Gå til innhold

høstbilder, hva kan gjøres?


Luta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte bilder kaoset,den var en god vinkel på det første bilde.

De andre var en smule kjedelig i forhold til det første,men et flott motiv.

Skarpe og klare farger Bra jobba

Sånn personlig syns jeg ikke at det var et problem at hjulet ikke var så skarpt.

Jeg er ikke helt sikker hva du må gjør for å få det skarpere.

Vet at i Paint.Net er det en funksjon som heter Sharpen.

 

Hvilket bilderedigeringsprogram bruker du?

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar

Tips: bildekritikken er litt treg. Du må gi det en dag eller to, ikke 40 minutter. ;)

 

Det første ga en litt "Lomo" følelse, som jeg hadde veldig sansen for. Har du brukt blitz? Om du vil ha hjulet skarpt må du øke dybdeskaprheten ved å blende ned. Du har brukt f/5.6 - prøv f/11 eller f/16 (men da er blitzen din trolig ikke mye verdt om du bruker den innebygde). Jeg tror imidlertid bildet er "best" slik det er. :thumbup:

 

Bilde #2 hadde ikke den samme sære apellen. Alt for mange elementer (sliten vegg, sliten takrenne, misfargede stener, henslengte hjul, henslegt oljefat...) til at bliket lar seg fange.

 

Etterbehandlingen din er ikke særlig pen. Begge bildene er brutalt overskarpe, noe som ødelegger helhetsinntrykket.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Ingen av bildene betaler tilbake tiden jeg brukte på å studere dem. Sorry mac: du bør tenke mer gjennom hva du ønsker å formidle, deretter finne gode motiver som gjennomtenkt forteller det du har på hjertet, gjerne på flere plan.

 

Mitt råd vil være at du framfor å prøve hardt å ta "spesielle" bilder går etter det ditt eget øye synes er pent. Det kan for all del hende jeg tar feil: men disse bildene virker mer påtatt enn ekte. Men jeg tror jeg forstår hva du ønsker å oppnå: men husk på at det å ta gode, abstrakte, "tilfeldige", slitte, grungy bilder som vekker til live følelser hos folk er langt mer enn tilfeldige bilder av brukte bildekk.

Lenke til kommentar
Bilde #2 hadde ikke den samme sære apellen. Alt for mange elementer (sliten vegg, sliten takrenne, misfargede stener, henslengte hjul, henslegt oljefat...) til at bliket lar seg fange.

7389206[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv. ;)

 

Og husk at det må gå minimum 24 timer før du kan bumpee tråden. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...