Gå til innhold

VLC/mPlayer spiller video via linux på PS3!


Knebel

Anbefalte innlegg

Denne videoen har jeg virkelig ventet på med spenning og med spørsmålet, -hvordan vil PS3 fungere ved avspilling av divx og slike filer ved hjelp av mPlayer og VLC? Svaret har vi i denne videoen som jeg så absolutt synes fortjener sin egen tråd. :)

 

Tusen takk til både KongRudi og Msg som har spadd opp disse linkene..

Direkte Nedlasting - DivX fil

Webside som krever DivX plugin

 

Det er forøvrig en ting man bør merke seg. Det er helt fin flyt i dette her selv om man benytter seg av Fedora som i skrivende stund ikke støtter bruk av SPU'er. :thumbup:

____________________________________________________________________

Så da var vi omsider kommet til det punktet at man bare mangler ett enkelt element for at PS3 skal kunne fungere som den ultimate mediasenter. Nemlig mounting av foldere via lan på server..

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ser nøye etter der han viser properties på den filmen med *.mkv format, vil man se at filmen faktisk har en oppløsning på 720p og kjører med xvid kodek og 30fps..

 

Den første filmen han kjører er i divx format. Så den hellige gral er for min del funnet :D

 

Yellow Dog Linux ble forøvrig lansert i dag, og den støtter arkitekturen til Cell bedre. Man får da forhåpentligvis benyttet alle SPE'ene.. :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg jubler ikke før det kommer et som en løsning som ligner XBMC.

Hmm... Dersom dere ser tilbake på en viss person sine logger, ser dere at han sa at 360 var en PC mens PS3 var et mediacenter. Dersom ikke det der er noe man normal ville brukt en PC til, så vet ikke jeg.

7371819[/snapback]

 

Er absolutt ingenting i veien for at 360 kunne bli en minst like god PC som PS3, det er bare de at de har mye mere begrensninger på hvilken softwaren og hardwaren som er lov å kjøre på den. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Dette virker veldig lovende, synes fremdeles det er helt utrolig at sony tillater en så åpen løsning, men dette er i høyeste grad et argument som veier tungt når jeg skal kjøpe konsoll. Er det forresten noen som vet hvor store 2,5" hdd'er som går an å oppdrive? Ser for meg at den innebygde 60GB'en raskt kan bli litt stusselig.  :D

7371884[/snapback]

 

160GB får man vel fatt i, men jeg vet også at det er folk som har kjørt 3,5" driver via adapter på 500GB.. Men du får ikke skvist den inni da.. :)

 

Men uansett. Om man skal benytte PS3 til mediasenter ville jeg kostet på meg en server/NAS eller benyttet PC'en som server via lan.

Lenke til kommentar
Jeg jubler ikke før det kommer et som en løsning som ligner XBMC.

7371819[/snapback]

 

Hva er det som får deg til å tro at det er så vanskelig da? Det er jo rett og slett bare interfacet og samba som mangler.

MythTV gir forøvrig de samme mulighetene som XBMC, og vel så det.

Link

7371888[/snapback]

 

Sa ikke det ville være vanskelig. Sa bare at jeg ikke jubler før en slik løsning kom...

Var ikke klar over den MythTV saken. Den ser jo virkelig bra ut. :yes:

Skal uansett ha meg en PS3, men det blir nok ikke installert *nix med det første. Bruker HDTVen som pc-skjerm, og da blir det litt unødvendig.

Kjører jo selvsagt BSD også.

 

Man må vel bruke mus og tastatur i linux, eller er det noen som har ordnet dette?

Det synes iallfall jeg. Det er uaktuelt å bruke PS3en som mediacenter før jeg kan styre alt med håndkontrollen.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke samba? Hva er status på det egentlig?

Hva med CIFS?

7372099[/snapback]

 

Har ikke sett noen ting på det ennå. Men leiter som bare juling. Jeg tror forøvrig at det vil dukke opp mange fler aktører når YDL blir tilgjengelig. Det er mange som har sittet på gjerdet og ventet på denne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...