Gå til innhold

Black metal band søker medhjelper


mr_fuck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Forøvrig vil jeg nevne at jeg forstår at folk er skeptiske til dette, men vi har faktisk 3 personer stående bak scenen med vannflasker og vannbøtter for å få slukket brannen. I tilleg kan vi også skaffe et brannslukkingsapparat som kan brukes til slukkingen. Skjønner ikke helt hva som er problemet? Vann slukker som kjent ild

 

Er du potte tett? Man kan ikke slukke bensin-ild med vann med mindre man bruker uhorvelige mengder vann.

 

Tror du må være ukas fjott

Lenke til kommentar

noen år siden, var jeg og to kompiser på telttur, han ene hadde med seg sprit, og bensin.

Vi drakk litt sprit, og ble i godt humør. Ene kompisen min skulle så være litt tøff, og sprute flammer, tok en liten munnful, og sprutet ut og det gikk bra. Men etter et par ganger så tok hele ansiktet fyr.

Han får raskt en dusj av litt vann vi hadde i ei flaske der i tryne, men det hjalp ikke.

Takk og lov var vi ved vann, så han hoppet uti.

 

Hadde han brunnet litt mere, så hadde han fått arr, som hadde syntes resten av livet.

 

Å leke med ilden er farlig, det skal gjøres under kontrollerte omstendigheter, og det skal nesten ikke være mulig at det skal forekomme personskader.

 

Men hva hvis personen deres skader seg, hva skjer da?

 

Skal du også tenne på en person på scenen, er det ikke bae å helle bensin over. Pyroteknikk er ikke bare enkle saker.

Og at det er trygt å dynke seg med bensin, og så ta fyr for så å bli slukket av et par stykker med vannflasker må du lenger ut på landet med.

 

Og tror nok ikke du bør prøve å rekrutere folk til slike stunts, før dere har fått tak i folk som har LOV til å drive på med slikt ;)

Lenke til kommentar
Er det engang lov å drive med pyroteknikk i innendørs lokaler uten pyroteknisk utdannede fagfolk til stede?

7407387[/snapback]

 

Det er ikke lov nei.

 

Forøvrig slukker man, som sagt, ikke en bensinbrann med vann, dette vet alle som har litt mellom ørene. At dere er stolte musikere er vel og bra mr.fuck, jeg sa da heller aldri noe om musikken deres. Men planleggingen av sceneshowet er fullstendig amatørmessig, det går jeg ikke tilbake på. Hvis dere er i midten av 20-årene har dere vel vært i gamet lenge nok til å få en viss kjennskap til hvordan sceneshow planlegges og gjennomføres. Hvis ikke forslår jeg at dere tar en telefon til en utdannet pyrotekniker og spør om råd. :cool:

Lenke til kommentar

Ettersom du mest sannsynlig dette pisset for moroskyld, kan du overse mitt innlegg, men skulle du faktisk være tett i hodet at du faktisk vil tenne på en dverg på scenen er det et par ting du må være klar over...

 

Det er ...

a) ulovlig. Både det å tenne på medmennesker, og det å leke med flammer innendørs uten godkjenning (det tipper jeg du aldri klarer å ordne).

 

b) livsfarlig. Spesielt med tanke på din gjennomføringsplan :p La dvergen brenne i et halvt minutt dynket i bensin, for så å bare gå lystig bak scenen der to 'kompiser' spruter litt vann fra flaske på karen så han blir helt fin igjen. Ikke bare får dvergen livsvarige brannskader, følgene kan være dødelige ettersom du ikke har noen klare sikkerhetstiltak.

Med andre ord; å tro at han ikke får varige skader uten profesjonell assistanse er naivt.

 

c) i mine øyne, tåpelig. Jeg har ikke mye til overs for metal hyklere som prøver å være noen andre enn de faktisk er, på scenen. Jeg regner med at du ikke driver å brenner folk til vanlig, så hvorfor må du dra slikt inn i musikken.

 

Må bare spør,

er ikke musikken deres god nok til å promotere dere alene? ;)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Og hvordan skal dere forutse den eventuelle personens oppførsel etter antenning? Å bli satt i full fyr og flamme er ikke noe man opplever hver dag og reaksjonen kan bli totalt uforutsett. Si at personen får fullstendig panikk og løper til feil sted, f.eks. dulter borti noe mer brannfarlig? Hele lokalet kan stå i fare før kompisene med vannflaskene får skrudd av korken.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dette er en spøk, men for å forhindre eventuelle Darwin awards stenger jeg tråden nå. Det burde egentlig være en overflødig kommentar, men hvis noen skulle være i tvil: Dette er en jobb for profesjonelle folk, ikke forumdebattanter som er ute etter sine 15 minutter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...