Wildyam Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Firmaet vårt har hatt hotell, e-post m.m hos Egoria en stund. Siste halvår har hjemmeside og e-post ligget nede ca ukentlig, noen minutter og noen ganger noen timer. Skikkelig irriterende selvfølgelig! Men det er jo rene solskinnshistorien i forhold til hva de nå har prestert. Natt til 27.november ble alle data på hjemmeside og e-postadressene til alle ansatte i vårt firma slettet. Også fra Egoria sin backup. Reaksjonen fra Egoria sin side. De sier beklager på sin hjemmeside, og så har de flyttet sine berørte kunder over på en ny server. Værsågod, start på nytt!! En del backup for hjemmesiden har vi, og resten er det mulig å rekonstruere, men e-postene. Arkivert mail, adresselister, arkiverte kladder; alt - helt vekk. Og ingen reaksjon fra Egoria, ikke mulig å få kontakt til kundeservice, ikke mulig å få en eksakt teknisk rapport på hva som har skjedd, og hvorfor det ikke er mulig å rekonstruere dataene. Dette er så elendig, at jeg må advare på det sterkeste mot å bruke dette firmaet. Tenk hvilke verdier det er de forvalter, og tenk at det er mulig å ha en så til de grader slapp og likeglad holdning til at verdiene har gått tapt! I våre dager er det mulig å rekonstruere det meste, prisen er høy, men det kan altså la seg gjøre. Et seriøst firma ville stå på hodet for å kompensere og hjelpe sine bedriftskunder i en slik situasjon. Egoria gidder ikke engang å svare på henvendelser til sin kundeservice! Bunnen er absolutt nådd.
genesis Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 (endret) Forstår frustrasjonen... Står på siden deres at "Vi er også den eneste tilbyderen i Norge med responsgaranti på support! Velkommen til oss!" Hva innebærer så det? Søkte i vilkårene deres på "respons".... virker ikke som de har planer å bruke det som annet enn ett (i)rellativt ord? Det er vel en ganske billig tjeneste, og kan man da forvente at de går utover vilkårene hva angår sikkerhet / backup? 5. ANSVARSBEGRENSNING:Kunden må påregne at Egorias tjenester av og til kan være nede grunnet feil på eller oppgraderinger av server, linje eller programvare. Normalt vil ikke slike forhold innebære avtalebrudd fra Egoria sin side. Det er ikke utenkelig at slike feil kan føre til datatap på Egorias servere. Kunden må derfor selv sørge for at det eksisterer backup av viktige filer, og kunden må selv sørge for å sikre at kommunikasjon med eventuelle kontakter kan ivaretas under slik nedetid. Egoria holdes i henhold til denne avtale fri for erstatningsansvar for enhver form for tap som kunde eller tredjepart påføres som følge av at tjenesten er utilgjengelig, tap av data eller feil på leveranse fra underleverandører. Foreligger det brudd på avtalen fra Egorias side er maksimal erstatningsplikt begrenset oppad til verdien på avtalen til den enkelte kunde med fratrekk for verdien av den allerede leverte tjeneste. "99,9% oppetid siste 12 mnd" Om dere skal forsette å bruke dem, så vil kanskje bedre backup rutiner være aktuellt? Gi oss gjerne en oppdatering ! Endret 30. november 2006 av genesis
gather Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette skal være en tilbakemelding til Hardware.no, men iallelfall har vi et forum under Programvare > nett-tjenester som passer fint til slike tråder. Rapportert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå