lysbryter Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg gjorde kanskje noe lite smart da jeg etter å ha gjort en endring i BIOS (justerte klokkefrekvensen ett hakk), skrudde av PC-en rett etter å ha gått ut av BIOS. Når jeg nå skrur på PC-en, skjer ingenting annet enn at viftene og harddiskene starter. Ingen lyd, ingen kontakt med skjermen - ingenting. Jeg har forsøkt å ta ut batteriet, for å se om det kanskje kunne tilbakestille BIOS-innstillingene, men det hjalp ikke. Hovedkortet er et Abis NF7-S 2.0. Hva kan jeg gjøre?
_tHokA_ Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg gjorde kanskje noe lite smart da jeg etter å ha gjort en endring i BIOS (justerte klokkefrekvensen ett hakk), skrudde av PC-en rett etter å ha gått ut av BIOS. Når jeg nå skrur på PC-en, skjer ingenting annet enn at viftene og harddiskene starter. Ingen lyd, ingen kontakt med skjermen - ingenting. Jeg har forsøkt å ta ut batteriet, for å se om det kanskje kunne tilbakestille BIOS-innstillingene, men det hjalp ikke. Hovedkortet er et Abis NF7-S 2.0. Hva kan jeg gjøre? 7407657[/snapback] Skrudde du av PSU da du tok ut batteriet? Og hvor lenge hadde du batteriet ute?
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Har også ett NF7-S V2.0 tuslende i en maskin. Slå av (napp ut) 220v og bruk clear cmos jumperen så får du nok liv i det igjen.
lysbryter Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Skrudde du av PSU da du tok ut batteriet? Og hvor lenge hadde du batteriet ute? 7407775[/snapback] Jeg skrudde av strømtilkoblingen med bryteren bak på PSU. Jeg prøvde å vente noen minutter både med og uten strøm på hovedkortet. Hvor lenge bør jeg la batteriet være ute, og da med eller uten strøm på kortet?
_tHokA_ Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 På mitt hovedkort holder det med 5-10sec, da blir alt standard iallefall.. mne vet ikke hvordan det er med ditt
lysbryter Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Har prøvd å både bruke CMOS-jumperen og ta ut batteriet, fremdeles ingenting...
uburen Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Et veldig dumt spørsmål... Kan sikringen ha gått på den kursen du har PC kobla på?
lysbryter Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Et veldig dumt spørsmål... Kan sikringen ha gått på den kursen du har PC kobla på? 7407909[/snapback] Nei, det er jo strøm... vifter og harddisker går. Men ingen POST.
fredblic Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) har AKKURAT det samme problemet nå min hardware skal prøve noe av det som står ovenfor og se om det hjelper. noen andre forslag en det som er nevnt? defekt hardware? PS: jeg stilte også på klokkefrekvensen på cpu... ikke lurt... EDIT: making progress here nå, etter å ha resetta biosen så startet manskinen opp. men når jeg var kommet til: detecting ide drives så kom det opp at systemet ikke klarte cpu clocken og at jeg måtte stille den tilbake i bios. så jeg gikk inn i bios og tok load optimized defults. så restarta pc'en seg og jeg kom meg inn i windows. men så skjedde det noe rart. plutselig stoppa hele dritten (en liten stund etter jeg var kommet inn på skrivebordet). jeg kunne ikke røre på musa og ikke gjøre noe på tastaturet. da tenkte jeg at eneste utvei var og restarte og jeg trykte på restart knappen. men da den skulle starte opp igjen så kom det samme problemet som var i starten.. det kom ikke noe pip i oppstarten og ingen bilde på skjermen. nå har jeg igjen reseta biosen og jeg har fått pc'en til å "funke", men så lurer jeg på, hva skal jeg gjøre nå? det hjalp jo tydeligvis ikke å ta load optimized defults. (som dere kansje skjønner så er det enda problemet med at jeg må ordne cpu clocken.) takker for alle svar Endret 2. desember 2006 av fredblic
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Noen ganger kan det lønne seg å starte med å holde kabinett on knappen inne , og holde den inne til den går av igjen. (falsk dvale) . Annet jeg har måtte gjort et par ganger er å ta ut RAM , fyre hk uten ram montert , slå av igjen (med PSU av_knapp) , installere en ram brikke , fyre opp igjen . NF7 korta er litt sære noen ganger - spesielt med korrupt cmos/chipsett data (bad overklokk) . Endret 2. desember 2006 av syar2003
fredblic Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det er en lang historie men nå har jeg endelig fått pc'en til å virke igjen. det endte med att jeg måtte formatere men heldigvis hadde jeg backup av alle mine viktigste filer på en my book
lysbryter Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Å formatere er jo noe annet. Jeg får ikke bootet forbi POST en gang...
Blacki Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Rett og slett prøve deg med et annet HK, om ingenting funker!
lysbryter Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Noen ganger kan det lønne seg å starte med å holde kabinett on knappen inne , og holde den inne til den går av igjen. (falsk dvale) . Annet jeg har måtte gjort et par ganger er å ta ut RAM , fyre hk uten ram montert , slå av igjen (med PSU av_knapp) , installere en ram brikke , fyre opp igjen . NF7 korta er litt sære noen ganger - spesielt med korrupt cmos/chipsett data (bad overklokk) . 7408888[/snapback] Ingenting av dette hjalp heller, gitt. Uff, jeg må vel konstatere at kortet er dødt, da... Skal jeg kjøpe nytt, blir det full oppgradering. Blir dyrt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå