Gå til innhold

Erfaringer fra amazon.co.uk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at tollen bruker "egne" valutakurser. Disse oppdateres en gang i uka som regel, og er ikke like gunstige som dem du finner på text-tv, for å si det slik. Ergo er det veldig stor sannsynlighet for at den summen du nevner kan bli enda høyere.

 

Angående leveringstid så hjelper det fint lite om avsenderen er rask med å legge pakken i sin postkasse. Norge er som kjent ikke medlem av EU, og en helsikkes runde av formaliteter og flisespikkeri skal pakken da gjennom før den når deg. Selv om pakken når Oslo to dager etter at den ble sendt, blir den liggende i opptil 2 uker på fortollingskontoret på Alnabru i påvente av fortolling. Deretter når den deg.

 

Nå i ukene før før jul må du ihvertfall beregne 2 uker bare i tollen.

 

Selv har jeg nå ventet 2 uker på en pakke fra Danmark.

 

Veldig paradoksalt dette her:

 

Pakke fra Danmark til Norge (ikke EU); 2 uker

Pakke fra Danmark til Sverige (EU): 2-3 DAGER

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 16:12, skrev inz@ne:

Bestillte fra amazon.co.uk to ganger forrige uke, og det tok tre dager fra jeg bestillte til jeg mottok varene.


Bestillte som gave, da slipper du å betale toll og moms på det du bestiller. Kostet 20,- ekstra i gavepapir.


 

Betyr det at de merket pakken med "Gift"?!?!?!?

 

Det er jo i så fall helt fantastisk!!

 

Kan du bekrefte dette?

 

swanky

Lenke til kommentar

Det inz@ne sier over i post 4 er temmelig insane, hvis det stemmer da. :smile:

 

Håper selvsagt det, men tviler litt på at dette alltid vil gli gjennom tollen.

 

De må vel oppgi verdi ett eller annet sted i / på pakken?

Og tollerne har jo rett til å åpne pakken for å sjekke innholdet.

 

 

Håper noen har erfaringer med dette!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 21:04, skrev swanky:


Betyr det at de merket pakken med "Gift"?!?!?!?


Det er jo i så fall helt fantastisk!!


Kan du bekrefte dette?


swanky


 

Stemmer! Når du bestiller, huker du av på at du ønsker varene sendt som gave og ferdig innpakket. Da kommer ikke varebeløpet på invoicen og pakken sendes som gave. Ergo du slipper å betale avgifter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 21:40, skrev Ender:

Hmm.. Eg har bestilt bøker derfrå to eller tre gonger, for over 1000 kr kvar gong, og har aldri betalt verken moms eller toll.. Veit ikkje om det gjeld andre reglar for dvd då..


 

Det er ingen moms på bøker. Hverken de som selges i Norge, eller de som importeres. Dette er selvsagt et helt spesielt unntak. For DVD-er, CD-er, osv må man betale moms, både i Norge og ved import. Ved import må man også betale et heftig gebyr for bryderiet med å fakturere deg for momsen... Men toll er det ikke på hverken bøker, DVD-er eller CD-er.

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...