Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nett ved torrentnedlastning!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt ny router(Linksys wrt54gl) og oppdatert firmware med tredjeparts dd-wrt. Etter jeg fikk denne routeren mister jeg internett(dvs at jeg mister det ikke helt. Det kobler seg til og fra hele tiden) når torrentprogrammet går(utorrent og bitcomet). Jeg har prøvd å begrense både opp og nedstrøms hastighet, men dette nytter ikke. Hadde ikke dette problemet med den gamle routeren(smc).

Er d noen som har råd og forklaring??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å patche XP for å få flere "number of concurrent TCP connect" ved hjelp av denne patchen: http://www.lvllord.de/?url=tools

Har selv åpnet for 50 half-open connections. Etter at man kjører denne patchen, søker man opp alle TCPIP.SYS på maskinen og erstatter de eldste med den som er nyest, søk også i skjulte filer. Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at antall "half-open connections" er satt til valgt verdi.

 

Noen ganger må denne patchen kjøres etter en Windows Update da Microsoft "surrer" med TCPIP.SYS-fila.

Lenke til kommentar

"oppdatert firmware med tredjeparts dd-wrt. Etter jeg fikk denne routeren mister jeg internett"...Hvorfor bruke 3parts FW på en helt ny Ruter før du for testet ut funksjonaliteten med org FW ?

 

Endel Rutere jeg har benyttet (ASUS), ser ut til å miste kontrollen på IP strømmen som Torrents klientene krever. Jeg sliter fortsatt med dette på min siste 500gp ruter, men problemet er betydelig mindre enn det var på min 500g ruter, så det er vel derfor du hiver ut org. FW ?

 

Ser på ASUS forumet at Oleg sin FW er veldig populær og har vel tenkt å laste dette inn i den gamle 500g ved tider ....;)

 

Går Torrentene uførstyrret, men at andre PCèr på ruteren blir disconnected etter noen dager ? (min oppfører seg slik....;( )

 

/L

Lenke til kommentar
Prøv å patche XP for å få flere "number of concurrent TCP connect" ved hjelp av denne patchen: http://www.lvllord.de/?url=tools

Har selv åpnet for 50 half-open connections. Etter at man kjører denne patchen, søker man opp alle TCPIP.SYS på maskinen og erstatter de eldste med den som er nyest, søk også i skjulte filer. Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at antall "half-open connections" er satt til valgt verdi.

 

Noen ganger må denne patchen kjøres etter en Windows Update da Microsoft "surrer" med TCPIP.SYS-fila.

7372812[/snapback]

 

 

Men hva oppnår man egentlig, mulighet for 50 samtidige Torrents ?

Det er vel neppe ønskelig mht. Ytelse, eller er jeg på feil jorde nå ?

 

/L

Lenke til kommentar
Men hva oppnår man egentlig, mulighet for 50 samtidige Torrents ?

Det er vel neppe ønskelig mht. Ytelse, eller er jeg på feil jorde nå ?

Står mer om hva patchen endrer på her: http://support.microsoft.com/kb/314882/no Problemet er at for lite antall inngående tilkoblinger gjør at nettverket går i flint og hastigheten blir lav inntil man stopper det P2P-programmet man bruker.

 

Når antall økter fra routeren til PC'n på de gitte P2P-portene stopper opp, opplever enkelte routere denne stoppen som ett angrep med resultat i utilgjengelig router eller i værste fall at routeren rebooter fordi den ikke takler dette. Noen ganger kan en firmwareoppdatering av routeren løse problemet.

Lenke til kommentar

Har selv en linksys-router og er på ingen måte fornøyd. Tror routeren sliter med for mange samtidige connections. Kjører uTorrent så får jeg knapt lest VG selvom jeg struper uTorrent til under halve linjekapasiteten (jeg har 12mbit så 6mbit burde holde til VG ffs!).

Er du fortsatt innenfor 30 angrefrist så send skiten tilbake. Har vært litt rundt på endel forum og vi er ikke alene om å ha trøbbel med Linksys hardware.

Skal du oppdatere firmware så IKKE kryss av for at du er i europa. Velger du USA på supportsidene når du registrerer deg får du nyere firmware enn norge/europa. Utrolig kundeservice..

 

Bill.merk Misfornøyd! ;)

Lenke til kommentar

Torrentprogrammer har en tendens til og ta meget med minne fra maskinen. Så om resten av nette blir tregt trenger ikke det ha noe med at linjen er brukt. Verken på insiden eller utsiden ar routeren. Torrentprogrammer sluker minne, som da gjør at netteleseren får lite minne, og vil jobbe tregere.

 

Om du skal kjøpe deg ny router vil jeg anbefale Buffalo sin ny AirStation.

Dette er en sabla god router, har hatt den gamle utgaven selv nå noen år. Har aldri vært plaget. Fikk den nye utgaven i går. Og den funker bare flott.

 

--

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...