tevil Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hei. Jeg har to videofiler med endelsen .avi som jeg ønsker å brenne over på en DVD så de kan spilles på en standalone dvd-spiller. Velger Startsmart -> DVD -> Lag en DVD-video -> legg til filer. Legger den ene til så henger programmet. Det skjer ingenting annet enn at den "antall-gb-baren" fylles delvis. Åpner task manager og der står det at Nero ikke svarer. Programmet henger på samme måte hvis jeg prøver å lage en SVCD. Hva kan være galt? Tips til andre gratis programmer som kan lage en DVD? Demo og trialversjoner er stort sett begrenset til 30 min og jeg har 2x44min som skulle vært på DVD. T-Evil
halnes1 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Du må brenne de som data dvd. Men er ikke sikkert de vil spilles på dvd spilleren fordet. Du må kanskje kovertere de til dvd filer . Jeg bruker et program som heter WinAviConverter til det, men det er ikke gratis. Men søk på nettet avi to dvd så finner du sikkert et program.
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Du må brenne de som data dvd.Eh, nei. Video-DVD er det som skal brukast.Du må kanskje kovertere de til dvd filer .Ikkje berre kanskje, han må det, men dette skal Nero kunne gjere. tevil: Det tek ofte svært lang tid å konvertere filer til MPEG2, som video-DVDar bruker. Kor lang tid venter du? Har du latt den som linja som viser kor mange GB det er på disken gå til den stopper? Eller so kan du prøve å bruke Nero Vision 4, om det ikkje er det som vert brukt. Då kan du om du vil lage ein meny òg. Har du det ikkje kan du laste det ned frå Nero.com trur eg. Om du ikkje får det til, kan WinAVI vere eit greit alternativ, sjølv om det koster $30.
tevil Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Den blå linja blir full med engang. Merkelig at den ikke gir meg noe progresjonsbar i tillegg. Men det virker som den henger av en eller annen grunn. Brukte Nero7 Premium (v. 7.5.0.0 tror jeg) Søkte på Avi to DVD på google, installerte tre forskjellige programmer, alle hadde en begrensning på enten 30min eller at man ikke fikk gjennomført oppgaven i det hele tatt. Søkte også på download.com, også der hadde de få jeg tittet innom en slags begrensing på trial-versjonen. Alt på internett skal jo finnes i en gratisversjon! pokker heller. Gir opp, venter til den elendige kommunen kan skaffe DVD-spillere som takler divx...
Ondskapen Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Har du prøvd og innstalere Nero igjen? Bruker selv det samme programmet og det funker uten problemer her...
halnes1 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Du kan prøve med å konvertere med jetaudio, helt nederst på siden. http://www.jetaudio.com/ Etter installasjon høyre klikk på filen som skal koverteres. Da kommer jetaudio opp på listen og til høyre kommer det opp hva du kan gjøre når du holder musen på jet audio. Velg convert with jetaudio. Nede til venstre velger du hvor det du koverterer skal legge seg. under der på output format , velger du user defind og trykker på output settings. Der velger du hva filen skal konverteres til. Lykke til.
halnes1 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Og til Incanus Jeg kan brenne avi filer som data filer med nero å se de på dvd spilleren i stua uten å konvertere. Endret 6. desember 2006 av halnes1
Torbjørn T. Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Enkelte AVI-filer kan ein sikkert gjere det med ja, men då må nok filene vere komprimert med ein codec DVD-spelaren støtter. DivX og XviD er det vanlegaste, begge er variantar av MPEG4. Filendinga .avi i seg sjølv seier nemleg ingenting om korleis videoen og lyden er komprimert. AVI er berre eit kontainerformat, og mange ulike codecar kan verte brukt i det. Redigert: Og skal ein lage ein video-DVD må ein konvertere, som var det eg tenkte på. Endret 6. desember 2006 av incanus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå