Gå til innhold

Microsofts tapstall ute i lyset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av de tre månedene før 30. september har Microsoft hatt et tap på $177 millioner i sin Xbox divisjon. Omsetningen var på $505 millioner.

Analyser tilsier at tapstallene ikke har nådd toppen ennå, men Microsoft kommer antakelig til å fortsette denne kampen for enhver pris. De har tross alt $30 milliarder på bok. Dessuten er ikke dette bare en kamp om tv-spill. Etterhvert som konsoller blir kraftigere og tillegger seg stadig flere funksjoner har konkurransen utviklet seg til en kamp om det framtidige forbruker multimedia markedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-11-18 17:53, skrev nordlending:

litt frustrerende det med konsoll krig...vært mye lettere med en konsoll som man kunne oppgrade ettersom nye krav på spill...

En pc mener du ? :grin:

Skrevet

Quote:

Den 2002-11-18 18:08, skrev JarleW:

Quote:

Den 2002-11-18 17:53, skrev nordlending:

litt frustrerende det med konsoll krig...vært mye lettere med en konsoll som man kunne oppgrade ettersom nye krav på spill...

En pc mener du ?
:grin:

ja! :grin: hadde spart mye spenn da!

Skrevet

10 PRINT "Hei!"

Akk.. Det var betre i Commodore-tida, ja heilt fram til SNES-tida! Der ein hadde maskiner som -tilsynelatande- hadde grenser, men som dei latterleg dyktege programmerarane benda og vreid på til dei fekk fram det dei ville i nye og facinerande spel. Som dei seier:

"In a world without walls and fences, who needs windows and gates?". Det er noko absurd i tanken på at det er spela som bestem hardwaren, og ikkje omvendt. Direct X opp i baken min.

No er jo dette berre ei dvelling i min eigen nostalgi, og eg er fullstendig klar over dei enorme mengdene elendige spel som blei laga "før i tida", samt at eg også gled meg til DooM III. Eg hadde berre lyst til å sakne litt gamle dagar igjen.

Takk for meg.

20 GET A$: IF A$="" THEN GOTO 20

30 GOTO 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...