Gå til innhold

Er dette et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nå funnet noen komponenter som jeg vil sette sammen.

Jeg har ikke så extremt god peiling på pc, men klarer å bygge en.

Det jeg lurte på var om noen av dere hadde noen meninger om det var noe jeg burde bytte ut / ikke ha med i pcen?

Dette skal være en gaming pc

KABINETT: Lian Li miditower aluminium med usb 1195,-

STRØMFORSYNING: HIper Type-R 580watt sort 949,-

HOVEDKORT: ASUS M2N32-SLI Deluxe s. AM2 1695,-

PROSESSOR: AMD Athlon 64 x2 4600+ 2450,-

SKJERMKORT: Sapphire Radeon X1950XT 256mb pci-e 2195,-

MINNE: TwinMOS ddr2 pc4200 2048mb 1849,-

HARDDISK 1: Western Digital Raptor 74gb 10000rpm 1495,-

HARDDISK 2: Samsung spinpont p120s 250gb 7200 rpm sata 710,-

+ DVD-Brenner og noen vifter.

Tilsammen kommer dette på ca. 12-13 tusen kr.

Vil helst ha en pc til rundt denne prisen. Husk det skal være en gaming-pc, det er stort sett det eneste jeg driver med på pcen, utenom msn og litt googling seff :p

-Reputable.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får mye bedre ytelse med et Intel C2D oppsett...

En 6600 + Asus p5b

Skipp raptor disken og legg pengene i et 8800gts. Ville kanskje vurdert et minne med høyere mhz også.. pc 5400 +, kommer godt med hvis du skal klokke senere

Endret av fflex
Skrevet

Var jeg deg så ville jeg heller kanskje byttet til en Core 2 Duo fra intel istede.

Med tanke på at du allerede går for noe som er rundt den pris klassen som E6600 ligger i. Har ikke personlig testet den men fra det jeg har lest så skal den være en skikkelig krutt tønne.

Ville også kanskje bytta ut ram brikkene.

Ram kr 1.895,-

CPU kr 2.850,-

Hovedkort kr 1.549,-

Det er hvertfall det jeg ville anbefalt..

Skrevet

Bra dere gjentar det jeg sa i første post...

Hadde helt klart gått for kombinasjonen E6600+Asus P5B (uten noe ekstra stasj, med mindre du behøver det). Ser ikke poenget i å kjøpe et P5B med innebygd skjermkort, betaler ekstra for noe verdiløst.

Bruk sparte penger fra raptor harddisken til å investere i et 8800gts som gir MYE, MYE bedre ytelse i spill...

Skrevet

Asus P5B (jeg selv har deluxe med Wifi)

Intel C2D E6400 (som du klokker griselett)

Corsair PC6400 2GB Twinx2

8800GTS

Seagate Barrecuda 320GB SATA-2 7200.10 16MB cache

Stalltips: Det kabinettet der vil bre vibrasjoner som et eggeskall i motvind. Sats heller på stål eller noe som har litt tykkere alu. Om dette ikke betyr noe, så er i allfall kabinettet veldig lett å skru i.

Strømforsyningen holder i allefall lenge nok. Drit i raptor disken, den er for dyr til at den kan forsvares. Kjøp heller et 8800GTS kort.

Intel er det rette valget for en gamer i dag. Hovedkortet jeg anbefaler er også klart for quad CPU når det kommer i løpet av våren.

Selv kjører jeg min E6400 @ 2,8ghz uten problemer. Har lagt klokkinga på hylla, men den var på 3,2 ghz i en test periode. På luft.. Så potensialet for å få mer ut av kr dine er ganske store fremfor AMD maskiner pr i dag.

Skrevet (endret)
Litt OT: Men hva slags FSB kjører du på 2,8ghz?

Tenkte jeg skulle klokke CPUen til broren min littegrann, har lite peil

7390286[/snapback]

Hmm.. har 1400 (700mhz * 2) på mine PC5400 Corsair. Jeg tør ikke pushe mer på, selv om jeg trygt kan knuse til med 800mhz og litt mer volt. Ønsker at maskinen skal vare litt :)

Ellers har jeg settings 4-4-4-12 1:1 @ 1,9V.

Og til trådstarter:

Intel er per dags dato det som gir mest for pengene og kraft i det hele tatt. Du velger trygt blant C2D CPU'ene i dag.

Endret av andylove
Skrevet

intel er vel hakket bedre enn amd på gaming dersom du er prisklassen over 2000kr.

en ting jeg ikke skjønner er hvorfor du vil betale mer for et kabinett som har bråkete 80mm vifter når du kan velge en annen kasse som ser nesten lik ut og har stillegåënde 120mm vifter.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...andv2&mcat=c134

dersom du vil ha vindu, så kan du kjøpe dette løst, eller gå for denne versjonen av kassa

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ndwin&mcat=c134

begge er bedre valg en den du har plukket ut (mener jeg i alle fall)

så får du vurdere om endringene i versjon 2 veier opp for ditt ønske etter å ha vindu.

Skrevet

Problemet er at jeg har ikke peiling på intel cpu og hovedkort osv..

Lurte på om noen kunne sette opp ett oppsett sånn som jeg har gjort, bare med intel?

Trenger ikke skrive opp alt, bare cpu, hovedkort og minne.

Skrevet

jeg glemte en ting i stad. hiper psu'en du har valgt er en bra psu, men den mangler P8 strøm (2 stk P4 slått sammen) som de nye hovedkorta bruker. en mist 500 watter vil da være et bedre valg da du kan kjøpe de kablene du trenger selv. blir noe dyrere, men det er verdt det.

Skrevet
Er dette riktig kategori eller mer "hjelp til pc kjøp"

7395016[/snapback]

Beklager, ser nå at dette er feil kategori.

7396204[/snapback]

Jeg satte jo opp en liste med det igår natt, lukk opp øynene gutt :p

Skrevet
jeg glemte en ting i stad. hiper psu'en du har valgt er en bra psu, men den mangler P8 strøm (2 stk P4 slått sammen) som de nye hovedkorta bruker. en mist 500 watter vil da være et bedre valg da du kan kjøpe de kablene du trenger selv. blir noe dyrere, men det er verdt det.

7397917[/snapback]

Sikker på det? har hipper type-M 580W, den har P8 strømmkontakt.

Men kansje anderledes på hipper-R?

Skrevet (endret)

ja, trust me, jeg har to type-R psuer selv, og det er ingen P8 kontakt på disse.

men var ikke klar over at type-M utgavene har det, får ta en kikk på hipergroup.com tror jeg

edit: ser at det er versjon 3 av type-M psuene til hiper som har P8 kontakt. men disse psuene har ikke det geniale kabelsystemet og relativt pene utseende til type-R da....kjipern :(

Endret av Spirre
Skrevet

hmm ikke bigwater jeg hadde iværtfall 735 og jeg likte det ikke noe særlig !

Hva med Corsair Nautilus 500 om du skal ha vann kjøling til en billig penge ?

Om du skulle ha et 7900GTO så har jeg 2stk jeg skal kvitte meg med .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...