Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finne ut hvilken IP som bruker båndbredden min..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan kanskje gå inn på selve rutern og sjekke... :)

da går du på mine nettverkssteder, også går du inn på Status på den tilkoblingen til internett du bruker.

så går du på støtte, der finner du standard gateway, det nummeret skriver du inn i adressesøkeren på nettverksleseren du bruker...

f.eks.internet explorer. da kommer du innn på ruteren du er på...

videre vet jeg ikke hva du kan gjøre, men legg inn flere innlegg, dt er jo mange her som kan svare på det sikkert... :D

Lenke til kommentar

Du må nok gi oss mer informasjon å gå på. Er det trådløst? Hvilken switch/adsl-modem? Hvordan deles internett?

 

På mitt speedtouch 4*6i kan jeg se hvilke maskiner (IP, MAC og nettverksnavn) som er tilkoblet, men ikke hvor mye båndbredde hver enkelt bruker. Jeg gjør det med å skrive //10.0.0.1 i nettleseren. Mer avanserte routere har funksjoner for båndbreddebegrensing, hva slags bruker du?

 

For å se hvem som bruker Må du vanligvis ha tilgang til en router/switch som har denne funksjonen, ellers må du koble deg inn (flere muligheter) og overvåke trafikken. Da ser du hvem som sender hva. Datatilsynet vil generelt ikke like det...

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
har passord på nettverket skjø;)

7357196[/snapback]

 

Bytt passord da vet du;-) Hjelper lite med kryptering når koden er knekket . det er trådløst det er snakk om? Benytt da WPA kryptering og mac filtrering.

Dette fikser du ved å logge inn på routeren.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
hehe;) ja.. smart.. men det er litt mistenksomt;) finnes det ingen programmer:S

7357470[/snapback]

Jo, det finnes programmer for å overvåke nettverkstrafikk. Blant annet et norskutviklet som jeg ikke husker navnet på. Om det fungerer på trådløst nettverkskort vet jeg ikke, men du skal sette det på "promiscous" for å fange opp alle pakker som blir sendt.

 

Du kan jo søke på Google etter programmer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...