Gå til innhold

Hvilken konsoll er på ønskelisten i år?


daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oensker at XBOXen blir stjelt eller at lynet tar den, da kan jeg sikkert faa igjen noen penger paa forsikringen og dermed faa raad til aa kjoepe tilbake min gode gamle Sony PlayStation II

 

Hilsen en fattig student

 

 

PS. Nei jeg er ikke noe forvirra ps2 fanboy, jeg driter i hva du syns er best av GC, PS2 og XBOX.

Jeg vet bare at JEG synes at XBOX suger sur rumpe og at JEG synes at Playstation2 og GC er de eneste konsollene som er verdt aa bry seg om.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 15:19, skrev Jc-g:

Her har du misforstått totalt kjære venn. Du må betale 500,- for å få adapteren til PS2 (du får med ett spill). Til enkelte spill trenger du og harddisken (som man bare får i Japan for øyeblikket) og den koster ca 2000,-. Så trenger du ekstra minnekort til 400,-. Når alt dette er betalt (opptil 2800,-) så står spillfirmaene fritt til å charge deg for spillene du vil spille. La oss si at du må betale 50,- måneden for hvert spill. Har du da 5 spill du ønsker å spille online, så blir det 3000,- i året. Er det det du kaller fri bruk? Nå skal det sies at det er opptil spillprodusenten å charge, men dette kommer helt klart til å skje, pga. utgifter til å sette opp, og vedlikeholde servere etc.


Xbox: 500,- for to spill og headset - spill så mye du vil, så mage spill du vil, uten å betale et øre mer. Det er det jeg kaller fri bruk. Dessuten slipper du all lag, da det kun er for bredbåndsbrukere.


 

Må du vri og vende på alt mulig da! Nå er det faktisk sånn at de som følger med Live pakka av spill er Whacked! og en MotoGP demo. Man trenger foreløpig bare harddisk til ett online PS2 spill, og det er Final Fantasy Online. Du får et PS2 network adapter for ca. 350 kr og et minnekort koster også ca. 350 kr. De fleste spill blir antageligvis hostet på en lokal uavhengig spillserver der det antageligvis blir en lav fast avgift, eller gratis å spille. Unntaket er MMORPG's o.l. men disse må man også betale ekstra for på Xbox.

Så samlet kostnad på PS2 - realistisk sett - blir omtrent den samme som på Xbox.

Dessuten er det en kjent sak at Xbox Live i USA er veldig laggete fordi det går an å kjøre Live også gjennom f.eks. ISDN modemet i en PC. Noe Microsoft ikke har gått offisiellt ut med, men Steve Ballmer har skrytt av han bruker samme metoden selv hjemme fordi han ikke har bredbånd(!).

 

Slutt å prøve å vri virkeligheten til Xbox's fordel hele tida, ta deg sammen. Kan bare snakke for meg selv, men jeg er hvertfall ikke dum nok til å tro på den propagandaen der! Dessuten er innlegget ditt i fullstendig feil tråd. Blæh... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...