Thel Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Heihei! Jeg skal gå til innkjøp av ny datamaskin etter den gamle svikta meg helt. Pga studier velger jeg nå en laptop så den skal kunne brukes til litt av hvert! Pc'en er selvfølgelig ikke noe voldsmaskin når det gjelder spill, men jo bedre grafikk, jo gladere blir jeg.. For er jo avslappende å kunne kjøre litt spill i blandt. Jeg vil ha en 15,4" skjerm, ettersom jeg må ha litt skjerm å se på. Den skal koste maks 7000 inkludert Mva, ettersom budsjettet er stramt for tiden. Andre krav: 1024+mb ram. 80gb+ Hdd. Wlan Jeg har sett på flere forskjellige tilbud så langt, og håper på hjelp fra dere: ECS elitegroup 600 Acer aspire 5101 Datakjeden's sider er nede nå, men de har en HP maskin på ukens tilbud jeg vurderte dere kan sjekke opp når siden er oppe igjenn (www.datakjeden.no). Hva synes dere? Er det andre Pc'er som gir meg mer for pengene? Takk på forhånd! Håkon
dozer2 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hei, jeg har netopp kjøpt meg en acer 5101 og er storfronøyd med den. Det er ikke noe spille pc men den klarer bf2 men lav oppløsning lagg fritt Den andre så ganske bra ut til den prisen også. Men jeg anbefaler dg acer-en
Thel Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 (endret) Kan du fortelle meg kjapt hvordan du opplever skjerm-kvaliteten? Er det andre ting med Acer'n som er verdt å merke seg? Ellers må jeg jo ærlig innrømme at det som frister litt med ECS maskinen er innebygd TV-tuner og medfølgende fjernkontroll. Datakjeden's maskin har ett 7200go, dette er vell hakket bedre enn de andre maskinenes skjermkort? Flere svar mottas med stor takk! Endret 30. november 2006 av H.kon
Strepto91 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 ECS dataen har jo ikke inkludert operativsystem da...
Thel Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Det er ikke et veldig stort problem for meg vist den leveres uten OS. Så jeg velger å ikke ta det med i betraktning.
Cowboystrekk Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 ECSen er jo suverent best i spill av disse, men den har jo endel tregere prosessor om det har noe å si. ECSen (ved lett bruk) og aceren er stille (du må kjøre aceren på medium cpu for å få den stille) og batteriet varer rundt 3 timer på begge så de er helt kurrante skolepcer. Jeg vil kanskje si at ECSen gir mest for pengene ift ditt formål med sitt overlegne skjermkort og TV-tuner samt at du ikke må ha OS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå