Gå til innhold

Brukt gitarforsterker i prisklassen rundt 4000?


LKstraatveit

Anbefalte innlegg

Bare sånn til info: i siste nummer av Tunes (som jeg av en eller annen grunn får tilsendt i hytt og pine) er det en test av gitarforsterkere i prissegmentet 2000 - 5000,-. Ganske informativt, men bærer også preg av en solid dose subjektivitet (vanskelig å unngå, selvsagt)

 

To av Epiphones (1795,- og 3 795-(rent rør!)) modeller kommer godt ut av testen, sammen med Cube60 (3 750,-) og GLX (2 995,-) Greie beskrivelser av i alt 11 forsterkere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant, men hadde tenkt meg litt kraftigere saker med høyere ny pris. :)

7478737[/snapback]

 

Skjønner. Kjøpte selv en Peavey Deuce II med nye utgangsrør til 3000,-, og den ble min siste forsterker til proff-bruk.

Har ellers hatt Marshalls (JCM800, JCM900 - bråkebøtter som var feite nok, men som aldri lot seg mic'e), Peavey Classic 50W (angrer på salg!!), Peavey Stereo Chorus 212 (angrer mest av alt mulig på salg, og dette var en transistor-sak), Peavey 5150 (kunne ikke få solgt fort nok) Orange 60w combo (angrer VELDIG på salg), Sound City 100w (clean 'til the cows come home) Fender Twin (blackface, og en helt utrolig forsterker, men måtte ha penger på den tiden), Yamaha G-100 (stort sett en umåtelig fiasko)......

 

I dag har jeg faktisk ingen forsterker, de få jobbene jeg gjør er i studio hvor de som regel har en helt grei sak som høres bra ut med en smule Tube Screamer og magien til TC electronics. Resten fikses via software.......

Lenke til kommentar

Var og testen peavy classic 30 i dag :) Utifra det lille jeg fikk spilt blei jeg imponert. Syns den hadde en varm og fin lyd. Får den for 3200, tror jeg skal slå til. Rørene er rimelig gamle, men han hadde nesten ikke spilt på den, og på moderat volum. Noen som har erfaring med å bruke denne me Boss overdrive/distortion pedal? Jeg skal spille litt hard indie musikk og må forsikre meg om at det ikke blir for mye blues lyd. :hmm:

Endret av LKstraatveit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...