Articfare Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 «Liker man å underholde seg selv med WoW, så er det ingenting galt i å spille det aktivt. Hvem har vel rettigheter til å forandre et menneskes liv, når man faktisk har det godt?»Peter ”dEMIGOD” Storvik. Ha, så hvis man koser seg med en røyk, eller hasj/dop- annen narkotika, så er det ikke galt? Er det ikke galt å spise seg proppfull av mat og bli så gigantisk at man detter gjennom taket. Er det ikke galt å drepe andre mennesker fordi det er underholdene for deg, og aktivt? Jeg har sånn cirka mistet en kamerat som sitter å spiller wow hele tiden (han går på en annen skole nå, en gartner skole vg1). Hadde tenkt å kjøpe meg wow selv etter sommerferien, men heldigvis gjorde jeg det ikke. BTW, rart at der r så mange som spiller wow. Det er jo så dårlig grafikk på spillet .
Loerand Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Rart det er så mange som spiller CS, er jo så dårlig grafikk på spillet
Avean Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Shader Model 3.0, HDR Lightning ... CS har dårlig grafikk ? Come again ?
kaiern Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 BTW, rart at der r så mange som spiller wow. Det er jo så dårlig grafikk på spillet . 7446354[/snapback] Ikke alle bryr seg om grafikken, kjære deg.
Loerand Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Se bare på primaeksempelet Morrowind vs. Oblivion
Muppetshow Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 (endret) Folk som meiner at WoW berre inneheld nerdar som ikkje har noko liv utanom er; A) Ignorante, har aldri prøvd spelet før. B) Er sinte fordi spelet dei spelar held på å døy ut pga. mange skiftar til WoW. C) Har høyrd skrekk-historiane i media. (Kva med ungar som drep kverandre over pokèmon-kort?) "For sjønner ingenting... hvorfor er det egentlig morsomt og sitte hele skoledagen og se wow filmer, høre på opptak fra de som snakker i lag osv " Sikkert samme grunn som du har til å sitte og følge med på noko som interesserer deg og svare på noko over 2000 ganger. Forresten; Kvifor får CS-spelarar som får kontrakt og blir "proffe" gamerar mykje hyllest, mens wow-gamerar som sikkert bruker mindre tid på spelet enn CS-spelarar, ja dei blir kalt nerdar? Endret 8. desember 2006 av Muppetshow
Articfare Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Grunnen til at jeg nevner at wow har dårlig grafikk er fordi det er så sinnsykt mange folk som bare tenker på grafikken. Se ofp, det har ikke så bra grafikk, men mulighetene er mange, høye og store. Men jeg ser ikke mer enn 1/6400 del av jorden som spiller det.
drugis Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 en bekjent av meg i 10.klasse, fortaldte meg i dag hvor mye han spiller. dagen gjikk som dette : kommer hjem fraa skolen spiller til klokka halv ellve, for da maa han legge seg av foreldrene sine. ligger i senga ein halvtime til foreldrena har sovna. Spiller TIL NESTE SKOLEDAG begjynner. gaar paa skolen sover nor til halv ni om kvelden nor han kommer hjem, staar opp og paa an igjen. men fyren klarer aa halde eit sosialt liv, og han aa noen kompisser spiller det ofte ilag aasaann. men fikk sjokk nor eg hoeyrte det.
ashwa Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Jeg vet om en sønn på 16 som selv sier han er avhenging av wow.. ingenting annet interresserer ham lengre og alt sosialt er borte.. han vil ikke gjøre annet lengre.. Tror det er farligst for de som ikke vet hva andre ting livet har å by på.. jeg var ganske hekta selv men jeg er 22 år så jeg vet hva som betyr mest for meg så det var jo ganske enkel sak å slutte.. samt når fest og jenter står sterkt så funker ikke wow i det hele tatt men tror nok vi trenger å få igang debatt rundt spilleavhengighet rundt slike spill..
asad Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Syns det er mer harry å "disse" WoW når man ikke spiller det engang. Og spesielt på et gamer forum hvor de fleste andre trolig spiller mer spill en de som bare spiller WoW gjør GG 7436312[/snapback] Det er forskjell på å spille mye og å være avhengig. Jeg disser folk som røyker, sjøl om jeg aldri har prøvd å røyke, get it? 7437654[/snapback] Du disser folk som røyker , faktisk :!: Men ontopic. Fikk store problemer da jeg ble avhengig av wow, slutta og har det bra nå. Når man ser på det i etterkant, og all tiden man har brukt på det , virker det ufattelig dumt og bortkastet. Men sånt ser man i etterkant, ikke der og da, og sånn er det bare. Angrer ikke. Var morro som faen.
