Gå til innhold

Splinter Cell får score 100 av 100


Doc Watchtower

Anbefalte innlegg

De første reviews med 100/100 score til Tom Clancey`s Splinter Cell har kommet.

 

http://xbox.totalgames.net/reviews/reviews...&gameType.REF=1

 

Jeg ble litt skræmt nå...Kan det virkelig være så bra?

Heldigvis har jeg forhåndsbestilt det hos alle webshoper LOL!

 

De har da også kommet fram til 1.1 milion forhåndsbestillinger world wide he he...

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Watchtower på 2002-11-16 01:07 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-16 10:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-16 16:23, skrev Watchtower:

Quote:


Den 2002-11-16 08:20, skrev firberblad:

ser helt vanvittig ut. jeg kjøpte desember utgaven av uk.official xbox magazine i går og der fulgte det med en spillbar demo av splinter cell. har spilt den litt nå og det ser ut til å bli en av de beste spill noen gang


Hey, hvor fikk du takk i den? Kjøpte du den i Norge eller...?

Narvesen har det

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 20:34, skrev StaBBer:

I følge GameSpot har det blitt forhåndsbestilt 1,8 millioner eksemplarer! Det har med andre ord gått gull for lenge siden :smile:



 

Tror du har misforstått litt hva det vil si når et spill har "gått gull", det har ingenting med hvor mange kopier det har solgt.

Lenke til kommentar

For å få en ting klart, Splinter Cell kommmer til pc og gamecube, mener det kommer og til playstation2. Så var det det at det var bare 2 reviews hittil, og de resterende var previews og kan dermed ikke sammenlignes. Ellers virker Splinter Cell som et fantastisk spill og gjett om jeg gleder meg til sene kvelder med denne mest sannsynlige godbiten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 23:36, skrev DusteBikkje:

For å få en ting klart, Splinter Cell kommmer til pc og gamecube, mener det kommer og til playstation2.


 

Dette er svært usikkert. I utgangspunktet av rent tekniske grunner. GC eller langt mindre PS2 er i nærheten av å kunne kjøre Unreal 2 motoren. Hvis du går inn i koden, så ser du verdiene for Xbox, men ikke GC eller PS2. Etter det jeg da kan forstå, så er det ingen spill basert på Unreal 2 motoren, som kan kjøre på GC eller PS2. Til tross for dette så sa Ubi Soft for lenge siden at Splinter Cell skulle komme på de nevnte plattformene. Etter det, så har jeg ikke hørt noe mer om det.

 

Det har gått rykter om at eksklusiviteten kun er midlertidig (6 måneder/1 år), men dette alternativet virker også mindre og mindre sannsynlig. Og bakgrunnen for det, er at MS og Ubi Soft nettopp har bestemt seg for å samarbeide om markedsføringen av Splinter Cell i Europa. Lite sannsynlig at MS ønsker å bruke penger på å hype opp ett spill som også kommer til de andre konsollene. Det har også blitt raportert om bakcover og promomateriale med påskriften "Only on Xbox".

 

Så dette er status akkurat nå. Mitt tips er at MS kommer til å kjøpe eksklusivitet i lang tid (som sony med GTA serien) hvis tittelen viser seg å bli en suksess. Og det må man vel allerede kunne si at den har blitt. Ikke noengang tidliger har det blitt forhåndssolgt så mange eksemplarer av et spill til Xbox.

 

 

 

 

 

_________________

Stupid people should not reproduce.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-17 00:31 ]

Lenke til kommentar

Fra IGN sin omtale, lagt ut for et par timer siden.

 

 

Quote:


Graphics


If you didn't know already Splinter Cell has some of the most impressive lighting effects, character models and animation ever seen in a videogame. If this title wasn't so fun, the visuals would easily be its strong point.


The lighting in Splinter Cell, as we said, isn't just some effect where you have lamp in a room but that room itself is actually lit by some mysterious off camera source. Ubi Soft Montreal has simulated the behavior of light to the point where everything is self shadowing, and the only way you're able to see what's going on in the game is because of the lighting device in the scene you're playing. Whether it's overhead halogens, a bank of monitors or the glow of a brilliant full moon, you'll always know where light is shining from and so you'll be able to anticipate where and how shadows will fall and which ones need to be shot out. The developers even simulated the different shines you get from banks of several halogens versus the harsh lighting from a single exposed light bulb in a dingy hallway. Light shines through trees, latticework and even chain link fences and falls on whatever may be on the other side. So when Sam is facing a giant glowing billboard whilst hanging from a chain link fence the fence will cast a network of shadows on him with the glow of the billboard lighting the negative spaces.


Closing Comments


This is the kind of game I imagined when I used to dream about the experiences next generation consoles were going to give us. Splinter Cell is one of the smartest games I've ever played in that it challenged me to lose myself in this world of espionage and to use everything I think I know about secret operatives to get through it. While there were plenty of times I would get caught in a trial-error-death cycle trying to clear a certain part of the game, I never once felt helpless or confused to the point where I was ready to blame the developers for poor level design or something. When you run into a difficult part in Splinter Cell that's just kicking your hide, it only means you're not thinking outside the box and exploring all of your options. It's not quite as open as a Grand Theft Auto game, but there are unorthodox ways of solving some problems. But in this world of super spies, there's no such thing as unorthodox, just do or die.

This game literally shines on the Xbox and has enough gameplay hours to satisfy dedicated Halo junkies who've been waiting for the next landmark single player game on the system. Since you can play with varying degrees of stealth and aggression, you'll have every reason to play through Splinter Cell multiple times.


I often found myself saying "Whoa, I don't know if gamers are going to be ready for that." But once Splinter Cell is in your system, and this game has a perfectly balanced learning curve, you will be ready for all it has to offer.


Presentation


The Tom Clancy realism, great voice acting and well integrated storyline will convince you that Jack Ryan's got nothing on Sam Fisher


9.0


Graphics


Revolutionary. Splinter Cell has raised our expectations for what kind of lighting and animation can be done on Xbox


10.0


Sound


Exeptional score and the sophisticated application of sound and music to gameplay are all kicked out in glorious 5.1.


10.0


Gameplay


The definition of stealth-action.You get to do so much cool covert agent stuff in this game, enemies of the state shouldn't be allowed to play it.


10.0


Lasting Appeal

Can be played multiple times with varying degrees of aggression, so it has lots of legs for a solo-only game.


8.0


OVERALL SCORE (not an average) 9.6



 

Tror ikke jeg skal poste noe mer av omtalen. Blir bare utestengt herfra.

 

Hmmm. 8,0 på lasting appeal? Spillet har jo mulighet for downloadable content (laste ned ekstra brett), men det ble ikke nevnt i det hele tatt. Ja, ja, spillanmeldere kan du få billig av meg uansett. Test spillet selv, sier nå jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...