kbekul Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 hallo ! eg skal ha norsk tentamen på tirsdag og har valget mellom mangen forskjellige sjangrer som er: lesarinnlegg, debattinnlegg, utgreiing, artikkel, informativ og/eller argumenterande, kåseri, essay, bok- og filmmelding, reportasje, intervju, biografisk tekst/portrett. Hefter heiter forresten: "Det er håpløst og vi gir oss ikke". noken som har et forslag til ka sjanger eg kan velge og kansje noken har et eksempel til meg ? Takk
OHell Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Skriv et kåseri om barne-tv eller no lignende.
Sorbon Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Artikkel synes i hvert fall jeg er lettest... Artikkel om krigen i Irak? Artikkel om Saddam Hussein og din mening om ham? Artikkel om karikatur tegningene som herjet for en stund tilbake? Artikkel om fotball? Artikkel om et dataspill? Artikkel om politikken her i Norge? Artikkel om Bush? Artikkel om global oppvarming?
kbekul Skrevet 26. november 2006 Forfatter Skrevet 26. november 2006 takker for alle svar noken som kunne vært så snill å skrive litt kjennetegn til sjangrene ? eller ihvertfall noken av de
kdog Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 takker for alle svar noken som kunne vært så snill å skrive litt kjennetegn til sjangrene ? eller ihvertfall noken av de 7366008[/snapback] Du vil helst lese det på forumet, fremfor å faktisk bla opp i norskboka? Norsktentamen og norsk tentamen er ikke nødvendigvis det samme, forresten.
kbekul Skrevet 27. november 2006 Forfatter Skrevet 27. november 2006 grådig så nøyaktig du måtte vere då norsklærer eller ? tenkte berre at eg kunne spørre noken folk om de kunne hjelpe meg med det .. stod ikkje så masse i boka om kjennetegna til artikkel f.eks...
mutamata Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 www.puggandplay.com bruker jeg når jeg er usikker på hvordan forskjellige sjangere skrives : )
kdog Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 grådig så nøyaktig du måtte vere då norsklærer eller ? 7370689[/snapback] Nei, jeg ville bare utnytte muligheten til å prike litt i en tråd det faktisk kunne være nyttig. Norske sammensatte ord skrives nøyaktig slik det uttales, i ett ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå