Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tids sperre på nett! bare på en valgdt pc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på. Finnes mange måte å gjør det på. Du kan gjøre det lokalt på maskinen hennes, du kan gjøre det fra et administrativt domene(noe jeg tipper du ikke har hjemme) og du kan gjøre det på noen routere.

 

Vet ikke hvilke du kan det på og ikke.

 

Selv ville jeg ha gjort det med iptables/cron, men jeg bruker da allerede linux som operativsystem på routeren min. Enkleste er nok å legge inn restreksjoner på hennes maskin. Mulig du kan begrense når du får logget seg på maskinen i windowsbrukeren.

Lenke til kommentar
ingen som kan hjelpe?
Unødig mas ett kun 4 timer. Det sitter ikke folk parat og venter på at akkurat ditt spørsmål skal komme. Vent i allefall 24 timer før du bumper tråden din. Se forøvrig nettikette'n for forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#bumping

 

Det du spør etter finnes tilgjengelig i mange bredbåndsroutere, hvor man åpner/sperrer tilgangen til internett i en tidsbegrenset periode daglig eller ukentlig bassert på routerens innebygde klokke/dato og den aktuelle PC's fysiske nettverksadresse (MAC-adressen). Ulike begrensninger kan lages avhengig av hva som er tilgjengelig i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...