Gå til innhold

Advarsel mot Novanett's serverutleie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere har holdt på i ett og et halvt år.. hm..for ett år siden så var vel hovedsiden deres "Beklager, ettellerannet kommer tilbake senere"... værtfall såvidt jeg husker... Mbit er kurrante servere det er ikke det jeg sier.. men jeg ville gått for de som "kan" det.. de som har vært lengst i markedet og som definitivt er seriøse...dere er også temmelig dyre i forhold til andre leverandører...

Endret av vargaz
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Novanett er søppel.. det eneste store og seriøse firmaet innen spillserver utleie i norge er idag gameserver.no tror det vil være verdt å bruke noen ekstra kroner på server mot at man får kvalitet og driftsikkerhet. Ellers har det kommet mange "ny" leverandører som killzone(nedlagt),mbit,beserved, rc-hosting osv. fellesnevnere er, LAV driftsikkerhet, ofte ikke registrert i foretaksregister, dårlige admins (derav service) gode i noen mnd, men plutselig forsvinner de... Plutselig nedlagt, du mister servern uten noen form for konpensasjon...

7392884[/snapback]

Du burde sjekke faktaene, før du kommenterer noe neste gang. Du kan gjerne utdype hvorfor mbit.no har lav driftssikkerhet i en mail til meg (bjerkaas at mbit dot no). Vi har pr. dags dato heller ikke opplevd noen spesielt ufornøyde kunder. ;)

Skrevet (endret)
Dere har holdt på i ett og et halvt år.. hm..for ett år siden så var vel hovedsiden deres "Beklager, ettellerannet kommer tilbake senere"... værtfall såvidt jeg husker... Mbit er kurrante servere det er ikke det jeg sier.. men jeg ville gått for de som "kan" det.. de som har vært lengst i markedet og som definitivt er seriøse...dere er også temmelig dyre i forhold til andre leverandører...

7393095[/snapback]

Så at websiden er nede, betyr at firmaet er useriøst? Er det konklusjonen din? Vi er dyre fordi vi leverer god kvalitet og stabile servere.

Takk for positiv tilbakemelding på cs-serverne våre. :thumbup:

Endret av Crewer
Skrevet

Jeg sier ikke at jeg har opplevd problemer med mbit, men at de jeg tidligere har spillt med anbefalte å velge noen andre... enn akkurat mbit som leverandør når vi skulle bestille server. pga at de hadde hatt problemer med mbit tidligere...

Skrevet
Jeg sier ikke at jeg har opplevd problemer med mbit, men at de jeg tidligere har spillt med anbefalte å velge noen andre... enn akkurat mbit som leverandør når vi skulle bestille server. pga at de hadde hatt problemer med mbit tidligere...

7393672[/snapback]

Har ikke jeg opplevd. Syns det er god ping og bra hitbox

Skrevet

7393672[/snapback]

Nå er det ikke meningen å gjøre denne til OT-tråd. Men om du kunne referere til noe konkret, så kunne vi sett på saken. Du gir negativ feedback, men sier ikke hva slags problemer du/dere har hatt. Om du ikke ønsker ta det her så send meg en PM på forumet.

Skrevet

jeg har selv en mbit-server, og får meget ofte positive tilbakemeldinger på den.

jeg mener mbit.no tilbyr:

- god ping (pinger selv 1-5)

- bra hitbox

- god, meget god kundeservice

- helt ok pris

Skrevet

siste OT svar:

Dette er vel og merke en stund siden.

Kompisene mine klagde på at serveren demms lagget på spesielle leverandørers linjer, uten at jeg husker hvilke.

Supporten klaget de også på...vet ikke hvordan det er nå, men i framtiden har jeg avgjort for min del å velge GS intill andre aktører har bevisst at de vet hva de driver med...

Skrevet (endret)
siste OT svar:

Dette er vel og merke en stund siden.

Kompisene mine klagde på at serveren demms lagget på spesielle leverandørers linjer, uten at jeg husker hvilke.

Supporten klaget de også på...vet ikke hvordan det er nå, men i framtiden har jeg avgjort for min del å velge GS intill andre aktører har bevisst at de vet hva de driver med...

7395269[/snapback]

Vi kan ikke tvinge en ISP til å peere mot oss.(med andre ord, vi får ikke gjort noe med problemet.) ;) Og de eneste som har klagd på oss, er folk som gjør det for å spre skit. Men eod. Tar kritikken, og skal se over supportrutinene våre.

Lykke til med novanett!

Endret av Crewer
Skrevet

Jeg ville holdt meg til serverleverandører som ikke har 2 stk inne på denne tråden for å "krangle" med de som er uenige i at selskapet deres er bra.

Mbit.no var ikke akkurat det helt store da jeg spilte cs heller, gå for gameserver.no. :)

Skrevet
Novanett er søppel.. det eneste store og seriøse firmaet innen spillserver utleie i norge er idag gameserver.no tror det vil være verdt å bruke noen ekstra kroner på server mot at man får kvalitet og driftsikkerhet. Ellers har det kommet mange "ny" leverandører som killzone(nedlagt),mbit,beserved, rc-hosting osv. fellesnevnere er, LAV driftsikkerhet, ofte ikke registrert i foretaksregister, dårlige admins (derav service) gode i noen mnd, men plutselig forsvinner de... Plutselig nedlagt, du mister servern uten noen form for konpensasjon...

7392884[/snapback]

mbit.no er vel ikke akuratt nykommere på markedet?

som xorc sier har de vært på markedet i 1.5 år. og de har like gode servere nå, hvis ikke bedre, som da de startet opp.

men jeg ville gått for de som "kan" det.. de som har vært lengst i markedet og som definitivt er seriøse...dere er også temmelig dyre i forhold til andre leverandører...

7393095[/snapback]

gameserver.no har kanskje drevet på siden 2001, men mbit.no kan da allikvel være like seriøse?

mbit.no er heller ikke noe særlig dyrere enn gameserver.no, de er faktisk billigere på to av tre punkter.

1 mnd hos mbit.no - 429,-

1 mnd hos gameserver.no - 449,-

3 mnd hos mbit.no - 998,-

3 mnd hos gameserver.no - 1099,-

12 mnd hos mbit.no - 3499,-

12 mnd hos gameserver.no - 2599,-

sjekk faktaene neste gang, sir.

Skrevet

Novanett brukte 3 uker på og sette opp vår server. Før det hadde vi klagd og klagd til fredrik om og sette opp en server, etter mye om og men gjorde han det,

Men serveren datt ut hele tia og det ente med at mange pcw`er gikk i dass.

Så etter en uke tok de serveren vår siden de ikke hadde fått pengene våre. Vi sjekka nettbanken og det stod at transaksjonen var godkjent.

Vi sendte mail for ente gang og snakka med de på irc og etter 5 dager hadde vi fått server igjen, de sa de at banken hadde rota. Når vi skulle spille på serveren igjen hadde noen andre fått den!! Og vi satte igang og kjefte på de som var inne på serveren, for og senere finne ut at de hadde fått den på lovlig hvis og at det nok en gang var novanett sin skyld.

Vi fikk ny server, men det ender ikke der den nye serveren vi hadde fått datt ut ofte den også. Det fiksa de imidler tid rask til og være novanett det tok jo bare 2 dager :thumbup::nei:

Det hele resulterte i en spiltta og sur clan og det har ikke blitt spilt en eneste pcw etter sommerferien.

En annen ting er at du ikke kan spille mot svensker på novanett sine servere for de får en ping på rundt 100, og stikker så da må man bruke drit lang tid på og finne norske.

Så ikke bli lurt av den billige prisen som jeg gjorde da jeg var ung og naiv for et halvt år siden.

Skrevet
Novanett brukte 3 uker på og sette opp vår server. Før det hadde vi klagd og klagd til fredrik om og sette opp en server, etter mye om og men gjorde han det,

Men serveren datt ut hele tia og det ente med at mange pcw`er gikk i dass.

Så etter en uke tok de serveren vår siden de ikke hadde fått pengene våre. Vi sjekka nettbanken og det stod at transaksjonen var godkjent.

Vi sendte mail for ente gang og snakka med de på irc og etter 5 dager hadde vi fått server igjen, de sa de at banken hadde rota. Når vi skulle spille på serveren igjen hadde noen andre fått den!! Og vi satte igang og kjefte på de som var inne på serveren, for og senere finne ut at de hadde fått den på lovlig hvis og at det nok en gang var novanett sin skyld.

Vi fikk ny server, men det ender ikke der den nye serveren vi hadde fått datt ut ofte den også. Det fiksa de imidler tid rask til og være novanett det tok jo bare 2 dager :thumbup:  :nei:

Det hele resulterte i en spiltta og sur clan og det har ikke blitt spilt en eneste pcw etter sommerferien.

En annen ting er at du ikke kan spille mot svensker på novanett sine servere for de får en ping på rundt 100, og stikker så da må man bruke drit lang tid på og finne norske.

Så ikke bli lurt av den billige prisen som jeg gjorde da jeg var ung og naiv for et halvt år siden.

7405242[/snapback]

Denne historien er identisk med min. Men dere fikk aldri serveren?

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Nå har ikke serveren vært i bruk på et par uker, da fant novanett ut at de like greit kunne gi den til noen andre. Så nå må vi sende mail og styre på nytt.

Så nå går sikkert 5on5 i dass.

Følg med i neste episode....

Endret av Cold Spot
Skrevet
jeg har selv en mbit-server, og får meget ofte positive tilbakemeldinger på den.

jeg mener mbit.no tilbyr:

- god ping (pinger selv 1-5)

- bra hitbox

- god, meget god kundeservice

- helt ok pris

7394917[/snapback]

OK fortell meg hvordan du får den pingen da? tror du bør sjekke fakta først jeg! lan ping i cs er 5-8 så jeg tviler STERKT på at du kan ha en ms i ping over wan! :whistle:

på lan bruker vi og leie server her :)cgb.no:) ;)

Skrevet (endret)
OK fortell meg hvordan du får den pingen da? tror du bør sjekke fakta først jeg! lan ping i cs er 5-8 så jeg tviler STERKT på at du kan ha en ms i ping over wan! :whistle:

7714468[/snapback]

Dårlig nettverk isåfall. Du er klar over at det finnes folk som sitter på litt bedre linjer enn ADSL fra Tele2, ikke sant?

Endret av XoRc
Skrevet

det kan godt være at tele2 ikke er de beste har ikke grunnlag for og utale meg om det.

men tror dere her burde sjekke fakta var nå nylig en tråd i nettverk kategorien om ping tider. de som hadde lavest ping var vel nedi 6ms de hadde 20/10mbit fiber fra lyse.

han sier han hadde helt nedi 1ms i ping, prøv og ping din egen router! tror noen har stilt cl_cmdraten litt rart her hvis han faktisk får 1-5ms i latency.

og nei nettverket mitt her hjemme er ikke spessielt dårlig. gigabit alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...