Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sover dårlig og har lite overskudd...


WaterMarked

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Det som funker bra for meg er å ikke f.eks. sitte ved pc helt til rett før man skal legge seg, hvis man ikke har fått så mange inntrykk rett før man skal sove er det lettere å falle til ro :) også et ikke for varmt rom og relativt jevn døgnrytme hjelper også på. Om døgnet snus hver helg etc vil det gå ut over søvnkvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

kom også på noe mer som hjelper, med tanke på søvn: badstue... Nå tviler jeg på at du har egen badstu siden det er en sjeldenhet i norske hjem, men hvis du har det, eller har mulighet for og få tatt det så kan det så absolutt prøves.

(i motsetning til finland hvor man kan finne badstue i selv de minste leiligheter...)

 

badstue har ihvertfall en god effekt på meg, sitter jeg i ca. 10-15 min i en badstue på rundt 60-80 grader. er jeg klar for og ta kveld, man føler seg sliten etter en badstue...

Personlig pleier jeg og ta en badstue på kvelden hvis jeg vet jeg må tidlig opp neste morra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vi har badestue " rom" på 4-5 meter langt og 3m bredt :p

Bruker den aldri thought.. Det samme har tante og onkel og morfar og mormor også..

 

Men ja, man blir veldig slapp av badestue på 60-70 grader ja :D

7438906[/snapback]

 

du burde bruke den mer, badstue hjelper mot mye, skal visstnok hjelpe mot

kviser, forkjølelse og solbrenthet og så videre... Men om det virkelig har en effekt er jeg derimot ikke sikker på...

 

men, dette er ikke en tråd for og diskutere badstue ;) ,

men og hjelpe denne fyren med å sove...

Lenke til kommentar
Hmm.

Du har vallergan, som er allergi piller(bivirkning som gjør deg søvning).

Du har Stilnoct som er benzodiazepiner(som valium, vival osv, avhengighetskapende)

Du har melatonin som du kan få problemer å med å sove uten(forsterker et hormon i hjernen din).

Vallergan er nok best, men da blir man gjerne trøtt neste morgen.

Jeg bruker å ta de "litt" før jeg legger meg. Tar 3 timer noen ganger før de funker for meg. Og man burde være sikker på at man får 7-8 timer søvn når man har tatt pillene.

7387699[/snapback]

Update: Har fått melatonin i dag. Skal teste det. Skulle blande det med det andre jeg tar. Er litt skeptisk til det, står jo at det ikke er bevist og "uregistrert preparat" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...