Gå til innhold

E6300 + DVD SHRINK 3.2 = 1 cpu 100%


xcyber

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker dvd shrink til å ta en backup av dvd`er så ser jeg at den bruker bare den ene prosessoren. Den går i hundre % mens den andre ikke blir brukt i det hele tatt.. noe som gjør at selve prosessen går utrolig tregt! - over en time..

 

Noen som kjenner til andre program som er bedre å bruke enn dvd shrink på en core 2 duo prosessor? Eller er det noen som vet hvordan man fixer dette problemet?

 

Brukte dvd shrink på min gamle 2,8Ghz pentium 4 og da brukte den ca halve tiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil vel ikke tro at det "omprogrammerer" programmet til å kjøre 2 kjerner, men heller at konvertinga går kjappere i og med at driveren for IDE/SATA er lagt inn.

7367370[/snapback]

 

 

vel.. den kjører faktisk bare på en kjærne hvis man IKKE legger inn denne driveren da.. samt at den ene kjernen blir presset til 100% under hele brenningen.

Etter at man legger inn JMicron IDE/SATA RAID ser man i task manager at begge kjernene blir brukt men at dem kun ligger på 3-5% under brenning i nero og alt går så mye bedre :)

 

Nå brenner jeg en full dvd på 8x - 8 min.. istedet for over en time! :)

 

 

 

Når sant skal sies så brukte jeg en tidligere dvd9-kopi jeg hadde liggende på harddisken.. Og jeg leser på dvdshrink sitt forum at det er en BUG i programmet (som ikke vil bli fikset) hvis man kjører core 2 duo-prosessor og skal rippe fra selve dvd-plata til harddisk.

- da kjører den kun på en prosessor igjen! :(

http://www.dvdshrink.org/forum/viewtopic.p...f007fb30075055d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...