.tomf Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Shader Model 3.0, HDR Lightning ... CS har dårlig grafikk ? Come again ? 7447300[/snapback] Tror nok det er snakk om CS1.6 som bruker HL1 engine, kjære deg. Jeg tror mr.BSL er litt avhengig selv jeg. Dette var bare et tåpelig forsøk på å forsvare det faktum at WoW er avhengighetsskapende. Og at folk som blir avhengige dropper venner, skole og alt som minner om et liv.
Thel Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 For de som ikke har spilt en MMO før, vet ikke hva de skal sammenligne dette med.. Det er ikke som dop, det er ikke som røyk.. Men du spiller konstant sammen med masse andre ekte folk, de blir "vennene" dine, og "de er alltid der". De som blir avhengige er hovedsaklig de som raider mye.. Når du raider skipper du Rl ting for ha høy attendence.. For gir du ikke for guildet, får du ikke noe tilbake. For å bli bedre i spillet, må du få bedre gear.. For å få bedre gear, må du bruke tid.. Er en ond sirkel. Raidet selv 6-7 ganger i uka ei stund, som officer i et høystående raiding-guild på wow.. Det tar mye tid, og det tærer på ditt vanlige liv.. Men jeg kan ikke nekte for at det var uuutrolig morro til tider, men nå er jeg glad for at det er over. MMO avhengighet er faktisk noe ekte, man kan spøke så mye man vill med det, men tror de fleste som har raidet rimelig hardcore på wow, vil skjønne alvoret vist de tenker på alle de gangene de har valgt å raide, istedenfor andre ting pga "teng vist [epixx] dropper?", eller "I need the dkp". Wow er morro, selv skal jeg ikke prøve Tbc, men venter til AoC kommer ut før jeg hiver meg løs på et nytt spill.
dup Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Jeg kan skrive under på at dette er et farlig spill! Ble selv fullstendig oppslukt i dette spillet, og jeg må nå gå om igjen et halvt år på universitetet for å ta opp ting som gikk i dass pga wow! Og jeg er egentlig ikke noe utprega spill-freak heller, så det kan faktisk skje hvem som helst. Jeg kjenner en del som har kastet seg på bølgen, og mange av dem ble også helt oppslukt! Noen verre enn andre selvfølgelig, men et par er virkelig ute og kjøre. Jeg er i alle fall sjeleglad for at jeg er "ute" !
ar Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Typisk å si at det er WoW som er problemet. Når man blir så lett avhengig av et spill er ikke feilen spillet, men det mentale hos vedkommende som spiller. Hvis DU spiller for mye, er det en grunnleggende vurderingsfeil hos DEG, og ikke noe galt med spillet. Vær glad det er WoW som avslører denne mentale svakheten, og ikke no annet drit som røyk, spilleautomater, ting som faktisk er farlig å bli avhengig av. Ikke døm andre som faktisk klarer å ha det kult med WoW. Det er en god del som spiller uten at det går på bekostning av noe annet. Selv raidet jeg før 3 ganger i uka, 3-4 timer hver kveld, men har gått lei nå. Resten av uka/helga brukte jeg på andre ting; trene, venner, universitet osv.
dup Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Typisk å si at det er WoW som er problemet. Når man blir så lett avhengig av et spill er ikke feilen spillet, men det mentale hos vedkommende som spiller. Hvis DU spiller for mye, er det en grunnleggende vurderingsfeil hos DEG, og ikke noe galt med spillet. Vær glad det er WoW som avslører denne mentale svakheten, og ikke no annet drit som røyk, spilleautomater, ting som faktisk er farlig å bli avhengig av. Ikke døm andre som faktisk klarer å ha det kult med WoW. Det er en god del som spiller uten at det går på bekostning av noe annet. Selv raidet jeg før 3 ganger i uka, 3-4 timer hver kveld, men har gått lei nå. Resten av uka/helga brukte jeg på andre ting; trene, venner, universitet osv. 7497364[/snapback] Oi! Hissig! Selvfølgelig er det forskjell på folk, har også sagt det, men det er tilsynelatende mange som har denne "mentale svakheten" , så det er greit å bli advart. Jeg vet ikke om den var direkte retta mot meg, men jeg tolker den slik! Jeg dømmer ikke folk som spiller wow. Hvor i all verden har jeg sagt det? Og det er ikke uten grunn at det er så sinnsykt mye "rabalder" rundt WoW og avhengighet. De fleste kjenner noen, eller har hørt om "triste" skjebner pga dette spillet! Da kan du ikke komme her og si at alle som faller for spillet er "svake" ?! I så fall en utrolig arrogant holdning!
