Gå til innhold

Skal, skal ikke.. Kjøpe WOW?


Anbefalte innlegg

Narkotika, nikotin, koffein og sukker har jo kjemiske virkninger på kroppen. Det vil si at man blir kjemist avhengig av det. Tvangsnevroser vet jeg ikke hva skyldes, men avhengighet av et spill kan ikke sammenlignes med noen av de.. Skulle tro at det å være avhengig av WoW ville være det samme som å være på heroinkjøret. Har ikke vært det selv, men tror ikke det har så mange likheter..

 

Men er enig i det siste du skriver der. Foreldre burde sette seg litt mer inn i hva barna spiller, og utnytte den parental control funksjonen.

7527447[/snapback]

 

Det er somregel det som er problemet i dag, folk ser ikke virkningen av enkelte spill og hva de kan gjøre om ting ikke blir kontrollert. Vi har nå had et problem med folk som har loppa seg totalt for penger på spillautomater, det er det nå blitt restriksjoner mot.

 

Man kan være avhengig av spill på lik linje som man kan være avhengig av alt annet. Det er der det kommer inn med "tvang". Hjernen din føler at den trenger det for å døyve sin ege "smerte", hvordan den får frem dette er opp til deg. Som med de som må vaske hendene hele tiden, må de som er avhengig av MMOs spille det, fordi de må holde seg bedre enn andre, bli sterkere og alltid være best.

 

Mennesker er naturlige konkurenter, vi har ingen andre å konkurere med så vi må konkurere med oss selv. Og da i WoW konkurerer man om å være best hele tiden, og det kan til slutt utvikle seg til en tvang, man bare må være der. Og uten "medisin" til hjernen, skjer det kjemiske ting i toppen som gjør deg nervøs, irritabel etc, de klassiske symptomene på avhengighet, som bare kan døyves ved at du får den dosen av dopet du selv trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare lest første posten, og tenkte jeg skulle svare direkte på den.

 

Om du har veldig mye tid, spill wow. Om du ikke har veldig mye tid, finn da ikke på å kjøpe spillet. Jeg har slutta grunnet jeg kan ikke sitte hver kveld og raide med guilden og bygge opp DKP poeng for items, for wow handler kun om items. Du kan ha spilt siden den dagen det kom, men en 5åring med bedre utstyr en deg vil fremdeles banke deg uten mye bryderi. Så skal du først game wow blir du nesten nødt til å game veldig mye.

 

Du kan sikkert lvl charen din opp til 60, men når ved 60(eller den nye lvl cap på 70) er det egentlig bare guild aktiviteter igjen... den evig søken etter bedre items/våpen/armor. En n00b vil fremdeles eie deg om personen har bedre gear.... wow er veldig lame på den måten, det finnes ingen teknikk

Lenke til kommentar
De aller fleste RPG spill er jo om items. Der er jo klart at en spiller med et supersverd med 100 dmg knuser en med et kobber sverd med 5 dmg, selv om taktikken er tilstede.

7529606[/snapback]

 

Riktig alt sammen, greia er at du må da gjerne må sitte hver fredag og flere kvelder i uka i raid som kan vare opp til 6 timer for å skaffe disse items. Dette er ikke snakk om "et liv" eller noe, for WoW er en helt anminnelig hobby... men det tar jævli mye ut av fritida di

Lenke til kommentar

Hvor mange av de som røyker hasj blir avhengige?

 

World of Warcraft er akkurat det du gjør det til. Bruker du absurd mye tid på det, har spillet fylt et tomrom andre spill ikke har fylt. Det er ikke som om de legger inn små sublime bilder som truer med å drepe familien din om du ikke får bedre utstyr eller får enda en karakter opp til level 60.

 

Og en svært, svært liten andel av World of Warcraft-spillerne er hva man kaller hardcore gamers. Det som er, er at vi sitter på et internettforum FOR nerder her, selvfølgelig er det langt kortere mellom de som bruker og -misbruker- det enn det er generelt.

 

Har du lyst til å prøve WoW så gjør du det. Om du blir avhengig så kan du trøste deg med at du har et svakt sinn og sannsynligvis hadde blitt hekta på brunt om du prøvde det også.

Lenke til kommentar
Hvor mange av de som røyker hasj blir avhengige?

7541422[/snapback]

Hvor mange av de som gambler blir avhengige?

Avhengighet til spill blir sammenlignet med avhengighet til gambling og liknende. Ikke stoffer.

Så akkurat det der blir feil sammenlikning. :nei:

 

Ikke alle blir gamblingavhengig, ikke alle blir spillavhengig. Men noen blir det.

Nå vet ikke jeg hvordan folk blir det, men jeg tviler sterkt på at det er pga svake sinn.

Lenke til kommentar
Jeg turte ikke å begynne å spille wow :dontgetit: , og det er jeg ganske glad for :)

7544937[/snapback]

 

Du og?

 

Turte heller ikke selv om at jeg liker å spille rollespill.

Og etter å ha lest en _god_ håndfull historier er jeg egentlig bare glad til. Men også litt skremt over at et spill kan ha så stor makt over enkelte.

Lenke til kommentar

Wow er kanskje litt gammelt som du selv sier, men det er bare the grafiske som er utdatert hvis du spør meg, gameplayet, interfacet og alt det andre er så utrolig genialt med wow. Jeg vil så absolutt anbefale at du prøver det hvis du har en del fritid til overs, det er nettop det du trenger for å sette deg inn i wow, masse fritid. :) Men, husk! det er stor risk for at sosial-livet ditt vil gå på tryne hvis du ikke klarer å kontrollere spille-tiden.

 

Jeg står selv i lignende situasjon for tiden, bortsett fra at jeg spilte en del før og klarte å rive meg løs tiltross for at jeg ble helt avhengi. Men, i det siste har jeg fått veldig lyst til å spille det igjen. :p

 

What to do.. what to do.. huhu :hmm:

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Jeg turte ikke å begynne å spille wow :dontgetit: , og det er jeg ganske glad for :)

7544937[/snapback]

 

Synes WoW har fått en feil vinkling og totalt feil fokus. Under normalt bruk med restriksjoner i spilletid er ikke WoW noe problem, men selvfølgelig, det negative blir fokusert på mens alt annet er glemt.

 

Blizzard er en kjempeflink utvikler, og det er synd at WoW har fått det stemplet som det har for det ødelegger for en fin opplevelse.

 

Du kan bli avhengig av spill, men det kan skje med alle slags spill fra WoW til Oblivion, er det bare fengende nok kan du bli sittende totalt oppslukt i det hele tiden.

 

Jeg vil i det minste anbefale folk til å laste ned 10 dagers trialen til WoW og sette seg litt inn i spillet. Det var det jeg gjorde, og har bestemt meg for å gi det 2 månders ekstra testing for det var interesangt og morro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eks-wow spiller her. Jeg fraråder deg å begynne med WoW nå. Nå kommer det snart noen nye og kjempe spennende nye mmorpg spill. Begynner du først med WoW må du sette av mye tid til å spille dette hvis du skal få bli med i de beste guildene (omtrent det samme som clan, hvis du ikke har fått d med deg). Men, nå som det nye pvp systemet er kommet er d drit lett å skaffe seg bra gear.

Også syns jeg det var et dumt innlegg av Darkey der han sier at wow krever mer hjerne enn Cs, d tror jeg neppe for i Cs må du hvertfal skjerpe sansene dine litt, wow kan du spille i søvne.

Det er mye dritt snakk om WoW og avhengighetsproblemer, d største problemet er nok at hvis du starter med WoW så må du bruke mye av tiden din på d for å kunne bli med de beste. Jeg ville heller ventet å se til ut på nyåret og sett hvordan de nye mmorpg-ene blir også sammenlignet med WoW.

Lenke til kommentar

Heh, har mange kompiser som spiller WoW. Som da kan være litt kjipt, siden jeg ikke spiller WoW, jeg spiller et spill som heter EVE Online Relevations.

 

Og det har jeg spillt i 2 år og 4-5 måneder nå, og er et spill som er veldig bra, spesielt hvis du liker hardcore PVP.

 

Liker du et spill som er helt rå når det anngår PVP så er EVE Online Relevations er veldig godt alternativ, hvis du er ute etter rå PVP. Og ikke sånn leke PVP som er i WoW :!:. For her i EVE kan du faktisk dø og tape en del på det. Her respawner du ikke bare å er tilbake i fighten, her er du ute av kampen med et skip og et setup til skipet mindre. Så da må du bruke tid på å skaffe deg et nytt skip av de pengene du får igjen i fra forsikringen på skipet. Altså du får ikke dekt noe av de tingene du har på skipet av forsikringen, bare skipet du flyr.

 

I EVE er det også real time trening på skillene du trener. Altså det vil si at hvis du trener en skill som tar 2 dager og 6 timer f.eks, så vil du fortsatt trene skillene selv om du er avlogget. Så du kan bli bedre i spillet uten å måtte bruke ufattelig mye tid på å være logget på.

 

Her trenger du ikke å være noe uber god eller noe sånt for å være med de store gutta i spillet. En noob i EVE kan være veldig bra å ha med oss store gutta i spillet som er pirater å skyter alt man ser f.eks :!: . For en noob er veldig hendig til tackling slik at vi som har større skip kan ta oss av drepingen og damage.

 

Er mye mere jeg kan skrive her om EVE Online, men blir litt mye, så jeg linker heller til en post i fra itavisen hvor jeg har skrevet en del om EVE tidligere, og HER er linken. Så må dere se etter personen som heter Tom-Helge som har postet, som er meg da. Så vil dere kunne lese en god del om EVE.

 

Her kan jeg friste med den nyeste traileren i fra EVE Online Relevations. Det er bare å trykke HER så får du se en rå trailer :thumbup:

 

Er alt for mye tidsfordriv i WoW hvis du virkelig vil blir stor i WoW. Så foretrekker du et spill som har mindre tidsfordriv, så ikke velg WoW.

 

Foresten, hvis dere vil, så kan jeg gi dere en 14 dagers trial til EVE. Hvis du vil ha en, da er det bare å sende meg en PM. Kan også gi ut så mange trials jeg bare måtte ønske også :D .

 

Her er adressen til EVE Online sin hjemmeside: LINK

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...