Gå til innhold

Tre skjerme med 8800GTX SLi (en Gutte drøm)


Vaio

Anbefalte innlegg

Hei hei....

Ja når har jeg jobbet baken av meg for et drømme system....

 

Jeg er en spille fanatiker, ikke minst en pilot wannabe!! :cool:

 

Så jeg lurer på hvordan kan jeg kobler tre 24" mot hverandre så jeg har en multiscreen med Gforce SLi?

 

Jeg trenger hjelp!!

 

Takker!

 

Vaio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan du vurdere Triplehead2Go

7415061[/snapback]

 

 

altså 3x 24" med 1920x1200...

 

så høyden blir da.. 3x1200 = 3600

bredden bir da.. 3x1920 = 5760

 

æsja. får ikke engang utnyttet skjermen ut på 5760x3600.

 

maskimalt med SLi støtter Triplhead 3840x1024 :thumbdown:

 

andre løsninger?

7415292[/snapback]

 

Hallo...Ikke engang 8800GTX hadde klart 3600x5760 med tallene du kommer med.LOL..Den beste løsningen for suround gaming er og blir TripleHead2go

 

Tror denne ville passet best for deg istedenfor dine urealistiske krav..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg ville heller vurdert å kjøre kortene hver for seg. Skru av "SLI" i drivere, og kjøre kortene for seg selv. Hvis du leser raskt igjennom Dualhead/Triplehead stickytråden på toppen av forumet, vil du oppdage at Direct3D har problemer med flere utganger hvis en ikke kjører SPAN, mens openGL er langt mer tilgivelig. Det kan godt være du kan kjøre Quake4 eller Prey på 3 skjermer med begge kortene i full oppløsning per skjerm. openGL kan du til og med kjøre i vindu over flere skjermer, Direct3D kan bli litt problematisk akkurat der. Jeg har ikke 2 kort selv, så her må nesten noen heller komme med erfaringer :) Problemet ligger i at du ikke kan kjøre i SPAN over flere -skjermkort-, kun flere utganger på samme skjermkort. Hvis en kunne kjørt SPAN over flere skjermkort, hadde du kun trengt 2 skjermkort, 3 skjermer, og that's it.

 

Det som skal være litt interessant, er hvordan Vista håndterer grafikk. Det er selvfølgelig mitt store håp at full hardware aksellerering i Direct3D på Vista fungerer som det SKAL gjøre a-la openGL.

Lenke til kommentar

aaaah, men vi er jo noen på forumet som gir bengen og kjører på med alternative løsninger :) Projektor er jo en grei løsning? Kan anbefale Panasonic PT-AE900, men det finnes et HAV av andre LCD-baserte projektorer med 1280x720. Pris - 10.000-14.000 med 84" + rammelerret. Dette er en helt grei løsning, du får et bilde som er veldig stort og oppløsning vil aldri være et problem. Du kan til og med kjøre det i SLI. Projektoren har ofte VGA/DVI/HDMI, er widescreen basert, og kobles til maskinen som en helt vanlig skjerm. DVS, du får BIOS og "loading Windows" bildet. Ingen driver er nødvendig.

 

Ulempen med projektorer er dårligere kontraster enn en skikkelig LCD dataskjerm, men når du skrur av lyset i rommet blir det veldig bra! Jeg spillte for en tid tilbake igjennom FEAR, og må rett og slett si at å spille på 84" var langt mer tydelig og detaljrikt (inkludert i mørket) enn LCD skjermene mine. Projektorer har en pære, og denne må det budsjetteres for. 1500-4000kr pæren, de holder alt fra 500-3000 timer så her er det en del gambling inn i bildet.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Da kan du vurdere Triplehead2Go

7415061[/snapback]

 

 

altså 3x 24" med 1920x1200...

 

så høyden blir da.. 3x1200 = 3600

bredden bir da.. 3x1920 = 5760

 

æsja. får ikke engang utnyttet skjermen ut på 5760x3600.

 

maskimalt med SLi støtter Triplhead 3840x1024 :thumbdown:

 

andre løsninger?

7415292[/snapback]

 

Hallo...Ikke engang 8800GTX hadde klart 3600x5760 med tallene du kommer med.LOL..Den beste løsningen for suround gaming er og blir TripleHead2go

 

Tror denne ville passet best for deg istedenfor dine urealistiske krav..

7415487[/snapback]

 

 

fra nVidia.com om 8800GTX:

Two dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x1600

Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz

 

så en SLi klarer lett 2x(2560x1600)= 5120x3200..ok oi da... det var litt for jæævlig høyt oppløsning.. ok jeg dreit meg ut...

jaja uansett kanskje en 7950x2 i quad SLi? det funka da??? noe innspill? :roll:

Lenke til kommentar

Vaio: Bare for å gjenta alt som har blitt sagt - SLI medfører at du KUN kan bruke én skjerm - PUNKTUM!

 

Og btw - Hvis du skal ha skjermene ved siden av hverandre blir jo ikke den vertikale oppløsningen doblet... 2x 2560x1600 ved siden av hverandre blir 5120x1600... Ikke sant? To oppå hverandre blir 2560x3200.. Med på tanken?

Lenke til kommentar
Vaio: Bare for å gjenta alt som har blitt sagt - SLI medfører at du KUN kan bruke én skjerm - PUNKTUM!

 

feil les igjenom posten, med http://www.widescreengamingforum.com/wiki/...tured_Review%29

kan du kjøre sli og splite til 3 skjermer med maks 3840x1204

 

"Nvidia cards (even in an SLi configuration) work without a hitch."

"the ability to play games in TripleHead (“Surround Gaming”) on pretty much any hardware... including SLi"

Lenke til kommentar

asimov: Det betinger kjøp av eksternt utstyr da, det er noe helt annet. Hvis han ønsker å bruke 10.000 kroner på skjermkort og kjøre det i SLI, jøss bevares helt i orden, MEN han må likefullt kjøpe seg triplehead 2 go, nye 3000 kroner...

 

Dessuten er 3840x1024 er rævva oppløsning, du mister jo 260/580 pixels vertikalt avhengig av hvile skjermer han tenkte på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...