kattekatt Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hva er grunnen til at noen blir avhengige mens andre klarer å kontrolere seg? Det må jo være noe med personene som blir avhengige, enten det er at de er svake eller sliter sosialt i rl life grunnet andre ting. Jeg tror ikke det er tilfeldig hvem som blir avhengig og ikke. Uansett så er det en del ting man kan gjøre for å holde seg selv i skinnet; sette på parental controll tingen, eller kjøpe GC og vurdere hver gang det går tomt om man skal kjøpe nytt eller ikke. På den måten blir betalingen mye mer styrt av deg selv, og du har muligheten til å revurdere om det faktisk er verdt det, noe man kan få hen tendens til å bare dritehvis man betaler automatisk hver månde eller hvert halvår fordi det blir betalt automatisk uansett. Har selv spillt wow ganske mye, men ble lei. Vurdere allikvel å kjøpe BC når det kommer ut.
hifiking Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 PC generasjonen: Jeg tror det er mange unge som har brukt mye tid på PC fra de var små. Kanskje deres eksisterende sosiale nettverk bærer preg av dette. Ikke alle som er like sosialt anlagt. Så kommer et spill som WoW og de treffer nye venner, og får seg et nettverk. Disse vennene treffer man da flere ganger i uka. Ikke rart man synes WoW er fint da. Man kan ikke da si at WoW har ødelagt personen? De har jo fått et mer sosialt liv enn de hadde. Dvs et virtuelt sosialt liv, noe som i beste fall bør stå ved siden av virkeligheten, ikke over. Men dette gjelder jo ikke alle, det finnes som noen sier mange som har gått andre veien. Jeg har aldri spilt WoW, så jeg er egentlig inhabil. Og dette er mine personlige meninger, ingen fakta.
ar Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Oi! Hissig! Selvfølgelig er det forskjell på folk, har også sagt det, men det er tilsynelatende mange som har denne "mentale svakheten" , så det er greit å bli advart. Jeg vet ikke om den var direkte retta mot meg, men jeg tolker den slik! Jeg dømmer ikke folk som spiller wow. Hvor i all verden har jeg sagt det? Og det er ikke uten grunn at det er så sinnsykt mye "rabalder" rundt WoW og avhengighet. De fleste kjenner noen, eller har hørt om "triste" skjebner pga dette spillet! Da kan du ikke komme her og si at alle som faller for spillet er "svake" ?! I så fall en utrolig arrogant holdning! 7497429[/snapback] Nei den var ikke rettet spesielt mot deg, bare generelt til holdningen mot WoW, og hissig er jeg ikke, bare prøver å understreke et poeng . De som faller for spillet og spiller det fornuftig er ikke svake, men selvfølgelig er det noe galt hvis man dropper ut av det virkelige liv pga WoW. Og da kan det kalles å være mentalt svak, fordi man ikke klarer å skille mellom de viktige tingene i livet.
Ninjahamster Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Dette gjelder alle spill, offline som online. Dog muligens ikke like på offline. Av onlinespill gjelder akkurat samme tema for f.eks.: AO, FF XI, Lineage, EverQuest, RF osv. Blir feil å stille alt in på WoW selv om det er det mest populære onlinespillet her i Norge/Europa. Uansett får man håpe slike historier får folk til å tenke litt. Så lenge man kan kontrollere seg mtp. spill opp mot det virkelige liv og logge av rimelig på sekundet ser jeg ingen problemer i å spille mye. Problemet er når man ikke "klarer" å logge av kjapt om man må det og lar spillingen gå ut over det virkelige livs plikter. En fin måte å tenke på er: "Jeg spiller for å ha det gøy, items tar jeg som en bonus". Dette fordi de store kjente online rollespill jeg vet om til syvende og sist for det meste går ut på å få gode items. Jeg spiller ikke og har aldri spilt WoW. Bare sett litt på andre og det frister ikke Men jeg skjønner folk som liker det. De liker det ikke pga. grafikken, men pga. gameplayet og/eller at de generelt sett liker Warcraft.
fjeddiu Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 7/14 i klassen min (inkludert meg) er avheengige, bare tenk deg hva friminuttene går ut på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå