (f.eks 98 eller 2000) så bør vel det og fungere? win98-cd har iallefall en egen "kommando-modus" hvor jeg er ganske sikker på at "fixmbr" støttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...