Logical Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg har en bærbar pc med et Intel Pro 2200BG nettverkskort. Etter at jeg formaterte og la inn windows på nytt nekter imidlertid kortet å koble til sikrede nettverk. Kortet finner nettverket med full signalstyrke, men når jeg velger koble prøver den å koble til litt før det kommer opp at den ikke kan koble til nettverket og at det kanskje ikke er innen rekkevidde.... Nettverket er beskyttet med WEP og de andre bærbare maskinene i husstanden har ingen problemer med å komme seg på. Slår jeg derimot av WEP, kommer den seg på nettverket uten problemer. Har lagt inn nyeste driverne fra Intel. Noen som har råd? Endret 30. november 2006 av Logical
MariusAndreNilsen Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Har hatt akkurat samme problemet. Jeg trakk konklusjonen at det nettverkskortet ikke likte WEP krypteringen. Men da funket ett MAC filter i routeren bedre enn godt. Slett WEP og legg inn MAC kryptering.
Logical Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Har hatt akkurat samme problemet.Jeg trakk konklusjonen at det nettverkskortet ikke likte WEP krypteringen. Men da funket ett MAC filter i routeren bedre enn godt. Slett WEP og legg inn MAC kryptering. 7391931[/snapback] Takk for tipset! Routeren min hadde ikke MAC-filtrering, men ALC som jeg fant ut var noe av det samme. Jeg trykker på en knapp på routeren, og alle pcene som skal kunne kobles til må koble til nettverket innen ett min fra jeg trykker på knappen. Etter det blir den låst for nye enheter. Selv om nettverket stadig står oppførst som usikret, vil det jo praktisk sett være bra nok beskyttet på denne måten. Thank you!
MariusAndreNilsen Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Ingen problem. Bare hyggelig og hjelpe. -- Marius
TaZ Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 (endret) MAC-filtrering gir veldig dårlig beskyttelse,er veldig lett og scanne traffikken på nettet ditt og finne hvilke mac adresser som er i bruk og legge di inn på sin egen maskin og få tilgang... Endret 30. november 2006 av taz
MariusAndreNilsen Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hvem tror du som gjør slikt for og komme seg inn på ett hjemmenettverkt, der sansynlig hvis fint lite eller ingen ting er delt? Hadde det vært NASA sitt nettverk så kunne jeg skjønnt det.
mkon Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Har mac sperre her bare, 2 maskiner på og er det noen som i det hele tatt gidder stjele mac`en min så merker jeg det Men mac sperra holder nabbs unna ihvertfall.
Logical Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Jepp, er jo begrensa rekkevidde på routeren, så hvis noen kødder vet jeg jo at det er noen av de som bor under. Er jo egentlig bare for å hindre at tilfeldige folk skal få tilgang til det som er delt på nettverket vårt. Tviler på at noen av de er hardcore hackere =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå