Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min "nye" Granada Coupe


ZprMario

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut en post her, nå har kanskje flere av dere sett bilen allerede, men tok noen flere bilder i dag. For de som ikke er kjent med den, er dette en '77 Ford Granada 2.3l Coupe (veteran over nyttår, venter med å registrere inntil da). Gått ca 250.000 (men motoren er skiftet, gått noe rundt 100, hvis jeg husker rett), i veldig fin stand. Fin å kjøre, ingen ulyder fra motor, all rust ble fjernet for et par år siden av forrige eier, men noe har dukket opp igjen like ved tanklokket (på innsiden), må få tatt det så fort som mulig. Planer jeg har med bilen er nå først og fremst å få inn litt stereo (som er bestilt), få tatt rusten, se litt etter krom lister og fangere om de er å oppdrive, mulig jeg kommer til å lakke den i noe mer "fresh" farge etterhvert, sannsynlig gul eller orange (modellriktig så klart), med svart tak... også få fikset noe setetrekk, spesielt setet bak er ikke helt bra. Har ikke planer om noe særlig med styling, kan hende jeg skaffer noen feitere alu.felger etterhvert, men vil prøve å holde den ganske original, selv om den allerede har blittt modifisert noe (ratt, litt senk, bredda hjul osv...).

Bilen vil bli satt inn under tak, og vil først og fremst bli en sommer/mekke/cruisebil. Ikke snakk om å bruke den året rundt, for å si det sånn, vil prøve å holde den i god stand.

 

Kan ikke love at det kommer til å skje mye her på kort tid, ettersom jeg ikke har stort med penger igjen nå for tiden, men kan godt ta noe mer bilder når stereo har kommet inn, som blir det første som vil skje.

 

I bakgrunnen ser dere "bruksbilen", '99 Citroen Xsara 1.8i stv.

post-15605-1165154758_thumb.jpg

post-15605-1165154778_thumb.jpg

post-15605-1165154820_thumb.jpg

post-15605-1165154843_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er vel ikke akkurat den typiske "granada" råneren i grunn, har bare alltid hatt litt sans for de bilene, helt siden fattern hadde noen tidligere. Er noe med kjørekomforten i de, ligger godt på veien, og har en noe spesiell "sjarm" synes jeg... Og denne coupe-versjonen minner meg så smått tilbake til Mustangens tider :p .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ga 15 000 for den, men da etter at den hadde gått i gjennom EU uten anmerkninger... Så den er i grunn så og si strøken, eneste er da rustflekk like ved bensintanken. Har også slitt litt med at det kommer ekstremt mye fuktighet inni bilen om nettene, sannsynlig noe som ikke er helt tett inni der... Vann/is på innsiden av rutene er ikke så veldig moro :(. Men nå står den heldigvis i garasje for vinteren.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...