Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

router som støtter ipv6


Anbefalte innlegg

Skal gå i innkjøp av ny router eller modem/router. Eller fikse den eg har. Har linje pr i dag fra telenor..

Routeren må fungere bra på det, og ha støtte for ipv6.

Må også kunne sette ein server i dmz.

 

Har nå ein speedtouch 546 T2. Men den klikke heile veien og klarer ikkje få dmz'en te å funka 100%.

Serveren som står i dmz får ip så an ska. Men portane blir ikkje forwarda.. Så slide litt der liksom..

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den skal bland annet bli brukt til irc.. Men også pga eg driver nettverket på et lan der me skal teste ut å kjøre ipv6 på routeren.. derfor er det ein fordel å ha testa ut om alt fungerer først.

 

Men eg vil helst sleppe å ha någe trådløs router..

Kjører ipv6 fra BT Exact ja..

 

 

Men er det noen som kansje kan hjelpe meg med å få til dmz skikkelig på den speedtouchen eg har nå ??

SpeedTouch 546 T2

Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare sette opp en linux server så har du all den støtten du trenger. dessuten så... IPv6 kommer som et skudd nå uansett så ikke så dumt og lære seg det. Steder i østen har dem allerede gått fast over til IPv6.,

7367795[/snapback]

Jau, evt bruke boksen du skal kjøre ipv6 på, anntar det er linux.. Bridge modemet, kjøre pppoe auth'n på linux boxen..

Lenke til kommentar

Men viss eg skal bruke linuxen må eg veda kossen eg setter opp pppoe auth. For det har eg aldri gjort før...

 

Så viss någen hadde ein bra howto, helst på nork :D

 

hadde vore fint

 

Men går det ikkje å kobla meg inn før modem/router så eg sleppe det.. og bare bruker linux boxen ?

Evt kossen..

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...