Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bass kasse prosjekt

Zaniac

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen

Er ny her og bare lurer på en ting..

Er det noen som vet åssen materiale som er best å lage en bass-kasse av??

Jeg har 2x12" peerless XLS.

Har litt peiling på å bygge kasser.. har en som de står i nå men trenger å bygge en ny en..

post-109171-1164657072_thumb.jpg

Står i en mercedes 230E(men har snudd høytalerene med magneten ut :) Blir en DEL bedre lyd da ja ;) )

Endret av Zaniac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyngde har i prinsippet ingenting å si for basskasser, det er STIVHETEN som gjelder. Snarere tvert imot egentlig, høyere masse vil flytte resonansene NED i frekvens, hvor man helst ikke vil ha dem ettersom det er nettopp der det er masse energi i en basskasse ;)

To 12-tommers XLS flytter endel luft, så jeg ville nok enten gått for 22mm gulvspon eller 19mm MDF eller kryssfinèr med endel avstivninger. Husk å beregne litt ekstra kassevolum ettersom avstivningene tar opp litt plass.

Skrevet
Tyngde har i prinsippet ingenting å si for basskasser, det er STIVHETEN som gjelder.

Det jeg tenkte på var jo det at bilen blir mer baktung. :)

Er tross alt en Mercedes, kanskje greit med litt vekt i rævva når det blir glatt i bakkan? ;)

Hehe...

Skrevet

takk for svar.. men lurte på en ting til.. noen idè om hvordan jeg kan dempe ristinga fra lokket?? det rister som FAEN for å si det mildt..hehe.. ikke noe gøy :hrm: vet det er mange som anbefaler "Brown Bread" men hvor kan jeg få tak i det da?? har let overalt men finner det ikke :S

Skrevet
Tyngde har i prinsippet ingenting å si for basskasser, det er STIVHETEN som gjelder.

Det jeg tenkte på var jo det at bilen blir mer baktung. :)

Er tross alt en Mercedes, kanskje greit med litt vekt i rævva når det blir glatt i bakkan? ;)

Hehe...

7377990[/snapback]

kassa jeg har nå veier bort imot ca 50-60 kg.. så det hjelper litt på glatta ja..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...