Gå til innhold

NITH og forkurs...


allyse

Anbefalte innlegg

Og for å svare på noen spørsmål: Forkurset tas som vanlig undervisning i henhold til VGS-standard, bare på en høgskole. Krav til å komme inn på forkurset ved offentlige høgskoler er å ha bestått vk1 yrkesfaglig , vk2 allmennfaglig eller å ha 5 års arbeidspraksis etter bestått grunnskole.

 

Videre, på datateknikk fortsetter man egentlig med samme leksa som på forkurset med litt fordypning i matte, fysikk og kjemi... Også er alle "allmenn"-fagene erstattet av fag som Databaser, Programmering, Systemutvikling, litt enkel Digitialteknikk (datamaskiners oppbygning og virkemåte) og i tillegg må man vel gjerne ha et prosjektfag på første året. (Valgfritt prosjekt bare for å forberede seg til gruppearbeid og hovedoppgave.)

 

Noe av dette kan nok variere fra år til år, men slik er det iallefall ut fra min egen situasjon i disse tider...

 

Editert:

(Og ja, jeg vil påstå det er verdt å gå hvis man er villig til å jobbe litt med skolen og ikke bare tror man kan sette seg på rævva og surfe seg gjennom studiene...) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg manglet gen. studiekompetanse for at jeg skulle få lov til å begynne på Diplomstudie ved NITH.

 

Men når dette var tatt var det velkommen inn (og betale i dyredommer).

 

Har nå gått 1.år(snart), fagene var ikke akkurat hva jeg trodde. så jeg vet ikke om jeg tar enda et år.

 

Du/dere som tenker å begynne. Finn ut nøyaktig hva du vil, og hva NITH osv, vil gi dere.

 

.exe

Lenke til kommentar

Slike uttalelser kan du spare deg for, Led.

 

Beklager. :) Men hvorfor betale 20.000,- i semesteret når man kan få nøyaktig det samme tilbudet gratis?

 

Jeg forstår at det er etterspørsel etter diplomstudiet deres, men ingeniørstudiet, som man får gratis på alle landets offentlige høgskoler, kan vel umulig være noen bestselger?

 

LeD

Lenke til kommentar

Det er faktisk så liten etterspørsel etter studiene på NITH at skolen i Bærum skal legges ned. Elever og lærere flytter til Oslo.

Sånn som jobbmarkedet er i dag kan jeg forstå at folk ikke har så lyst til å få seg IT-jobb.

 

Så noen nevnte 3GHz maskiner på NITH.. Nå er det noen uker siden jeg har vært på datalaben på skolen, men sist jeg var der hadde de fortsatt de gamle pcene (rundt 1GHz, 14 og 15" skjermer :lol: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...