Gå til innhold

Er GPU temperaturen for høy?

triumphadler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når jeg går inn i NVIDIA kontrollpanelet etter litt spilling ligger GPU temperaturen på 71-72 grader. Er dette for høyt? Vil høy temperatur dra ned performance?

7420549[/snapback]

Nei den er ikke for høy. Men begynner den å overstige 100 grader bør du være litt obs.

Skrevet
Min ligger ved 96*C load. Noe som er litt høyt? Tror vertfall det. Tenker å kjøpe ny kjøler...  :dribble:

7456469[/snapback]

Du kan prøve å blåse ut litt støv. Hvis du har dårlig lufting generelt i kabinettet kan jo det også påvirke temperaturen. Men vær litt obs, ta å sjekke den ved jevnlige mellomrom. Hvis det ikke bedrer seg anbefaler jeg bytte av kjøler. Zalman sine er av god kvalitet og er brukervennlig.

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

hvordan kan jeg skjekke CPU temperaturen min?

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet
Jeg bruker Everest. Speedfan skal også funke tror jeg. Aida32 også.

7516862[/snapback]

kan du gi meg link?

Skrevet

Jeg trur det generelt sitter mang en luring med pottetett kabinett uten vifte og lurer på hvorfor i alle dager gpu`n er så varm. Kan vel nevne at jeg med mitt kabinett(Yeung Yang server cube) senket tempen med 20 grader ved å plassere kun ei vifte i kabinettet.

Har selvsagt flere vifter nå, men det var bare for å teste fra ingen til en..

Skrevet

Leverte nettopp inn mitt Power Color X1950XTX! For å si det sånn... Heatsinken var så varm at om du holdt fingern din på den over 7 sekunder..så begynte det å svi som bare [insert word]

Så lenge skjermkortet ikke gir fra seg utrolig mye varme i kabinettet så er det nok en stor fare for at noe går galt.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

8800gts som jeg har idler på 59 grader og ligger på rundt 80 grader ved full load. Det er nok rimelig normal temperatur for det skjermkortet :) Hintet er vel at viften først øker hastighet når man begynner å gjøre noe, 59 grader er mao helt ok...

Smerteterskelen ligger på ca 45 grader, så hvis du brant deg først etter 7 sekunder, så ser jeg ikke helt problemet ;)

Bruk f.eks ATI tool til å varme opp skjermkortet ditt og så bruker du scan for artifacts knappen. Ser du ingen, så er det ikke noe problem ;)

Endret av blackbrrd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...